چرا باید سمپاشی منزل برای حشرات موذی را جدی بگیریم؟

وقتی به آفات خانه فکر می کنید، حشرات ممکن است اولین موجوداتی باشند که به ذهنتان خطور می کند. پس از همه، چه کسی دوست دارد مورچه ها یا مگس ها را ببیند که به خانه خود هجوم آورده اند؟ سایر حشرات رایج خانگی شامل آفات ترسناک مانند موریانه ها، ساس ها و سوسک ها هستند. اگرچه ممکن است شما نیز از عنکبوت ها خوشتان نیاید، اما آنها در دسته حشرات قرار نمی گیرند. در چنین مواقعی کمک از یک شرکت سمپاشی منزل می تواند کمک زیادی به شما بکند.

سمپاشی منزل شامل چه شرایطی می‌شود؟

حضور حشرات خانگی می‌توانند مشکل بزرگی باشند و در برخی موارد حتی می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند. مگس‌ها را در نظر بگیرید یا برای اموال شما (موریانه‌های چوبخوار) خطرناک باشند.

عاقلانه است که در اسرع وقت قبل از اینکه به یک مشکل جدی تبدیل شوند، از خانه مراقبت کنید. اجازه دادن به مبارزه با آفات راه ایده آلی برای خلاص شدن از شر آنها است. زیرا مبارزه با حشرات به تنهایی به احتمال زیاد به خوبی کار نمی کند.

همه ما مشکلات مربوط به حشرات و آفات خانگی را تجربه کرده ایم و این مشکل فقط به روستاها محدود نمی شود. افرادی که در شهرهای مختلف زندگی می کنند نیز در خانه های خود با اشکال مواجه می شوند.

اگر بچه دارید، این مشکل می تواند منجر به خطر بیماری ها و بسیاری از خطرات مرتبط با سلامتی شود.

بنابراین، اطمینان از اینکه هیچ حشره ای در خانه شما نمی خزد بسیار حیاتی است. برای این کار، باید برخی از اقدامات بهداشتی را دنبال کنید.

این شامل حفظ یک برنامه منظم برای تمیز کردن خانه شما، اطمینان از بهداشتی نگه داشتن تمام اتاق ها با استفاده از سازماندهی وسایل خانه و پاک کردن هر روز به هم ریختگی است.

استفاده از حصیر، پشه‌کش، درزگیری ترک ها، نظافت آشپزخانه، خشک‌کردن نواحی مرطوب‌، دور نگه داشتن خانه از زباله و غیره از جمله راه هایی هستند که از طریق آنها می‌توانید حشرات را از خانه خود دور نگه دارید.

بیایید نگاهی گذرا به برخی از محصولاتی بیندازیم که می توانید از آنها برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه خود استفاده کنید:

طبق گفته انجمن ملی مدیریت آفات، مورچه ها بزرگترین مزاحم در منازل هستند. این شامل مورچه های نجار، مورچه‌های خانگی خوشبو و مورچه‌های پیاده‌رو می‌شود که در میان صدها گونه مورچه دیگر در ایران یافت می‌شوند. آنها می توانند از طریق شکاف ها یا منافذ بسیار کوچک وارد خانه شوند و در فصول خاصی رایج ترند.

اگرچه مورچه های نجار می توانند به چوب آسیب برسانند، مورچه ها ناقل بیماری شناخته شده نیستند. از آنجایی که بسیاری از انواع مورچه ها جذب بوی شیرین می شوند، خرده های غذا یا ریخته شده را به سرعت پاک کنید.

سمپاشی منزل شامل چه حشراتی می‌شود؟

سوسک

یکی از حشراتی که شامل سم پاشی منزل می‌شود سوسک ها هستند. دلیل خوبی برای شهرت بد سوسک ها وجود دارد. این که به عنوان حامل باکتری شناخته شده و جذب غذا می شوند و اگر سوسکی را در آشپزخانه خود پیدا کنید، نگران کننده است.

بسته به گونه، سوسک ها می توانند قهوه ای، قرمز یا سیاه باشند. همه آنها آنتن های بلند و بدنه ای بیضی شکل دارند. اگر یک سوسک پیدا کردید، به طور کلی به این معنی است که دوستانی دارد که در جایی پنهان شده اند احتمالاً جایی که رطوبت وجود دارد، مانند زیر سینک.

بدترین رویه زندگیاین است که آنها به سرعت تولید مثل می کنند. اگر در خانه خود سوسک پیدا کردید، بهتر است با یک سمپاشی سوسک تماس بگیرید.

موریانه

موریانه ها از دیگر حشراتی هستند که جزو حشران  قابل سمپاشی در شهرها به حساب خواهند آمد. به عنوان حشره‌ای که واقعاً باعث ترس صاحبان خانه می‌شوند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی ویرانی قابل توجهی به بار آورند.

موریانه‌ها که به عنوان «ناوشکن های بی‌صدا» شناخته می‌شوند، می‌توانند از چوب و سلولز تغذیه کنند. از جمله تیرها و تیرهایی که خانه شما را ایستاده نگه می‌دارند.

اگرچه موریانه ها اغلب در پشت دیوارها دیده نمی‌شوند، اما سرنخ هایی که نشان می‌دهند در اطراف آنها وجود دارند عبارتند از رنگ حبابی، لوله های گلی و بال های دور ریخته شده.

اگر مشکوک هستید یا می دانید که موریانه در خانه شما وجود دارد، در اسرع وقت با یک متخصص کنترل آفات تماس بگیرید.

مگس

از دیگر حشراتی که شامل سمپاسی منزل می‌شوند مگس ها هستند. مگس ها حامل بیش از 100 پاتوژن بالقوه هستند و شنیدن صدای وز وز آزاردهنده ای دارند.

مگس ها که مخصوصا جذب غذا می‌شوند، می‌توانند باکتری هایی را روی چیزهایی که لمس می‌کنند از خود به جای بگذارند که می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی یا سایر بیماری های جدی شود.

مگس های معمولی عبارتند از:

پشه، مگس میوه، مگس خانگی و غیره. شما ممکن است بتوانید خودتان با تلاش های طبیعی برای کاهش آفت، مشکل را کنترل کنید. فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از تکثیر مگس ها سریع با آن مقابله کنید.

عنکبوت

اگرچه اکثر عنکبوت هایی که در خانه های ایران یافت می‌شوند برای مردم بی‌ضرر هستند، اما دیدن یک عنکبوت همچنان می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

از آنجایی که بیشتر عنکبوت ها در خلوت زندگی می کنند، باید بتوانید یکی یکی با آنها مقابله کنید. برای جلوگیری از ورود عنکبوت ها به داخل محیط منزل مطمئن شوید که اطراف درها یا پنجره‌های بیرونی را محکم ببندید و شکاف های بیرونی را ببندید.

اگر یکی از آنها را در داخل منزل پیدا کردید، می توانید آن را به دام بیندازید و دوباره بیرون بفرستید. اما به یاد داشته باشید، عنکبوت ها به طور طبیعی به کنترل آفات کمک می کنند. بنابراین آنها می توانند هدفی را در داخل خانه شما انجام دهند.

پشه

قبلاً می دانید که این حشرات خونخوار در بیرون از منزل آزاردهنده هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که آنها شما را در داخل خانه دنبال کنند. علاوه بر نیش خارش دار، پشه ها همچنین می توانند ناقل بیماری هایی باشند که می توانند به انسان و حیوانات خانگی منتقل شوند.

برای دور نگه داشتن پشه ها، در مورد استفاده از صفحه نمایش در درها یا پنجره ها کوشا باشید و مراقب آب راکد خارج از خانه خود باشید، جایی که پشه ها ممکن است لانه کنند.

اگر نیاز دارید دفاع را به سطح بعدی ببرید، یک متخصص کنترل آفات ممکن است بتواند راه حل هایی را پیشنهاد کند.

زنبور

اگر زنبوری را در داخل پیدا کردید، احتمالاً از در باز، پنجره یا شکاف سرگردان شده است. با این حال، اگر در خارج از خانه خود لانه دارید، این می تواند یک اتفاق رایج باشد. بسته به اندازه و فعالیت لانه، ممکن است بتوانید خودتان آن را بردارید، اما در غیر این صورت، باید با یک متخصص تماس بگیرید.

همچنین توجه داشته باشید که تفاوت زیادی بین زنبورهای مهاجم و زنبورهای عسل وجود دارد. دومی بعید است که نیش بزند و بخش مهمی از اکوسیستم است، بنابراین عاقلانه است که خانه های آنها را حفظ کنید، حتی اگر بخواهید آنها را تغییر دهید.

اگر در محیط زندگی شما کلونی زنبور ایجاد شده است، حتما با شرکت سمپاشی زنبور تماس بگیرید. کیان پاک در اسرع وقت اقدام به اعزام کارشناس به منزل شما می کند.

سخن پایانی

شناسایی صحیح اولین قدم برای مدیریت حشرات  است. سمشپاسی منزل در تهران شرایط خاصی دارد. در بیشتر شرایط، می توان بدون استخدام یک شرکت کنترل آفات، آلودگی را کنترل کرد.

شناسایی مناسب، نظافت، مدیریت رطوبت داخل و اطراف خانه، جاروبرقی، بستن نقاط ورود حشرات، نگهداری مناسب هیزم، استفاده از رطوبت‌گیر، نمونه‌هایی از تکنیک‌های مدیریتی برای کمک به کاهش یا حذف مشکل حشرات داخلی هستند.

در صورت امکان از استفاده از آفت کش ها در داخل خانه خودداری کنید تا به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض آن کمک کنید. خطر قرار گرفتن در معرض مواد سمی در داخل خانه بسیار بیشتر از فضای باز است. حشره کش ها در داخل خانه به سرعت خارج از منزل تجزیه نمی شوند. در داخل خانه، آفت کش ها در معرض تخریب توسط تغییرات دما، باد، باران، میکروارگانیسم های خاک و غیره قرار نمی گیرند.

یک دیدگاه

  1. وسایلم رو از یه بازار دست دوم گرفتم و الان پشیمونم!
    کاش قبل از خرید بررسی دقیق تری می کردم. به هر حال، مقاله خیلی خوب بود و کمک کرد بفهمم چطور باید با ساس ها مقابله کنم.

دکمه بازگشت به بالا