عمومی

کاهش ۲ درصدی سقط جنین در اردبیل/مجوز ۹۸ مورد سقط جنین صادر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علیرضا فرخی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 98 پروانه سقط درمانی برای استانهای واجد شرایط اردبیل در دهه اول سال صادر شده است. درمان همان سال قبل است.

وی گفت: صدور پروانه سقط جنین پزشکی بر اساس ماده واحده قانون سقط درمانی به تصویب شورای اسلامی در سال 2005 و دستورالعمل اجرایی مصوب سازمان پزشکی قانونی به عهده سازمان پزشکی قانونی است. .. مرجع نامه قضایی ارائه می شود ، مجوز سقط درمانی صادر می شود و این سازمان ارگان ویژه ای برای رسیدگی به این موضوع است.

مدیر پزشکی قانونی اردبیل با اعلام اینکه بعد از 19 هفته حاملگی اجازه سقط جنین صادر نمی کند ، اظهار داشت: به عبارت دیگر ، اگر دوره بارداری از 19 هفته بیشتر شود ، از 19 هفته است. ولوج روح جنین ، مجاز به سقط جنین کاملاً غیرممکن است.

فالوکی گفت: “علاوه بر سن حاملگی ، سه متخصص وجود ناهنجاری های جنین را که باعث خجالت بعد از زایمان و بیماری های مادر تهدید کننده زندگی می شود ، تأیید می کنند.”

وی ادامه داد: این تصور که هر ناهنجاری جنینی یا بیماری مادر منجر به صدور مجوز سقط جنین می شود کاملاً اشتباه است ، زیرا فقط ناهنجاری های جنین یا بیماری های تهدید کننده زندگی مادر را به خطر می اندازد به همین دلیل مادرم منجر به مجوز می شود.

دکمه بازگشت به بالا