فرهنگ و هنر

بانوی ایرانی موتورسوار برتر رالی جهانی فیوا شد

مریم طلایی از سوی فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی، برترین موتورسوار رالی ۲۰۲۳ اتریش معرفی شد.

به گزارش مجله خانواده، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: مریم طلایی از سوی این کانون و انجمن خودروهای تاریخی ایران و نماینده فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی (FIVA)، تنها شرکت‌کننده ایرانی است که برای نخستین بار در طول یکصد سال گذشته، در رالی بزرگ Fiva world Rally ۲۰۲۳ شرکت کرده است.

این بانوی موتورسوار ایرانی در کنار موتورسواران باتجربه و پیشکسوت دنیا موفق شد عنوان برترین موتورسوار این دوره از رالی جهانی «فیوا» را به خود اختصاص دهد و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

این دوره از رالی به مدت چهار روز در مسیرهای ویژه کشور اتریش معروف به «مسیر TT»، با شرکت ۱۲۰ نفر از جمله ۵ موتورسوار زن از ۱۷ کشور جهان شامل نروژ، ایتالیا، یونان، مجارستان، اتریش، آلمان، سوییس، پرتغال، فرانسه، کانادا، انگلیس، چک، اسلواکی، ایرلند، لهستان، رومانی، اوکراین و ایران برگزار شد.

موتورسیکلت‌های شرکت‌کننده در این رالی بر اساس نوع، سن و قدرت موتور در هفت گروه از جمله کلاسیک تا مدرن رده‌بندی شده بودند.

هدف همیشگی این رالی که یکصد سال قدمت دارد و هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود، ایجاد اتحاد، همبستگی و آشنایی ملت‌ها و مردم نقاط مختلف دنیا با یکدیگر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا