فرهنگ و هنر

توجه ایران‌شناسان به تعزیه‌خوانی – مجله خانواده

قرائت تعزیه در زمینه عاشورایی پژوهی دائماً مورد مطالعه و مطالعه گردشگران ، علمای اسلام و شرق شناسان قرار می گیرد و بسیاری از آثار وی در این زمینه ترجمه شده است.

به گزارش مجله خانواده ، ایرج عنایتی زاده ، رئیس دانشکده مطالعات اسلامی این سازمان در ایران ، به نقل از روابط عمومی در آرشیو ملی ایران و کتابخانه ، گفت: کینگ و او این نسخه را به فرانسوی ترجمه و منتشر کردند.

وی ادامه داد: تعزیه خوانی یکی از قسمتهای مهم سفرنامه گردشگری است. ارنست آرسل یکی از گردشگرانی است که به غم و اندوه تعزیه اشاره کرد.

رئیس گروه مطالعات ایرانی و معارف اسلامی در کتابخانه ملی و آرشیو ایران افزود: نوشته شده است و شامل 37 تجمع تعزیه مربوط به دوران قاجار است. مجموع این تعزیه خوانی ها در سال 1879 منتشر شد.

عنایتی زاده گفت: خودزکو یکی از کامل ترین نسخه های تعزیه خوانی را دارد. این اثر یکی از کتاب های قدیمی در زمینه های تعزیه پژوهی و تعزیه خوانی است.

رئیس گروه مطالعات و مطالعات اسلامی ایران در کتابخانه اسناد ملی ایران گفت: اثر بعدی مربوط به مطالعات شرقی “ویلهلم لیتون” نام دارد و حدود 14 نسخه اصلی از تجمع خواندن تاجیر ​​گرفته شده و در کتاب وی منتشر شده است. .. این اثر در سال 1929 منتشر شد.

او اضافه کرد: ژان کالمنت ، فرانسوی ، کتابی در زمینه تعزیه خوانی در سلسله قاجار نوشت و تعزیه را آموخت. اخیراً ، آثار مهم دیگری در این زمینه از تحقیقات عاشورا منتشر شده است ، از جمله آثار پیتر چرکوفسکی ، شرق شناس آمریکایی ، از چهره های برجسته دریانوردی غربی غربی ، و کتابی در مورد آداب و رسوم ایران. او از تاجی نام می برد و یک سری می نویسد که تاجی را می خواند.

عنایت زاده افزود: یکی دیگر از آثار موجود در کتابخانه ملی ایران در این زمینه کتابی در زمینه ستون ، موسیقی و تعزیه خوانی است. در زمینه های مطالعات اسلامی ، شیعه شناسی و عاشورایی شناسی ، عنوان صدها کتاب و چندین مقاله ، به همراه اکثر سفرنامه ها ، در سالن مطالعات ایرانی و معارف اسلامی کتابخانه ملی ایران ذخیره می شود.

“برخی از منابع تحقیقات شیعه کتابهایی هستند که به مفهوم ایدئولوژی شیعه می پردازند. برخی از این منابع شامل دائرclالمعارف ها و دائرclالمعارف های شیعه است. (ص) ویژه است. توجه زیادی را به خود جلب می کند.

رئیس دانشکده مطالعات و مطالعات اسلامی کتابخانه اسناد ملی ایران خاطرنشان کرد: از قرن 18 تا آغاز قرن 19 ، علم مطالعات اسلامی شکل گرفت و در زمینه آلمانی زبان به این موضوع توجه ویژه ای شد. کشور فرانسوی زبان. یکی از موضوعات مورد مطالعه علمای غربی تمرکز شیعیان بر شهرهای مذهبی از جمله حرم های متبرکه بود ، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، علمای غربی با رویکرد و چشم اندازی جدید به این موضوع روی آوردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا