فرهنگ و هنر

انتشار کتابی در حوزه دامپزشکی

چاپ دوم کتاب «جراحی بافت نرم برای حیوانات کوچک» نوشته آذین توکلی وارد بازار کتاب شد.

به گزارش مجله خانواده، نویسنده این کتاب می نویسد: در رشته دامپزشکی همواره نیاز به منابع فارسی و کتاب های درسی دروس بالینی وجود داشت که در این راستا کتاب جراحی بافت نرم حیوانات کوچک تالیف شد. برای ورود به دنیای جراحی دانشجویان دکتری عمومی و حرفه ای در رشته جراحی دامپزشکی با تمرکز بر سرفصل های مصوب وزارت علوم پاسخگویی به نیازهای تکمیلی دانشجویان دکتری عمومی دامپزشکی دوره دستیار دامپزشکی.

این کتاب شامل 390 صفحه از هشت فصل در مورد جراحی در سیستم های مختلف و بیش از 1000 تصویر رنگی و طرحواره های تصویری است که به خوانندگان کمک می کند تا مفهوم را درک کنند. در ویرایش دوم کتاب، فصل جدیدی با عنوان «ارزیابی قبل از عمل» اضافه شده است. این شامل مورد کلی ارزیابی اولیه بیمارانی است که کاندید عمل جراحی هستند. در فصل بعد، عمل جراحی بر روی سایر سیستم های بدن در یک ناحیه کوچک انجام می شود. ذکر شده.

همزمان با رشد و توسعه علم بالینی در حوزه دامپزشکی و نیاز به متون فارسی مبتنی بر آکادمیک، اولین ویرایش کتاب «جراحی بافت نرم حیوانات کوچک» در سال 1391 حدود نه سال پیش منتشر شد. خوشبختانه این عنوان که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و بازخوردهای مثبتی نیز داشت، در سال 2017 به چاپ دوم رسید که دانشجویان و علاقمندان به علوم بالینی به‌ویژه جراحی با آن مواجه شدند. اما با گذشت زمان و ارتقای دانش در مورد برخی از بیماری ها و تکنیک های جراحی، ضمن رفع برخی ابهامات و اشتباهات چاپ اول، لازم دیدم مطالب و فصول کتاب را مرور کنم و به لطف خدا این امر باعث شده است. به دست آمده است. امیدواریم ویرایش جدید نظر اساتید، همکاران و علاقه مندان این حوزه را برآورده سازد.

با این حال، اگرچه این کتاب کاملتر است، اما باز هم ایراداتی دارد، به اعتقاد من این شروع جراحی بافت نرم در گله های کوچک و سقوط علم بالینی دامپزشکی از دریا است. از حمایت و توجه انجمن جراحان دامپزشکی ایران برای انتشار این کتاب کمال تشکر ویژه را داریم. امیدواریم اضافه شدن این ویرایش جدید به مجموعه کتاب های آموزشی و علمی گامی کوچک در جهت ارتقای دانش دامپزشکی و علوم بالینی در کشور عزیزمان برداشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا