فرهنگ و هنر

توضیحاتی درباره رسیدگی به تخلفات در نمایشگاه کتاب

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران با تشریح رسیدگی به تخلفات برخی ناشران از فروش 67 میلیارد تومانی این رویداد تا پایان روز پنجم خبر داد.

به گزارش مجله خانواده، علی رمضانی معاون و سخنگوی نمایشگاه کتاب در ششمین نشست خبری روز دوشنبه (5 اردیبهشت 1401) درباره جریمه کودکان سوالاتی را مطرح کرد، پاسخ دادم و گفتم. و کانون پرورش فکری نوجوانان: مانند قانون به یک سرویس نشر عالی تبدیل شوید.

رمضانی بعداً با اشاره به اینکه علیرغم بررسی‌های قانونی برای بهره‌مندی مردم از این ناشران، نمی‌توان از این گونه رسیدگی‌ها به تخلفات این نهاد جلوگیری کرد، گفت: .. البته ما نتوانستیم به این ناشر خدمت کنیم، بلکه به خیلی از ناشران دیگر هم خدمت کنیم.

او اضافه کرد: کمیسیون تاکنون 17 مورد تخلف دریافت کرده است. 7 در بخش ناشران خارجی و 3 در بخش ناشران داخلی.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران همچنین گفت: بیشتر تصمیمات صادر شده مربوط به عرضه کتاب خارج از ضوابط نمایشگاه بوده است. وی گفت: اگر قانون جدی گرفته نشود، نمی توان انتظار داشت که رعایت شود.

علی رمضانی همچنین ابراز امیدواری کرد که این رویداد نشانه رعایت قوانین تمامی مجموعه های دولتی حاضر در نمایشگاه باشد.

وی افزود: برخی از تصمیمات قابل تجدید نظر هستند، اما برخی دیگر قابل تجدید نظر نیستند، مانند زمانی که غرفه ساعت ها یا روزها تعطیل است. برخی قابل تجدید نظر هستند.

وی همچنین در پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این دوره به صورت کاملا اسلامی برگزار شده است، گفت: «شکی در مصالحه وجود ندارد».

رمضانی در پاسخ به سوال خبرنگار مجله خانواده مبنی بر اینکه چرا کتاب یک ناشر خارجی توسط یک ناشر ایرانی در قسمت ناشران خارجی منتشر شده است، گفت: مشابه این دوره، 187 ناشر خارجی در 68 غرفه تاسیس شد. برخی ناشران خارجی ممکن است نماینده ناشران ایرانی باشند.

وی همچنین بیان می کند: در روزهای قبل از من سوالی داشتید که چرا برخی غرفه ها خالی است؟ در همین راستا باید بگوییم که از ما درخواست افزایش متراژ غرفه می شود و اکنون برای ناشران خارجی 5 تا 8 متر به غرفه ای که درخواست کرده اند اضافه می شود.

وی در پایان به همایش و برنامه برگزار شده در روز ششم اشاره کرد و از سفر سرزده وزیر ورزش صحبت کرد.

به گفته علی رمضانی، آمار فروش سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران تا شب گذشته (25 اردیبهشت) 67 میلیارد تومان (مجازی 27 میلیارد، حضوری 40 میلیارد) بوده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب به این نتیجه رسید که هر دو بخش این نمایشگاه احتمالا تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا