فرهنگ و هنر

دیدگاه مراجع عظام تقلید درباره برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شرایط کرونا

با توجه به اینکه به روزهای عزاداری شهدای امام حسین (ع) نزدیک می شویم ، در این ماه ، حتی در بین شیعیان و مذاهب دیگر ، مکان ویژه ای برای جمع آوری و عزاداری وجود داشته است. وجود دارد. اما با توجه به تاج امسال ، اقدامات ویژه ای برای برگزاری این مراسم لازم است. مردم و مسئولان در تلاشند تا آیین های مذهبی بیشتری را نسبت به گذشته انجام دهند و یک پروتکل مطابقت و بهداشت را در این دستور کار قرار دهند. برای از بین بردن ویروس در اسرع وقت با حداقل آسیب.

این امر به این دلیل است که با مشاهده فاصله اجتماعی می توان از شیوع این ویروس جلوگیری کرد. بنابراین برای انجام این کار ، برخی هیئت های مذهبی عملا در تلاشند تا این مراسم را برگزار کنند و با رعایت کامل پروتکل بهداشت ، سایر هیئت های مذهبی در مقابل حرم ها ، خانه ها ، هیئت های مذهبی قرار دارند. این مراسم برگزار می شود.

به گزارش مجله خانواده ، اظهارات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این زمینه می تواند زمینه را برای دوستداران این مجالس هموار کند.

مقام معظم رهبری:

در همین راستا ، مقام معظم رهبری فرمودند: در حافظه ، استانداردها توسط ستاد ملی كرونا منتشر می شود. من هر کاری را که می دانم نیاز دارند انجام می دهم. توصیه و تأکید من به همه عزاداران ، کارکنان ، منبرها و عزاداران این است که اگر همین میزان مراقبت و کنترل به خطر بیفتد ، فاجعه فاجعه ای رخ خواهد داد و باید قوانین ستاد ملی کرونا را رعایت کنید. آیا این است

کنه نورانانی آیاتران:

ما در چارچوب انجام دستورات کارمندان متدین و متعهد در ستاد ملی کرونا به یادگار می گذاریم و مشاهده مشکلات بهداشتی مانند مسافت از راه و پوشیدن ماسک می تواند با یادبودها ترکیب شود. من می توانم این کار را انجام دهم انجام دادن.

آیترا سیستانی:

عطرا سیستانی در همه‌پرسی از مراجع تقلبی شیعه درباره خدمات یادبود ماه محرم در سال 1442 هجری گفت.

با نزدیک شدن به ماه محرم ، و سالگرد نزدیک شدن به مصیبت کربلا ، بسیاری از پیروان کم و بیش احتمالاً با ادامه coronapes طبیعی هستند ، با تأکید بر لزوم جلوگیری از تجمعات بزرگ ، به خصوص تجمعات داخلی ، توسط مقامات ذیربط. من مشتاق ادامه خدمات یادبود هستم. آنها سؤال می کنند که چه کاری شایسته انجام یک یادواره برای حضرت سید الشهدا (سلام الله علیها) و خانواده و همرزمان وی (علیهم السلام) است. شما حق دارید در این زمینه کمک کنید. بسیار از شما متشکرم.

آیترا سیستانی پاسخ داد:

به نام خدا

در آریال حسین و آریو لارد الحسین و آریا شب الحسین صلح برقرار است و خداوند به او رحمت و نعمت می بخشد

راه های بسیاری برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک و همدلی با پیامبر (ص) و خانواده پاک او در این فاجعه بزرگ اسلام و مسلمانان وجود دارد. این شامل:

1-افزایش قابل توجه پخش زنده کنفرانس های حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) از طریق شبکه های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی ؛ برای این منظور مراکز و مؤسسات مذهبی و فرهنگی توسط واعظان و استعدادها متمایز می شوند همانطور که با هماهنگی با تحسین کنندگان و ترغیب پیروان به شنیدن سخنرانی ها و افتخارات در خانه های خود و چنین مکان هایی مناسب است. استفاده کنید.

2-یک جلسه خانه را در ساعت خاصی از شب یا روز برگزار کنید. این همایش به صورت زنده از طریق شبکه ماهواره ای یا اینترنت پخش می شود ، اما به گونه ای که فقط افرادی که به همراه خانواده سفر می کنند در برخی از برنامه های یادبود شرکت می کنند و گوش فرا می دهند.

با این حال ، در ملاء عام ، لازم است که کلیه قوانین بهداشت را رعایت کنید. این به معنای استفاده از فضاهای اجتماعی بین شرکت کنندگان و استفاده از ماسک های بهداشتی و سایر وسایل برای جلوگیری از شیوع کروایروس ها است.

در این حالت ، لازم است تعداد شرکت کنندگان مطابق با استاندارد تعیین شده توسط مقامات ذیربط راضی شود. البته این بستگی به مراسمی که در داخل خانه یا خارج از منزل برگزار می شود و شیوع ویروس در شهرهای مختلف نیز بستگی دارد. ..

3-نماد عاشورا به طور گسترده پخش می شود و پرچم ها و پرچم های سیاه را بر روی پلاک ها ، خیابان ها ، کوچه ها و سایر اماکن عمومی نگه می دارد و در عین حال به مقدسات مالکیت خصوصی تجاوز نمی کند و با قوانین داخلی داخلی مطابقت دارد. البته مناسب است برخی از سخنان امام حسین (ع) را در این نمادها در نهضت بزرگ اصلاح طلبانه امام یا در متون شاهکارهای شعر و فاجعه کربلا درج کنید.

به همین مناسبت ، بخش غذای سنتی باید شرایط بهداشتی لازم برای تولید و توزیع آنها را در نظر بگیرد. اما رعایت این مشکلات به این معنی است که فقط تهیه غذای خشک و تحویل آن به خانه مومن کافی است تا از احتقان در هنگام توزیع جلوگیری شود.

باشد که خداوند این فرصت مهم را احیا کند و همه را با عزاداری از شادی جوانان بهشت ​​، جایی که صلح و رحمت خدا بر او باد ، احیا کند. او حافظ موفقیت است.

آیترا عربی گرگانی:

در شیوع کنونی کوروی ویروس ها ، پرچم های عزاداری و مراقبت از خود ، لازم است آیین های عزاداری به عزاداری برپا شود و به روش های سنتی ، در نقاط بهداشتی یا به روش های جدید و خلاقانه تنظیم شود.

آیت الله وحید هانا سانی:

یادآوری آیین اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) نباید متوقف شود بلکه باید توصیه های بهداشتی و حرفه ای دنبال شود.

آیترا جعفر سبانی:

مسئولان بهداشت جامعه باید برای حفظ عزاداری و سلامت جامعه برنامه هایی را تهیه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا