فرهنگ و هنر

« ایرانگرد ۵» به کدام مناطق ایران سفر می‌کند؟

تهیه کننده مستند “ایرانگرد” با اشاره به محدودیت های اعمال شده از طرف کرونا و تأثیر آن بر تولید دو فصل گذشته ، اعلام کرد که نوروز 1401 فصل جدیدی را برای پرش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش مجله خانواده ، به نقل از سخنگوی معاون سیما ، برنامه “گارد ایران” طبیعت بکر شهرها و روستاهای ایران و سبک زندگی عشایر و روستاهای ایران را معرفی کرد. این مجموعه مستند علاوه بر معرفی ماهیت کشورمان ، آداب و رسوم روستاییان ، عشایر و ییلاق نشینان در این مرز و بوم را نیز به تصویر می کشد.

جواد قرایی کارگردان ، تهیه کننده و راوی مستند “ایرانگرد” برای تهیه این برنامه به همراه عوامل فیلم به شهرها و مناطق مختلف ایران سفر می کند و درباره زندگی و آداب و رسوم ساکنان این مناطق صحبت می کند ..

مستند نوروزی “ایرانگرد 4” امسال روی آنتن اونشیما پخش شد و قرار بود در تابستان 1400 به پخش ادامه دهد ، اما اکنون از هفته دوم تابستان از شبکه اونشیما در حال پخش است.
قرایی در این باره گفت: در این قسمت از ایران می توانید از استانهای اردبیل ، لرستان ، سمنان و هرمزگان دیدن کنید تا با جاذبه های ایران بیشتر آشنا شوید. بیشتر مناطقی که بازدید کردیم از نظر زیبایی و جذابیت بصری بکر و شگفت انگیز هستند و هیچکس این مناطق را نمی شناسد.
به گفته وی ، ایده ساخت Irrangerd از سال 1988 در ذهن او شکل گرفت و در نوروز 92 اولین سریال از شبکه چهار پخش شد.
فصل قبل نیز به عنوان بهترین مستند نوروزی تلویزیون انتخاب شد ، اما محدودیت های اعمال شده توسط کرونا کار را برای کارایی و گروه فیلمبرداری در دو فصل گذشته کمی دشوار کرد.
قرایی فصل چهارم مستند “ایرانگرد” را اینگونه توصیف می کند: وضعیت ناشی از کرونا تأثیر عمده ای در روند ضبط داشت. در نتیجه نمی توانستم به بسیاری از مناطقی که تصور می کردم سفر کنم و به دلیل محدودیت زمانی نمی توانم همه قسمت های نوروز را که تا پخش تابستان ادامه داشت آماده کنم.
وی تأکید کرد که تلاش می شود این اثر با بالاترین کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی برای مخاطبان تولید شود.
وی همچنین از ساخت “ایران گارد 5” در نوروز 1401 خبر داد و اظهار داشت: Irrangerd 5 در حال فیلمبرداری در خراسان شمالی است و برای پخش در نوروز 1401 آماده می شود.
این مستندساز با اشاره به حمایت و توجه معاون سیما ، مدیر کانال 1 و مدیر گروه اجتماعی شبکه ، ایرانگرد ، گفت که وی در شرایط دشواری کرونا را همراهی می کند. لباس های قومی و قبیله ای ، معماری روستا و فصل های جدید در مستندها با جزئیات بیشتری به این ویژگی ها می پردازند.
مستند «ایرانگرد» تابستان ، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا