فرهنگ و هنر

آیا می‌توانیم با بیگانگان فضایی حرف بزنیم؟

مهمترین روزنامه های جهان امروز درباره خروج آمریکا از افغانستان ، انتخابات آلمان ، رئیس جمهور فرانسه و موجودات فضایی صحبت می کنند.

به گزارش مجله خانواده ، به گفته آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو ، مهمترین اخبار امروز جهان این است:

کمک در آلمان باقی مانده است

روفیگارو در فرانسه نوشت: “آلمان اکنون پس از 16 سال حکومت جناح راست به سمت چپ حرکت می کند.” حزب سوسیال دموکرات در نزدیک ترین فاصله برنده انتخابات شد. 25-24 درصد
اولاو شولتز می گوید دولت در یک ائتلاف تشکیل شده است. حزب دموکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل) می گوید به این ائتلاف پیوسته است.
روزنامه فرانسوی Le Figaro نوشت ، پیروزی ققنوس آلمانی اولاو شولتز با بی ثباتی سیاسی تهدید شد.

گاردین: پایان دوران آنگلا مرکل فرا رسیده است.
اقتصاددان: تشکیل دولت جدید زمان زیادی طول می کشد.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش می دهد که شولتز و حزب سوسیال دموکرات در انتخابات پیروز شده اند.
روزنامه ایتالیایی ایتالیایی: حزب سوسیال دموکرات و سبزها و اتحادیه چپ لیبرال.

تخم مرغ ماکرون

روفیگارو امروز در فرانسه نوشت: یک تخم مرغ به طرف امانوئل مکرون پرتاب شد ، اما او شانه اش را نشکست. مکرون دوباره هدف قرار گرفت. این بار در لیون ، در یک نمایشگاه تجاری بین المللی بسیار موفق. در طول کمپین 2017 ، تخم مرغ در نمایشگاه کشاورزی مورد هدف قرار گرفت. با این حال ، گفته می شود که انتخابات 2022 به وضوح محبوبیت رئیس جمهور فرانسه را افزایش داد.

زنان درجه یک
لوئیجی گالو گفت: “ایسلند به اولین کشوری در اروپا تبدیل شد که تعداد زنان در پارلمان بیشتر از مردان بود.” یک زن معتبر ایسلندی. در اینجا جنبش چپ سبز زمین را به سمت راست از دست داد. از 63 کرسی پارلمان ، 53 کرسی (52 درصد) توسط زنان به دست آمد. سپس در اروپا ، سوئد 47 درصد از کرسی ها را به دست آورد. در رواندا ، نیکاراگوئه ، مکزیک و امارات متحده عربی ، زنان هر کدام بیش از 50 کرسی در پارلمان را اشغال کرده اند.

بدترین سناریوی افغانستان

گاردین بریتانیایی امروز گزارش می دهد که “انگار انگشت مسئول حمله به عراق منصفیلد وزیر دفاع سابق آمریکا است.” انگشت مسئولیت اکنون به صورت اطراف جو بایدن اشاره می کند. او کسی نیست جز جیک سالیوان ، بهترین دوست جو بایدن در بحران افغانستان. بعد از ظهر 30 آگوست بود که پیک کاخ سفید یادداشتی را به دفتر بایدن در کاخ سفید ارسال کرد که وی آخرین هواپیمای خود را ، پایگاه نیروی هوایی افغانستان را ترک کرده است. آن دو سپس بایدن را به یک اتاق مخفی بردند. جیک سالیوان ، که تونی بلینکن 20 ساله را همراه خود دارد و 18 ماه است که با بایدن کار می کند ، فردی تأثیرگذار است.

در حاشیه اخبار امروز:

آدم فضایی

گاردین نوشت: “آیا می توانیم با بیگانگان صحبت کنیم؟” یا می توانیم فضا را به خانه تبدیل کنیم؟ در یک تصویر ، شخصی که پشت تلسکوپ است به غول نگاه می کند. جیکوب ون لون ، فیزیکدان ستاره شناس می گوید: “ما در حال شکار بیگانگان هستیم.” در همین حال ، ما با مشکل گرم شدن زمین روبرو هستیم. اگر یک روز خورشید به یک قرص قرمز روشن تبدیل شود ، چه اتفاقی برای زمینی ها می افتد؟ سالهاست ستاره شناسان گفته اند که حیات بیگانه باید در فضا باشد ، اما نتوانسته اند آن را در کجا و چگونه ثابت کنند. می توان گفت در حال نزدیک شدن هستیم ، یک سیاره قابل سکونت را کشف کرده ایم. آیا موجودات فضایی ET در آنجا وجود دارد؟ یا جستجوی دانه در انبار عظیم است؟
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا