فرهنگ و هنر

در ایام کرونا چگونه می‌توانید به کنسرت بروید؟

ستاد ملی کورونا از اول ژوئیه موافقت کرده است که مدارس و تئاترهای هنری (برای فعالیتهای تئاتر و موسیقی) را دوباره شروع کند. پس از از سرگیری فعالیتهای فرهنگی و هنری ، سالن و مدرسه باید 50٪ از ظرفیت سالن را رعایت کنند ، از پروتکل های مسافت اجتماعی و بهداشتی پیروی کنند و از دانش آموزان دستکش و ماسک استفاده کنند. سینماها ، گالری های هنری و مدارسی که دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند ، بسته خواهند شد.

به دنبال این تصمیم و بازگشایی سالن موسیقی و مدرسه ، خبرنگاران مجله خانواده با توجه به وضعیت فعلی و دستورالعمل های صادر شده با مدیر دفتر موسیقی در مورد برنامه های آینده دیدار کردند.

محمد ال لاهیاری در ابتدا درباره اقدامات انجام شده در جهت رفع اختلافات اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: “ “در دو جلسه ما با سالن ها و شرکت ها طی 45 روز گذشته ، ما در صحنه و کنسرت اجرا داشتیم. پیش بینی حداکثر 50٪. “ما از ظرفیت سوراخ برای فروش بلیط برای 50٪ سوراخ استفاده خواهیم کرد. بنابراین اگر خانواده ای دو یا چهار نفری بلیط خریداری می کنند و در کنار هم می نشینند ، دو صندلی را در سمت راست و دو صندلی در سمت چپ را خالی بگذارید تا یک فاصله اجتماعی را حفظ کرده و از احتقان خودداری کنید. تصمیم گرفته شد

وی همچنین در مورد بهداشتی سالن گفت: “من در این باره به سالن گفتم و آن را در بلیط قرار دادم که از مردم خواسته شد از ماسک استفاده کنند.” لازم بود قبل از ورود به سالن ، سالن کنسرت را به طور کامل ضد عفونی کنید. ما در حال حاضر برای 15 دستورالعمل بهداشتی دستورالعمل هایی ارائه داده ایم ، اما اینها نسبتاً جامع هستند و از طریق اداره خانه به ستاد کرونا ارسال شده اند. ما به زودی به اداره کل ارشاد کشور اطلاع خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که سالن های سراسر کشور از این دستورالعمل ها پیروی می کنند.

این مدیر موسیقی گفت: “ کنسرت ها به مدت 2 ساعت در روز برنامه ریزی شده اند ، بنابراین اگر دو اجرا را در یک سالن در یک شب اجرا کنید ، اولین نفر از اجرای نمایش بدون هراس باقی می مانند و تماشاگران برای اجرای دوم آرام می شوند. ” سپس بدون احتقان وارد سالن شوید.

علاوه بر این ، یک متخصص بهداشت و یک پزشک اورژانس در مقابل ورودی مقیم هستند و روند اندازه گیری و اندازه گیری میزان اکسیژن خون یک فرد انجام می شود. اگر سالن توانایی تهیه آن را دارد ، ممکن است استفاده از دوربین حرارتی را در نظر بگیرید. گروه باید 2 ساعت قبل از شروع عملکرد ، بررسی شن و ماسه را کامل کنند و اعضای گروه باید در حین تمرین ماسک بپوشند.

آیا بلیط های کنسرت بالا می رود؟ الجیاری گفت: “در دیدار با مدیر ایستگاه موسیقی و سالن ، الریاری دریافت که با پذیرش 50٪ از مخاطبان ، درآمد سالن و کنسرت و مجریان هنرمندان کاهش می یابد.” در عوض ، تا 50٪ هزینه اجاره را صرفه جویی می کند و قیمت بلیط را افزایش نمی دهد ، این امر باعث می شود افراد مبتلا به بیماری مزمن مالی و از نظر اقتصادی نتوانند به این کنسرت بپیوندند.

وی در خصوص عملکرد آنلاین گفت: برخی از نمایش های آنلاین به طور داوطلبانه توسط هنرمندان پاپ انجام شده تا در کنار مردم بمانند و مردم را خوشحال کنند و برخی نیز توسط شهرداری و بنیاد رودکی برگزار می شود. البته برخی از دوستان تصور می کردند که عملکرد آنلاین تا زمانی که کرونا وجود داشته باشد ادامه خواهد یافت ، سپس به اجرای زنده و چهره به چهره بازگشتند. اما ، از آنجا که قرار است اجراهای زنده از سر گرفته شود ، مسیر مسدود نمی شود و اجرای زنده یا آنلاین به خواسته های این هنرمند بستگی دارد. اجرای زنده قبل از محرم و صفر پیش بینی شده است و چهار ماه دیگر برای اجرای برنامه ها و برنامه ها بر اساس شرایط پزشکی ملی و تأیید و تصویب ستاد کرونا برنامه ریزی شده است.

در پایان این گفتگو ، مدیر گروه موسیقی با اشاره به پیش بینی های خود در مورد وضعیت عملکرد موسیقی در ماه های آینده گفت: “چه اتفاقی برای کشور در پاییز و زمستان می افتد و ستاد کرونا چه تصمیمی می گیرد. باقیمانده است که آیا خواهند دید که: “طی چند ماه گذشته ، سلامتی مردم برای هنرمندان عزیز یک اولویت بوده است ، حتی اگر آنها به تنهایی از نظر مالی سخت بوده اند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا