فرهنگ و هنر

اصل و اساس مردم سالاری دینی با حضور مردم در صحنه مستقر می شود

مجله خانواده / قم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در سمینار Com از صندوق های رای خواست که در انتخابات بعدی مورد علاقه و بزرگترین مردم باشند ، گفت: اصول مردم سالاری دینی صحنه و محبوبیت است. اجرای یک قانون.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی ، در هیئت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، دهه کرامت را تبریک گفت و در مورد مسائل تاریخ اندیشه سیاسی شیعه بحث کرد: گفت. ) دوران غیبت تا عصر مشروطه است ، دورانی که دانشمندان و جامعه ما با دوران مدرن و جامعه روبرو می شوند و دوره ای پس از استقرار قانون اساسی.

وی ادامه داد: هر یک از سه دوره تاریخی اندیشه سیاسی شیعه اصول و دستاوردهای خاص خود را دارد ، اما در دوره مدرن که از آغاز مشروطیت تا امروز ادامه دارد ، اندیشه سیاسی شیعه و دانشمندان ما امتیازات خاصی را به دستاوردها داده اند و دستاوردها

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد نوآوری ها و نوآوری هایی در قانون سیاسی شیعه و اندیشه سیاسی هستیم ، اظهار داشت: این نوآوری ها از مرحوم آکوند خمینی و امام خمینی (ره) آغاز شد در واقع ایده جمهوری به اوج خود رسید. اسلام و مردم سالاری دینی اوج نظری دستاوردهای مدرن در قوانین سیاسی شیعه است.

او افزود: “اگر می خواهید در جهان اندیشه سیاسی امروز نظریه سنتی قابل رقابت و قابل فروش داشته باشید ، این قانون اساسی و دموکراسی دینی است که بین اقتدار دینی و به رسمیت شناختن حاکمیت تجسم یافته است. این یک مقاله است. مردم کشور ما.” نوعی تفاهم و همکاری ایجاد کرد.

واعظ همچنین مردم سالاری دینی را ایده ای جدید و تجربه ای جدید در تاریخ ایده می داند و می گوید: این ایده از آن جهت منحصر به فرد است که دو نوع اقتدار را در هم آمیخته است: اقتدار دینی و به رسمیت شناختن حاکمیت در زمینه اجتماعی. مردم

وی شکل گیری مردم سالاری دینی را از جمله دستاوردهای بزرگ نظری و عملی امام خمینی (ره) معرفی کرد و بیان داشت: سیستمی مبتنی بر الگوی دینی قوی و ریشه دار.

وی افزود: “همانطور که فکر می کنم ، تفسیر دقیق مردم سالاری دینی توسط رهبر معظم انقلاب در یکی از خطبه های نماز جمعه تهران در سال 64 استفاده شد.” اضافه شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز خاتم امام (ره) ، تأکید اصلی وی در این فرمایشات بر مسئله مردم سالاری دینی بود.

مردم سالاری دینی یک موفقیت نظری و عملی برای جوامع شیعه ، علمای حقوقی و اصلاح طلبان اجتماعی است که بر لزوم حفظ و حراست از این دستاورد بزرگ و محافظت از آن تأکید می کند. سه رکن دولت ، مردم و فعالان سیاسی و احزابی که آنها مشترک هستند و نقش آفرینی کنید.

واعظی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر لزوم حفظ این دستاورد بزرگ تأکید کردند ، واعظ دولت در حفظ و حراست از مردم سالاری دینی را تشریح کرد: گفت. مردم و عموم مردم به دلیل کاریزما و نفوذ گسترده مردم ، الگوی دولتی بودند که وی پیشنهاد کرد ، اما او به مردم اعتماد کرد و الگویی دولتی را ایجاد نکرد که مردم در آن نقشی نداشته باشند ..

وی اظهار داشت که رهبری در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب و انتخابات به طور جدی از حداکثر مشارکت دفاع کرده و وظیفه دولت در حفظ مردم سالاری دینی ، مشارکت و حضور مردم در این زمینه را به حداکثر رسانده است. نهادهایی که در روند انتخابات مشارکت دارند باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کرده و نقش و نقش خود را در محافظت از دموکراسی دینی به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با تشریح تعهدات مردم در حفظ مردم سالاری دینی ، آنها را رکن دوم برای حفظ این دستاورد بزرگ خواند و افزود: مرد. “

وی اشاره کرد که: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بقای آن به خاطر قهرمانی ، حضور در صحنه و فداکاری مردم است که تمام جهان برای شکست انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی با این کشور بسیج شدند. اگر مردم به صحنه یا جوانی نمی آمدند و اگر نوجوانان خود را برای جبهه درست به جبهه درست نمی فرستادند ، ما پیروز جنگ نبودیم.

وی با اشاره به توطئه استکبار جهانی برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و فروپاشی اقتصادی کشور ، سرخوردگی مردم و بیرون آوردن آنها به خیابانها با بیشترین فشار افزود: من این کار را کردم. و یک دنیا تحریم ظالمانه و استکبارستیزی مقاومت نکردند ، عزت را نشان ندادند و مقاومت نظام اسلامی در برابر فشار حداکثر اتفاق نیفتاد.

واعظ با تأکید بر لزوم حضور مردم با شور و شوق در صندوق های رأی در انتخابات بعدی ، گفت: “امروز مردم باید از دموکراسی دینی حمایت و محافظت کنند و بدانند که با آمدن به پای صندوق های رأی می توانند کارهای مقدس را انجام دهند ، زیرا اصل مردم سالاری دینی حضور مردم در میدان است. زیرا با اعمال حاکمیت ایجاد می شود توسط مردم

وی ستون سوم در حمایت از مردم سالاری دینی را رفتار صحیح فعالان سیاسی و احزاب سیاسی دانست و آن را به شرح زیر شناسایی کرد: احزاب سیاسی و فعالان سیاسی باید در دموکراسی دینی درست عمل کنند و به قوانین و اصول آن پایبند باشند. وفاداری به دموکراسی این دین نیست که بگوید در صورت پیروزی من انتخابات و رأی دادن خوب است. وقتی می بازم یا علائم نشان دهنده شکست است ، دموکراسی ذاتاً مختلط است و من از انتخابات و صندوق های رای عصبانی می شوم. با شکست و پیروزی.

“مجبور کردن و کنار گذاشتن الزامات مردم سالاری دینی به بهانه از دست دادن انتخابات یا ترس از شکست در این منطقه بدون شک ضعف این دستاورد بزرگ است و ناراحت کننده و امیدوار کننده است. در این صورت ، اصول مردم سالاری دینی منطقی نیست و نباید چنین باشد. به خطر افتاده است. “تحریف.

وی در ادامه گفت که شکست امروز ترامپ و پیروزی محور مقاومت فرصتی بزرگ برای رشد نظام اسلامی فراهم کرد. امروز بسیاری از کشورهایی که با حمایت ترامپ با ما خصمانه بوده اند جمهوری اسلامی ایران هستند. »آنها نشان می دهند.

رئیس آژانس تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت و مقاومت مردم ایران در برابر بیشترین فشارها بستری برای رشد و تعالی اجتماعی است ، به مردم ایران گفت: امروز صندوق های رأی ، ناامیدکننده دشمنان ، این پیام را به جهانیان می رساند که کشور آماده پیشرفت ، همدلی و پیشرفت است.

از این گذشته ، وی خاطرنشان کرد که داشتن یک نگاه حزبی و حزبی باریک و نادیده گرفتن توانایی و ظرفیت کشور برای رشد و توسعه مانع پیشرفت است. سیستم ها و حمایت هایی که مردم سالاری دینی را فراهم می کند. و قدرت را در انتخابات پرشور دولت بدست آورید که می تواند بین همه نیروهای فداکار و فداکار جامعه اجماع ایجاد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا