فرهنگ و هنر

حماسه ششم بهمن آمل نهال نوپای انقلاب اسلامی را تقویت کرد

حماسه ششم بهمن آمل نهال نوپای انقلاب اسلامی را تقویت کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی به مناسبت سالروز حماسه ششم بهمن آمل، تأکید کرد: همان‌گونه که مردم در سال ۶۰ به صورت خودجوش در مقابل فتنه منافقان ایستادگی کردند امروز نیز با تأسی به شهدا و با حفظ روحیه ایثار و شهادت در برابر فتنه‌های جدید مبارزه می‌کنند.

به گزارش مجله خانواده، در پیام دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:
حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل با ایستادگی و مقاومت قهرمانانه مردم این شهرستان در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی جاودانه شد و مردم شهیدپرور آمل این شهر را به عنوان «هزار سنگر» مفتخر کردند.
حماسه ششم بهمن نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد و خلق این حماسه بی‌بدیل سبب شد تا بسیاری از توطئه‌ها و ترفندهای شوم گروهک‌های تروریست نقش بر آب شود. مردم خطه مازندران به خصوص آمل در شکل‌گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی نقش بی‌نظیری ایفا کردند و حماسه این روز در وصیت‌نامه الهی – سیاسی معمار کبیر انقلاب نیز درج شده و مقام معظم رهبری رشادت‌های شهدا و جانبازان آمل را ارج نهاده‌اند.
انتقال ابعاد و دستاوردهای این حماسه به نسل جوان جامعه ضرورتی مهم است و همان‌گونه که مردم در سال ۶۰ به صورت خودجوش در مقابل فتنه منافقان ایستادگی کردند امروز نیز با تأسی به شهدا و با حفظ روحیه ایثار و شهادت در برابر فتنه‌های جدید مبارزه می‌کنند.
پس از گذشت بیش از 41 سال از این حماسه تاریخی، یاد و خاطره شهدای این شهرستان که در مقابله با فتنه دشمنان ایستادگی کردند گرامی داشته و همراه با جامعه بزرگ ایثارگری برای ادامه راه این شهیدان افتخارآفرین تجدید پیمان می‌کنیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا