فرهنگ و هنر

حصار؛ نمایشی با موضوع زنان

مجله خانواده/اصفهان نمایش «حصار» که این روزها در سالن آمفی‌تئاتر هنرستان هنرهای زیبای پسران به روی صحنه رفته، ماجرای یک ظلم ناخواسته به زنان را نشان می‌دهد که بخشی از آن نتیجۀ آموزش غلط خانواده‌ و جامعه است.

مجید بدیع‌زاده در گفت‌وگو با مجله خانواده، با بیان اینکه نمایش «حصار» برگرفته از داستانی واقعی و ایده‌ای از مصطفی فرهادی است، اظهار کرد: محتوای این نمایش در خصوص یک ظلم ناخواسته به زنان است که بخشی از آن توسط آموزش غلط خانواده‌ها شکل‌گرفته است.

نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «حصار»، اضافه کرد: دغدغه من در همه نمایش‌ها دختران این سرزمین بوده است؛ موضوع نمایش «حصار» نیز از روزی در ذهنم جرقه خورد که پادکستی را در خصوص حیای دختران سرزمین‌مان شنیدم؛ حیایی که البته به‌دلیل آموزش نادرست خانواده‌ به دختر ایرانی باعث‌شده که او به دلیل ترس از خانواده در صورت بروز تعرض یا هر اتفاق ناگواری، مجبور به سکوت شده و آن را در خود نگه می‌دارد و این ترس حتی تا زمان ازدواج نیز با او همراه است.

حصار؛ فریادِ خاموش یک زن

او با اشاره به اینکه این نمایش با یک عروسی و فضای شاد آغازشده و با یک صحنه اعدام به پایان می‌رسد، گفت: «حصار» نفی‌کننده این نوع آموزش غلط و همچنین حاوی چند خرده داستان در کنار داستان اصلی است.

او گفت: یکی از ویژگی‌های نمایش «حصار» این است که هرکدام از آدم‌های این نمایش نماینده اقشاری از جامعه خصوصاً جامعه متوسط رو به پایین هستند که با آن‌ها همزادپنداری می‌شود، و اینکه مخاطب این نمایش با شخصیت‌های آن همزادپنداری کنند، برای من کافی است.

این کارگردان با بیان اینکه این نمایش مناسب مخاطب ۱۳ سال به بالا است، خاطرنشان کرد: بازیگران تئاتر حصار از هنرجوهای آموزشگاه پارتاک انتخاب‌شده‌اند که من مدیرگروه و یکی از مدرسان این آموزشگاه هستم. انتخاب بازیگر در این نمایش بر اساس فراخوان درون آموزشگاهی بود و وظیفه ما است که از هنرجوها حمایت کنیم.

حصار؛ فریادِ خاموش یک زن

بدیع زاده ادامه داد: در نمایش «حصار» دانیال الله گانی، محمدرضا میرزایی، مصطفی فرهادی، پریسا کدخدایی، فاطمه بازایی، محمد سعیدی، فرحناز خالویی، سعید کریم‌زاده، محمدسجاد مهوری، امیر احمدیان، صدرا اولیایی و مهدی معینی به ایفای نقش پرداخته‌اند، همچنین مصطفی فرهادی به‌عنوان طراح، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، ثنا عابدی و محمدرضا میرزایی به‌عنوان دستیاران کارگردان حضور دارند و الهام سادات ایون منشی صحنه است؛ ضمن اینکه فرزانه بازایی به‌عنوان نوازنده و هلیا کیانی طراح و مجری گریم نمایش است و ثنا عابدی به‌عنوان دستیار گریم فعالیت دارد.

او اضافه کرد: در این نمایش همچنین حسین نیکزادفر به‌عنوان طراح صحنه و لباس، رحمان صمدرضا مدیر صحنه، مهدی معینی دستیار صحنه، فاطمه بازایی گرافیست، رضا کنگازیان مدیر روابط عمومی و مجید بدیع زاده به‌عنوان مشاور رسانه است. ضمن اینکه آرمان کریمی به‌عنوان مدیر اجرایی و غزال عسگری و کیانا علیخانی به‌عنوان دستیاران مدیر اجرایی حضور دارند. فاطمه بازایی، امیرحسین بکرانی و پانیذ انگیزه نیز تولیدکنندگان محتوا و نگین بهرامیان، بهار شریفی و مرضیه صادقی عکاسی این نمایش را به عهده دارند.

حصار؛ فریادِ خاموش یک زن

به گزارش مجله خانواده، نمایش «حصار» تا ۲۰ خردادماه به‌جز روزهای تعطیل هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن هنر آمفی‌تئاتر هنرستان هنرهای زیبا، واقع در اصفهان، حدفاصل میدان انقلاب و پل آذر، به روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند. همچنین بلیت فروشی به‌صورت حضوری نیز در محل هنرستان انجام می‌شود و علاقه‌مندان می توانند بلیت نمایش را ۳۰ دقیقه قبل از اجرا از گیشه تهیه کنند. تهیه بلیت برای هنرجویان و دانش آموزان هنرهای نمایشی و دانشجویان در روزهای مختلف همراه با تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا