چگونه تندی ترشی لیته را بگیریم؟

علم و فناوری ترشی و دلیل قرار دادن شکر در ترشی و راز طعم ترشی امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

ترشی یکی از مهم ترین ادویه های آشپزی در خاورمیانه به ویژه ایران و بالکان است. ترشی روشی برای نگهداری طولانی مدت کاه است که در آن محصولات مورد نظر در محلول آب نمک یا سرکه با pH پایین و حالت اسیدی قرار می گیرد. اگر آب کافی در غذا وجود دارد، تنها کاری که برای درست کردن آب نمک باید انجام دهید اضافه کردن نمک است. فرآیند ترشی برای حفظ غذاهای خوراکی برای استفاده در دوره های غیر برداشت ایجاد شد.

مواد لازم برای ترشی

برای تهیه گوجه فرنگی؛ مواد زیر مورد نیاز است.

یک کیلوگرم خیار

نیم کیلو پیاز کوچک

چند برگه سبز

مقداری فلفل قرمز

500 گرم کلم بنفش

2 کیلوگرم گل کلم

500 گرم هویج

500 گرم سبزی

500 گرم سیب زمینی ترشی

سه بوته سیر

200 گرم پیاز خشک

250 گرم نعنا و پونه کوهی

500 گرم کرفس

نمک به میزان لازم

2 لیتر سرکه سفید

هوا 2 لیتر

یک قاشق از ترس

دو مجموعه سیاه دانه

یک قاشق غذاخوری دانه گلپر و گشنیز با هم

یک قاشق زیره

یک پیمانه فلفل سیاه

طرز تهیه مخلوط ترشی

تمام مواد لازم را آماده کرده و با دقت بشویید. سپس آنها را در آبکش بریزید و آب آن را خالی کرده و خشک کنید. برای برش مواد از ابزارهایی مانند چاقو، چرخ گوشت یا حفره استفاده کنید. اما برای بهتر شدن طعم ترشی توصیه می شود مواد را به خوبی برش دهید.

وقتی مواد کاملا خشک شدند، آن ها را روی پارچه یا پارچه تمیزی قرار دهید و آب آن را بردارید. سپس مواد را در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید.

برای تهیه محلول ترشی آب و سرکه را در ظرفی روی آتش گاز گذاشته و بجوشانید. وقتی آب و سرکه به جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.

سپس محلول ترشی را در ظرف شیشه ای بریزید و مواد ترشی را اضافه کنید. سپس تمام ادویه ها را با هم مخلوط کرده و در محلول ترشی قرار دهید. همچنین مقداری نمک به ماریناد اضافه کنید و مواد را با ماریناد مخلوط کنید.

در نهایت درب شیشه جارو را پلاستیک بگذارید و درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد بطری نشود. سپس بطری سبزیجات را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. بهترین زمان برای طعم خوب سبزیجات حدود 15 روز است.
برای فروش عمده ترشی لیته در سایت seyfikar.com کلیک کنید.

هنر طراحی

سعی کنید ترشی ها را در ظروف شیشه ای قرار دهید و از ظروف پلاستیکی برای نگهداری استفاده نکنید. خیارشور نیز نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد.

قبل از درست کردن ترشی، مواد را با دقت خشک کنید تا کپک نزند.

از جوشاندن گل رز خودداری کنید و از آن به صورت خام استفاده کنید تا سفید و ترد بماند. در صورت تمایل می توانید از پودر انبه نیز استفاده کنید. از نعناع و گشنیز نیز می توان برای تقویت طعم ترش استفاده کرد.

در صورت تمایل می توانید به جای کلم بنفش از برگ کلم سفید استفاده کنید. برخی دیگر لوبیا سبز خرد شده را به خمیر اضافه می کنند.

اگر پیاز خشک ندارید می توانید از پیاز خرد شده استفاده کنید و به ترشی اضافه کنید. با این حال، توصیه می شود از پیاز خشک استفاده کنید زیرا بهترین نتیجه را می دهد.

افزودن ترشی اجباری است، اما استفاده از سیر اختیاری است، زیرا موسیر به دلیل طعم منحصر به فرد خود استفاده می شود.

می توانید سبزی های خشک مانند نعناع یا پونه کوهی را اضافه کنید. در صورت امکان می توانید آن را به ترشی ها اضافه کنید.

ماریناد آماده شده را در ظرفی بریزید و با غذاهای دیگر میل کنید.

راز طعم ترشی و نمک

از آنجایی که فرمول تهیه نمک یا ترشی آسان است، می توانید از آن استفاده کنید. برای تهیه ماریناد یا ماریناد از سرکه و یک فنجان آب، نصف فنجان شکر و یک قاشق چایخوری نمک استفاده کنید. با افزودن ادویه های مختلف در صورت تمایل می توانید نمک یا ترشی طعم دلخواه خود را به آن بدهید. با استفاده از این فرمول ساده همیشه می توانید ترشی یا ترشی هایی درست کنید که چسبناک نیستند و خیلی خوش طعم هستند.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید نمک یا فلفل به نسبت کوچکتر یا بزرگتر درست کنید، می توانید مقدار مواد را تنظیم کنید. برای کاهش نمک یا شکر می توانید مواد را نصف کرده یا تعداد مواد را کم کنید همچنین اگر می خواهید بیشتر درست کنید، می توانید مواد را دو برابر کنید این روش به شما امکان می دهد هر نمک یا فلفلی که دوست دارید درست کنید

نسبت آب و سرکه

اگر سرکه برای شما خیلی داغ است، می توانید سرکه را با آب به نسبت یک به سه مخلوط کرده و حرارت دهید. بگذارید بجوشد، اجازه دهید 5 دقیقه دیگر بجوشد، سپس کاملا خنک شود. این روش به شما این امکان را می دهد که تندی سرکه را کاهش دهید و طعم ترشی هایتان را بهتر کنید.

سرکه در ترشی

برای به دست آوردن سبزیجات ترشی خوشمزه شما باید از سرکه درست استفاده کنید و مراحل مربوطه را در اینجا انجام دهید، من پست را بازنویسی می کنم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهم.

برای تهیه یک ترشی خوشمزه و مرغوب باید به انتخاب سرکه مناسب توجه کنید. بهترین انواع سرکه برای ترشی سرکه انگور، سرکه کشمش و سرکه سیب است. این سرکه ها به خوبی با ترشی سازگار می شوند و در ترشی بسیار موثر هستند.

علاوه بر این، برای جلوگیری از رشد کپک روی ترشی ها، باید سرکه را با دقت انتخاب کنید و از سرکه ناخالص و بی کیفیت خودداری کنید. قبل از استفاده، سرکه را چند دقیقه بجوشانید و بعد از خنک شدن از آن استفاده کنید. این کار تمام باکتری ها و میکروب ها را از بین می برد و سرکه کاملاً خالص می شود.

ترشی سبزیجات

برای تهیه ترشی سبزی بهتر است از سبزیجات تازه و مرغوب استفاده کنید. می توانید از هفت نوع سبزی معطر از جمله نعناع، ​​جعفری، آویشن، گشنیز، ترخون و ریحان استفاده کنید و به ذائقه خود سبزی های دیگر اضافه کنید.

برای تهیه سبزیجات ابتدا آنها را تمیز کرده و بشویید. سپس سبزیجات را به مدت 2 ساعت در آب و نمک خیس کنید تا سرکه جذب شود. مقدار نمک موجود در آب باید برابر با آب برنج باشد.

دکمه بازگشت به بالا