عمومی

۶ بازی خاطره انگیز فوتبال ایران در سال ۹۹

ما شش بازی مهم فوتبال ایران را در سال 1999 بررسی کردیم.

به گزارش مجله خانواده خبرآن لاین او می نویسد: “با وجود داشتن یک بازی دوستانه بین تیم ملی ایران و دراگان اسکوتیچ ، سرمربی تیم ملی ، تیم ملی فوتبال در سال 1999 نیمه تعطیل بود و با توجه به مسابقه این باشگاه ، تقریباً هر تورنمنت مهم مهم است. بله ، البته در مسابقات هیجان انگیز است گروه باشگاهی. تیم فوتبال پرسپولیس در سال 1999 با یاهویا گورموهادی اختلاف جدی داشت که یکی از آنها را می توان در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا ذکر کرد. به طرز چشمگیری به پایان رسید و دیگری به طرز دلخراشی به پایان رسید.

در زیر شش مسابقه مهم فوتبال ایران را در سال 1999 بررسی خواهیم کرد.

پرسپولیس یک (5) -ارناس لووان (3)

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

ساعاتی قبل از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، شاگردان گورموهمادی شوکه شدند. این محرومیت ابن کسیر است که پس از گل با السد خوشحال شد. این ممنوعیت شش ماهه در حال پایان است. در هر صورت پرسپولیس باید با مهدی عبدی به عنوان مهاجم اصلی برابر النصر بازی می کرد. در دقیقه 36 هزینه حملات همدرا را النصره پرداخت و گل این بازیکن با ضربه چیپ از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. شش دقیقه بعد ، این بازیکن پرسپولیس را به ثمر رساند. در صورت قطع نشدن Alcasea ، این بازیکن فرصت زیادی برای بازی نداشت. پس از شوت خوب وحید امیری ، روی ارسال بشار رسن ، مهدی عبدی در ضربه سر شروع به گلزنی کرد و در این دیدار یک بر یک مساوی کرد و مسابقه در 90 دقیقه با همان نتیجه به پایان رسید. گسترش خواهد یافت در دقیقه 104 احسان پهلوان با خطای غیرضروری هافبک کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد تا کار پرسپولیس سخت شود. فشار النصر پس از اخراج بیشتر شد اما عملکرد خوب قرمزها در خط دفاع منجر به پنالتی برای این بازی شد. تعداد کمی از هواداران پرسپولیس فکر می کردند که قرمزها در این مسابقه پیروز می شوند ، اما حامد لک با فینال تازه کار علی شجاعی در آستانه جلوگیری از پنالتی مایکن و فینالیست شدن بود.گل تیم گلمو حامدی پیروزی در یکی از جذاب ترین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و به فینال صعود کنید. بعد از این مسابقه شایعات زیادی در مورد شکایات باشگاه آرناسول از پرسپولیس وجود داشت اما باشگاه های سعودی به دلیل استفاده غیرقانونی از بازی جدید توقیف شدند زیرا AFC به رای قبلی رأی داد.بازیکنی که معتقد است باید باشد!

پرسپولیس 1-اولسان 2

فینال لیگ قهرمانان آسیا

دومین فینال سه فصل گذشته پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا به طرز غم انگیزی به پایان رسید. شاگردان یحیی گل محمدی در دیدار نهایی برابر اولسان به میدان رفتند. آنها با آجیل مشکل داشتند اما بازی قابل قبولی مقابل این حریف کره ای انجام دادند. اما در نهایت ، آنها هنوز جام را به دست نیاوردند. در دیدار برابر پرسپولیس ، اولسان تیمی از مسابقه قبلی نداشت و به جز چند دقیقه اول نمی توانست کار خاصی را در قسمت حمله انجام دهد. در دقیقه 45 مهدی عبدی گلزنی کرد ، اما گل او و پیروزی پرسپولیس در آسیا تنها چند ثانیه به طول انجامید و یک ضربه پنالتی در حرکت غیرحرفه ای احمد نوراهی در محوطه جریمه اورسان گرفت. حامد لک ابتدا ضربه نگاربو را مهار کرد اما در برگشت همین بازیکن برزیلی دروازه پرسپولیس را باز کرد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پرسپولیس که در چند ثانیه اخیر با یک گل ضعیف ذهنی شده بود ، در دقیقه 55 با ضربه دیگری از سوی تیم میزبان مواجه شد. مهدی شیری با یک اشتباه عجیب هند ، به جونیور اجازه داد تا به راحتی برای او و تیمش گل دوم به ثمر برساند و اولسان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

استقلال 2-سپاهان موج سوار

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

استقلال و سپاهان که بعد از جنجال لیگ برتر شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نداشتند ، در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. استقلال بازیکنانی مانند مطهری یا دیاباته نداشت اما علی کریمی و بلا داکواری توانستند حریفان خود را شکست دهند و به نیمه برسند. گل اول استقلال با یک اشتباه جنجالی به مهدی قائدی که توسط داور به دلیل نگه داشتن او در محوطه جریمه جریمه شد ، به ثمر رسید و بلا توپ را به گل تبدیل کرد. گل دوم بروس نیز با پاسکاری علی کریمی به ثمر رسید. بین دو نیمه مسابقه ، امیر قلعه نویی باید از داور کارت قرمز می گرفت و بقیه بازی را از روی سکو تماشا می کرد. این شکست باعث شد سپاهان طی 9 روز دو بار به شاگردان مجیدی باخت و این دو شکست زمینه را برای اخراج کارائنوبی فراهم کرد. در ابتدای مسابقه ، امیر گالنوی و فلاحارد ماگیدی بیگانه شدند.

استقلال 2 (4) -پرسپولیس 2 (1)

نیمه نهایی جام حذفی

تیم یاهو گورموهادی پس از کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر قصد داشت فینالیست جام حذفی شود و یک دبل را بدست آورد ، اما تیم فالارد ماگیدی به خاطر آنها جریمه شد. شکست خورد و به دیدار نهایی راه یافت. چهار دقیقه از بازی گذشته بود که مهدی قائدی به زیبایی دروازه رادسویچ را باز کرد تا استقلال امیدوار شود. سه دقیقه بعد از شروع نیمه دوم ، بشار رسن موفق شد با گل تساوی روی پاس علیپور ، گائدی را جبران کند. در دقیقه 89 علی علیپور با پاس کمال کامیاوینیا گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند و وقتی محمد دان قند با ضربه سر چکش دروازه رادو را باز کرد تا اینکه در دقیقه 93 همه چیز مساوی شد ، تیم در آستانه رسیدن به گل بود نهایی اختلاف بین دو تیم در 30 دقیقه وقت اضافه ، مشخص نکرد که برنده بتواند پنالتی را حل کند. در ضربات پنالتی دیاباته ، غفوری ، میلیچ و مطهری گلزنی کردند اما نوراللهی و اوساگونا در پرسپولیس پنالتی گل نکردند. فقط عالیشاه گل قرمزها را زد. در پایان این دیدار به سود استقلال به پایان رسید و شاگردان مجیدی توانستند به فینال جام حذفی صعود کنند.

استقلال 2-تراکتور 3-

فینال جام

پیش از این مسابقه ، استقلال شرایط عجیبی را تجربه کرد. فلاحارد ماگیدی در نیمه نهایی استعفا داد و تمرین تیم بدون حضور سرمربی انجام شد و در نهایت با مدیتیشن به تیم بازگشت. تیم فوتبال استقلال با شکست نفت مسجد سلیمان دربی و تراکتور را برای صعود به فینال جام حذفی از آن خود کرد. این مسابقه قرار بود در شیراز برگزار شود اما در نهایت به میزبانی ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار شد. این بازی به قول بنیادی فر برگزار شد ، یکی از عجیب ترین و مهیج ترین فینال های جام حذفی بود. این بازی که 3-2 پایان یافت ، دومین قهرمانی در مسابقات تراکتور بود. گل این دیدار محمدرضا کنزاده در دقیقه 17 ، اشکان دژاگه در دقیقه 34 ، اکبر ایمانی در دقیقه 41 ، مهدی قائدی در دقیقه 51 و استقلال در دقیقه 80 بود. این بازی 6 کارت زرد داشت که سهم استقلال و تراکتور 4 کارت زرد بود. ساکت الهامی ، سرمربی تراکتور در چند دقیقه آخر مسابقه اعتراض های زیادی انجام داد و حتی اقدام به خودکشی کرد. پس از بحث لفظی با یکی از برگزارکنندگان بازی ، وی توسط بنیادی فر اخراج شد و حدود دو دقیقه طول کشید تا از زمین خارج شود. کشته شدن بازیکنان تراکتور در اواخر بازی نیز مورد انتقاد استقلال و کارشناسان قرار گرفت. سرانجام ، پس از مسابقه ، فلاحارد ماگیدی از سرمربی استقلال استعفا داد و دوباره جام تیم را از دست داد. بسیاری عصبانیت و عدم پشتیبانی مجیدی در تمرینات قبل از بازی را عامل عدم موفقیت بروس در فینال می دانند.

استقلال 2-پرسپولیس 2-

هفته هشتم لیگ برتر

دربی 94 در 13 ژانویه 1999 برگزار شد و دو تیم در یک بازی کم کیفیت اما مهیج به تساوی 2-2 رسیدند. استقلال که در 9 بازی گذشته فقط یک باخته بود بازی را مانند یک رویا آغاز کرد و امیر ارسلان مطهری در دقیقه دوم توانست یک گل به ثمر برساند ، بنابراین هواداران این تیم این بازی را با پرسپولیس انجام دادند. من آن را دریافت کردم. در دقایق 51 و 66 مهدی عبدی و وحید امیری دو گل به ثمر رساندند تا بازی 2-1 شود. ضعف دفاعی استقلال در این دیدار مشهود بود. بازیکن پرسپولیس با مظاهلی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما با یک ضربه بی دقت نتوانست بیش از دو گل به ثمر برساند. از طرف دیگر مهاجم پرسپولیس هر چقدر هم بی دقت باشد ، مهاجم آبی پوش روی ضربه آخر خیلی خوب کار کرد. در نتیجه مهدی گائدی در چند ثانیه آخر مسابقه دروازه حامد راکو را باز کرد و تیم را مسدود کرد. از باختن. بازی 2-2 به پایان رسید تا دربی 94 نتواند پیروز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا