فرهنگ و هنر

تصاویری از چرنوبیل که می‌خواهد جهانی شود

به مناسبت سالگرد حادثه چرنوبیل ، عکسی از مکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو منتشر شد.

به گزارش گاردین ، ​​در سی و پنجمین سالگرد حادثه چرنوبیل ، گلب گارانیج ، عکاس رویترز ، تصویری از سایت نیروگاه هسته ای متروکه چرنوبیل گرفت. من فکر نمی کنم بیشتر افراد برای یک نیروگاه هسته ای بلااستفاده احاطه شده در بایر ، آوار و خرابه ها دارای میراث جهانی یونسکو باشند ، اما اوکراین تصمیم گرفته است که چرنوبیل را به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت برساند.

دولت اوکراین روند درخواست درخواست افزودن چرنوبیل به این لیست را آغاز کرده است به امید اینکه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

اولین قربانیان 31 کارگر کارخانه و آتش نشان بودند که بیشتر آنها بر اثر بیماری حاد پرتوی جان خود را از دست دادند. از آن زمان تاکنون ، هزاران نفر در اثر بیماری های مرتبط با اشعه مانند سرطان درگذشتند. با این حال ، در مورد تعداد دقیق فوتی ها و صدمات جسمی طولانی مدت این حادثه اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر فرهنگ اوکراین گفت: “ما معتقدیم که افزودن چرنوبیل به فهرست میراث جهانی یونسکو مهمترین و اولین قدم در ساخت این مکان به مقصدی محبوب برای همه بشریت است.”

به گفته وزیر ، این مکان ابتدا باید در فهرست میراث تاریخی و ملی قرار گیرد تا بتواند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. در نتیجه ، اخیراً روند افزودن یک رادار بزرگ نظامی ساخته شده در دهه 1970 در نزدیکی چرنوبیل به لیست کشورها آغاز شده است.

بسیاری از اطراف کارخانه رها شده اند. تمام ساختمانهای شهر ارواح پریپیات ، جایی که روزانه 50 هزار نفر در آن زندگی می کردند ، نیاز به بازسازی دارند.

وزیر فرهنگ اوکراین ابراز امیدواری کرد که گردشگران به چرنوبیل بازگردند. چرنوبیل قبل از اینکه سفر همه گیر کرونا به خارج از کشور متوقف شود ، به مقصد محبوب مسافران ماجراجویی تبدیل شد.

مینی سریال HBO همچنین در افزایش تعداد بازدید کنندگان از نیروگاه چرنوبیل و اطراف آن بسیار مثر بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا