CRM های برتر (مدیریت ارتباط با مشتری)

شرکت های بزرگ به سرعت از فناوری و هوش مصنوعی برای بهبود عملیات  ها استفاده می کنند. یکی از راه های توسعه شرکت ها، ارتباطات و مدیریت روابط عمومی برای شرکت ها، دسترسی به خدمات مدیریت ارتباط با مشتری است که CRM نیز نامیده می شود.

CRM کلیه اطلاعات مربوط به مشتریان شرکت مانند اطلاعات تماس، سابقه تماس و موارد دیگر را در خود ذخیره می کند. نتیجه یک بانک اطلاعاتی است که به راحتی قابل دسترسی است و به رشد تجارت، فروش و خدمات مشتری کمک می کند.

مطمئن نیستید که چگونه CRM می تواند تجارت شما را رشد دهد؟ ما پیچیدگی های CRM را بررسی خواهیم کرد و بهترین گزینه ها را برای بهترین CRM ها با توجه به دسته های مختلف به اشتراک خواهیم گذاشت. برای شروع به پایین پیمایش کنید!

مزایای CRM

CRM به مشاغل کمک می کند تا روابط خود را به طور موثر مدیریت کنند – از مشتریان بالقوه گرفته تا مشتریان موجود. اصلی ترین راهی که CRM به بهینه سازی ارتباطات کمک می کند، از طریق اتوماسیون، سازماندهی، یکپارچه سازی داده ها و دسترسی به داده های بزرگ بین تیم ها است. بسیاری از CRM ها کارهای مدیریتی مانند ورود داده، صورتحساب، گزارش فروش و موارد دیگر را نیز انجام می دهند. به نوبه خود، اتوماسیون به تیم ها امکان می دهد تا در وقت خود صرفه جویی کرده و خطاهای انسانی را کاهش دهند.

مشاغل از CRM برای تسهیل اطلاعات مشتری استفاده می کنند، بنابراین می توانند در مورد مشتریان و نیازهای خود بیشتر بدانند. با استفاده از CRM می توانید مشتریان خود را در بخشهای مختلف متمایز کرده و خدمات شخصی تری ارائه دهید. دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مشتری در لحظه باعث افزایش رابطه بین مشتریان و تیم های شما می شود.

با تمرکز بر اطلاعات خود و مدیریت رابطه بین چشم اندازها، از CRM برای ارزش افزودن به تیم های فروش استفاده کنید. اکثر CRM ها کانال های ارتباطی را ساده کرده و ردیابی را به صورت خودکار انجام می دهند و به شما امکان می دهند چندین معامله را سریعتر بسته کنید. برای تصمیم گیری بهتر در کدام کانال فروش می توانید از اطلاعات CRM استفاده کنید. برخی CRM ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا به طور خودکار پیش بینی های فروش را ایجاد کنید. در نتیجه، متوقف کردن انتقال با اثر هنگام استفاده از CRM بسیار آسان تر است.

نحوه استفاده بهینه از CRM ها

CRM مزایای بسیاری را برای مشاغل در هر اندازه فراهم می کند. داده های CRM با بهینه سازی دسترسی گروه به خدمات مشتری، نرخ نگهداری و روند فروش را افزایش می دهد. CRM همچنین استفاده از اتوماسیون برای کارهای معمول و استفاده از اتوماسیون برای بهبود ارتباطات را برای شرکت ها آسان می کند.

وقتی ارتباطات خودکار به تیم شما کمک می کند در طول فرایند فروش با رهبران ارتباط برقرار کند، به یاد داشته باشید که زیاد به اتوماسیون اعتماد نکنید. شما نمی خواهید از اتوماسیون برای هر تعامل بین تیم فروش و شرکت های بالقوه خود استفاده کنید. عنصری از لمس انسان وجود دارد که به تجسم و ارزیابی کار شما کمک می کند. در مورد خدمات مشتری نیز همین امر صادق است. در حالی که اتوماسیون یک ویژگی مفید است، اما جایگزین رفتار فردی نمی شود.

یکی از راه های یافتن تعامل مناسب استفاده از CRM برای پشتیبانی از تیم هایتان به جای جایگزینی آنها است. اتوماسیون شغلی باید تیم های شما را آزاد کند تا روی کارهای اصلی تمرکز کنند. تیم های خود را تشویق کنید تا برای بهبود تصمیم گیری و درک بهتر روابط در تجارت شما، اطلاعات CRM را مرتباً مرور کنند. به طور کلی، CRM ابزاری بسیار مفید است که می تواند به شما در افزایش ضرفیت تجاری خود کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا