کارشناسان یونسکو در “داورزن”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله خانواده

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دوربرزن با بیان اینکه کارشناسان یونسکو از این شهر دیدن کرده اند ، اظهار کرد: مدتهاست که این کار را انجام داده ام. “

این کاروانسرا در روستای مجینان که به کاروانسرای شاه عباشی معروف است ، متعلق به سلسله صفویه است و یکی از مهمترین بناهای تاریخی در غرب کراسان رضابی است.

محمد عبدالله زاده ثانی گفت: ) “

وی اظهار می دارد: پاکسازی ، حفاظت و مرمت با مشارکت ایالت ها ، ولسوالی ها ، نهادهای دولتی ، شورای اسلامی و دهیاری برای آماده سازی این دو کاروانسرا برای حضور ارزیابی کنندگان ثبت شده جهانی در چند ماه گذشته. اقدامات انجام شده است. از روستاهای آنلاین و مزینان.

شهر دوربرزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی متعدد در جاده های اصلی جاده ابریشم باستانی و تهران-مشهد واقع شده است که سالانه 25 میلیون نفر از طریق آن به حرم مطهر امام رضا (ع) می رسند. رهگذران و زائران از آنجا عبور می کنند. به شرایط خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد.

آب و آسیاب های بادی ، کاروانسرای تاریخی ، مساجد تاریخی ، یخچال های قدیمی ، آتشکده آذربالب زیمه ، روستاهای تاریخی ماجینان و باشتین ، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کاویل ، در شهر دوربرزن واقع شده است. بخشی از یک بنای تاریخی و طبیعی جذاب.

داورزن دارای 150 اثر تاریخی ، طبیعی و معنوی است که 68 اثر در فهرست آثار کشور ایران قرار دارد. داورزن ، شهری با 21000 نفر جمعیت ، در 310 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

دکمه بازگشت به بالا