چند توصیه به وزیر راه و شهرسازی آینده

مهمترین توصیه این است که سعی کنید مانند گذشته دو مسئله مسکن و جاده را از هم جدا کنید. بله ، هر دو زیر مجموعه مهندسی راه و ساختمان (مهندسی عمران) هستند ، اما در واقع برنامه ها و برنامه ها بسیار متفاوت است. ادغام دو وزارتخانه در یک کار عملی بی پروا بود که به هر حال اتفاق افتاد. حالا باید حل شود ، خدا خواست. برای تغییر آنها و جدا کردن آنها از یکدیگر ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

یک برنامه دو تا چهار ساله تنظیم کنید و آن را دنبال کنید. اگر نتایج در پایان 6 سال نمایش داده شود ، تمدید منطقی به 4 سال کار خوبی است. متأسفانه آیا در دولت گذشته وزرای راه و شهرسازی معمولاً برنامه و نقشه راه ندارند؟ بنابراین ارزیابی امروز عملاً غیرقابل دستیابی است!

2-لطفاً به این برنامه بسیار توجه کنید و سیاست مشخصی را در زمینه کاری خود اجرا کنید. بدون این سیاست قوی و مستقل ، نتایج میان مدت و بلند مدت که کار وزارتخانه های مربوطه است ، حاصل نمی شود. ، به عنوان مثال در زمینه فعالیت. وزارت ، 10 سال آینده ، 20 سال آینده و غیره می خواهیم کجا باشیم؟

2-کاهش آلودگی هوا ، مرگ و میر جاده ها ، مسائل بودجه و موارد دیگر. این امکان را می دهد تا در سه سال آینده توانایی جایگزینی و نوسازی وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای به میزان زیر تکرار شود: تعمیر. و فقط به فکر نگهداری باشید!

برای برنامه های 2-7 ساله و برنامه های 7 ساله ، توصیه می کنیم به حمل و نقل ریلی توجه کنید. فرصتی برای گسترش این رقم وجود ندارد ، اما دروازه استان معاون اداره راه خواهد بود. از وزارت شما برای کمک به شما در توجه و توجه! آیا طی سه سال یک سری خطوط ریلی پایدار و تخریب کننده جاده به کشور تحویل خواهید داد؟ سیاست های منطقه ای همیشه یکسان نیستند و در بدترین حالت از راه آهن های موجود برای حمل و نقل و حمل بار استفاده می شود و درآمد قابل توجه و راحتی گردشگری را برای کشور فراهم می کند! ؟؟

2-وقتی صحبت از مسکن و شهرسازی می شود ، جدا از بازی فعلی ، ما با پروژه های کوچک اما با نظارت کامل از SME ها حمایت می کنیم. آنها خواهان بودجه کم ، هنوز مافیایی ، هم ایجاد شغل و هم آمادگی جسمانی هستند. مهندسی ملی! فقط در تولید قانون مسکن ارزان و به دور از هرگونه سیاست ، عملی و آسان است ، فقط باید بپرسید!

2-در مورد مسائل مربوط به اراضی ، ما قوانین و برنامه های بسیاری داریم که به هیچ وجه به آنها نیازی نداریم ، به عنوان یک برنامه حرفه ای برای بررسی آنها در دو سال فعلی عمل می کنیم و هم اکنون در این زمینه برای پیشرفت هستیم. بحث فرسایشی وجود ندارد. برای آنها ، بوروکراسی اداری کافی است. آیا می خواهید تا آنجا که ممکن است بررسی و حذف کنید؟

3-برای سیستم های مهندسی ، تیم خود را سازمان دهید تا این سیستم غیر سیستماتیک سیستماتیک باشد. متأسفانه این بخش مهندسان با استفاده رایگان ، یک نعمت وصف ناپذیر است که دولت ، ایالت و هیچ آژانس دیگری این بخش تخصصی را ارزیابی نکرده و صدها نفر از آنها هدر می رود.

2-برای آشتی ، حتماً برنامه های موجود را در بند 1 این یادداشت بررسی ، اصلاح و ادامه دهید.

2-با توجه به عدم صلاحیت مالی فعلی کشور برای نگاهی عمیق تر به برنامه ریزی شهری ، ضروری نیست ، بنابراین در شرایط فعلی ، تنها آنچه در دسترس است با اجرای بهتر و نظارت بهتر انجام می شود. باید باشد ، و در این مرحله کافی است .

دریافت- خطرات کشور را به خوبی بیاموزید و برای آنها برنامه ریزی کنید ، عدم توسعه منسجم و مرتبط ، شاید در واقع ، توسعه متناسب بزرگترین سیاست وزارت راه و شهرسازی تا به امروز است ، آیا این یک اشکال بود؟

از این گذشته ، راه ها ، شهرسازی و مسکن همه با سرمایه های کلان اداره می شود ، بنابراین بسیاری از مردم بدون دلیل در استان پرسه می زنند ، همه آنها را برمی دارند و کمیته ها ، کمیته ها و سایر تجهیزات را جمع می کنند. دیگر هیچ مانعی وجود ندارد! در پایان کار ، می توانید تعادل مثبتی از کار انجام شده با خودتان ارائه دهید!

همانطور که در ابتدا ذکر شد ، با سالها کار و تحصیل ، تحصیل ، تحقیق و تمرین در این زمینه ، من از خداوند به عنوان یک معلم پشتیبان در این زمینه خوشحالم و بسیاری از مهندسان کشور من سال گذشته هستند. خانه ای مثل یک دانش آموز سی ساله

من به شما قول می دهم این موارد را برای فعالیت های خود برنامه ریزی کنید ، بدون شک این یک سرویس ماندگار برای ایران خواهد بود ، انشا الله.

* استاد نمونه ملی مهندسی سازه ، مدیریت لرزه نگاری و بحران و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران ایران

دکمه بازگشت به بالا