فرهنگ و هنر

«اسلام و حقوق کودک»؛ کتابی برای فهم جایگاه کودک در دین خاتم

مجله خانواده/ قم کتاب اسلام و حقوق کودک توسط دکتر آیت الله احمد بهشتی در 270 صفحه و 10 بخش توسط انتشارات باغ کتاب منتشر شده است.

امام سجاد (ع): اما حق فرزندت این است که جزء تو باشد خیر و شر او در دنیا به تو بستگی دارد و تو در تربیت و آداب و خداشناسی او هستی مسئول و با علم به اینکه باید مطیع باشد. خدایا به تو و او کمک کن. به او پاداش خوب و مجازات بد خواهید داد. اعمال شما در مقابل او باید مانند کردار کسی باشد که در آتش این آرایش به حسنات خود ایمان داشته باشد و از قیام با صفا برای انجام وظیفه و مسئولیت خود در برابر خداوند معاف باشد.

سازمان ملل متحد حقوق بشر را برای همه مردم بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا سایر عقاید، منشاء اجتماعی یا ملی، ثروت یا سایر ویژگی‌ها اعلام می‌کند و تاکید می‌کند که موضوع آن است. با توجه به اینکه کودکان قبل و بعد از تولد به دلیل عدم رشد جسمی و ذهنی از جمله حمایت قانونی نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند، این امر توسط اعلامیه جهانی حقوق بشر توصیه شده است… بنابراین، سازمان ملل متحد مجمع عمومی رسماً اعلام می کند که اعلامیه حقوق کودک، که هدف آن تضمین این است که دوران کودکی زمان شادی و برخورداری از حقوق و آزادی هایی است که برای خود و جامعه اش ادامه دارد.

اینها بخشی از اسلام و حقوق کودک است که توسط دکتر آیت الله احمد بهستی نوشته شده و توسط انتشارات بوستان کتاب در 270 صفحه و 10 بخش منتشر شده است.

این کتاب با استناد به اشعار و احادیث به معرفی دیدگاه های اسلامی درباره حقوق کودک و مقایسه آن با اعلامیه جهانی حقوق کودک می پردازد. لطفا یک بررسی وارد کنید.

نویسنده در ابتدای کتاب آورده است: این کتاب محتوای اعلامیه حقوق کودکان را با مضامین مفرح اسلام مقایسه کرده و نحوه نمایش آن را نشان می دهد. اسلام نگفته است که افراد زیادی در مسائل حقوقی و آموزشی پیشرفت می کنند. زیرا جز بعثت خداوند و بیان مسلم رهبری سخنی نیست.

نویسنده در قسمت اول کتاب، رفع تبعیض، به حقوق کودکان در آموزش، به ویژه کودکان دارای ناتوانی های یادگیری پرداخته و هم اعلامیه جهانی حقوق بشر و هم اعلامیه جهانی حقوق بشر را شرح می دهد. اعلامیه حقوق کودک قوانین قانون را اصلاح می کند. منشأ احساسات است و تمام اعمالی را که گاه دیوانه هستند سرزنش می کند. به عنوان اولین منبع تعلیمات اسلامی، قرآن را به عنوان منبع برنامه هایی برای تسکین احساسات و شکستن موانع معرفی می کنیم. عدالت و ادامه می دهد، قرآن کریم هرگز اجازه نمی دهد که انسان حقیقت و عدالت را فدای خودخواهی، میل، بغض و عطوفت کند و بعد از قرآن برای اثبات این مطلب شعر و روایت آوردم که اشتباه نکرده باشد.

بخش دوم کتاب با عنوان حمایت از کودک، دومین اصل اعلامیه جهانی حقوق کودک است که در آن کودکان برای رشد جسمی، فکری، اخلاقی و اجتماعی نیاز به حمایت و تسهیلات ویژه دارند و می‌گوید که باید از امکانات برخوردار شوند. در محیطی سالم، طبیعی و آزاد. و آنچه آبرومند است باید توسط قانون یا مراجع ذیربط در اختیار او قرار گیرد و در وضع قانون برای این منظور مصالح فرزندان در اولویت قرار گیرد، روایتی از امام.با روایت از علی(ع) و پیامبر(ص) رهبران باید توجه کنند. اسلام این را به ما یادآوری می کند.

بخش سوم این کتاب به اصل سوم اعلامیه جهانی حقوق کودک می پردازد: حق داشتن نام و شهروندی و از منظر شهروندی، «محل اسلام» و «محل اصطلاحات» را تعریف می کند. .. مشکلات روحی و روانی ایجاد می کند که اهمیت اسلام را در مقوله انتخاب نام فرزند نشان می دهد، مانند تحقیر و نقل.

در بند چهارم، اصل چهارم اعلامیه این است که کودکان باید از امنیت اجتماعی برخوردار باشند و در محیطی سالم تربیت شوند و برای این منظور کودکان و مادران باید از مراقبت و حمایت ویژه برخوردار شوند. پس از تولد .- فواید. کودکان باید بتوانند از تغذیه، مسکن، تفریح ​​و خدمات پزشکی کافی بهره مند شوند که در آن امنیت کامل جسمی و جسمی کودک در کشور و جهان به عنوان یک خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی کوچک و به عنوان یک جامعه بزرگ رعایت شود. قادر به لذت بردن به سنت دخترکشی و مبارزه اسلامی با حمایت شوهری که در نقش مادر از همسرش حمایت می کند با نقل روایات مختلف توجه کنید.

در بخش پنجم کتاب آمده است که کودک دارای معلولیت جسمی، ذهنی یا اجتماعی باید مورد توجه ویژه، آموزش و مراقبت مناسب با شرایط خاص خود قرار گیرد. راه هایی برای افراد دارای معلولیت یا کسانی که روحیه دارند. یکی ادامه دادن و دیگری ملاحظه کاری و برآوردن نیازهای آنها بدون انتظار. راه دیگر این است که توانایی ها و توانایی های خود را به حداکثر برسانند، مانند دیگران حقوق و دستمزد دریافت کنند و در ازای تلاش و کوشش خود جز طبیعت و استقلال زندگی خوبی داشته باشند. .. خودت را تشکیل بده بدون شک روش دوم هم به نفع خود بچه ها و هم به نفع جامعه است.

بخش های ششم تا دهم این کتاب به ترتیب ده اصل دیگر اعلامیه جهانی حقوق کودک است که عبارتند از: و برای اینکه کودک با نظارت والدین، امنیت اخلاقی و مادی تربیت شود، باید حداقل در مقطع ابتدایی از آموزش رایگان و اجباری برخوردار شود. هدف کودک ارتقاء و ارتقاء فرهنگ عمومی، رشد استعداد، قضاوت شخصی، درک مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در شرایط مساوی و تبدیل شدن به فردی مفید برای جامعه است.شما باید تا جایی که می توانید از آموزش سازنده بهره مند شوید. . کودکانی که ابتدا از حمایت و تسهیلات بهره مند می شوند، باید از سهل انگاری، ظلم، ظلم و استثمار، و از رفتارها و رفتارهایی که ممکن است باعث ترویج تبعیض نژادی، مذهبی یا سایر موارد شود، محافظت شوند. در شعر و روایت و حتی چند شعر توضیح خواهم داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا