چالوس، جوجه و بنی آدمی که اعضای یک پیکرند!

چالوس، جوجه و بنی آدمی که اعضای یک پیکرند!

از آنجا که ما یک کشور فرهنگی و نوعدوست هستیم ، قطار کوئی شیخ آژار ساردی: “انسان عضو یک بدن است” شاعر شیلاجی ما مدت هاست که زینت سازمان ملل است.

در تاریخ این سرزمین کهن ، صفحه طلایی با همدلی ، مهربانی و نوع دوستی می درخشد و نزدیکترین چیزی است که در چند ماه گذشته و موج اول تاج دیدیم. پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی با عشق ، ایثار و خستگی در مقابل یک منشی بزرگ به صحنه آمدند. آنها زانو زدند و هزاران برادر بیمار را زنده کردند. موجی از کمکهای مومن از مردم در سراسر کشور صحنه زیبایی از برادری و آسایش ایجاد کرده و نگه داشتن مردم در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اعضای جامعه یک فداکاری داخلی Quaid-19 است. تعداد افراد را دو چندان کرد و قول پایان تاج را داد. اما به دلیل بلند شدن و سهل انگاری برخی از برادری ، این نمودار مجدداً تنظیم شد ، مجدداً ضبط حدود 250 پا ، بیش از 2500 عفونت روزانه ، زنجیره ای از عزاداری برای عزیزانمان و ویروس وجود دارد. روزهای دردناک دیگر در صحنه دردناک بیمار ثبت شد. نفس زیادی کشید.

اخبار و گزارش های مربوط به واکسن و داروی تاج خوراکی ما را به این واقعیت نشان می دهد که این مهمان ناخوانده به زودی قصد ترک خانه را ندارد. تنها راه مبارزه با این ویروس وحشی ، بدون رنگ و غیرقابل پیش بینی ، پیروی از اصول بهداشت شخصی و اجتماعی است. نکته ظریف فرد و روایت افراد این است که دو اصل از سه روش پیشگیری بیانگر نوع دوستی و محبت به دیگران است ؛ نقاب زدن و رعایت فواصل اجتماعی توسط مردم در واقع محبت خود را به سلامتی دیگران نشان دهید و فقط برای جلوگیری از مریض شدن ، شستشو دهید. ضد عفونی مکرر راهی برای جلوگیری از عفونت است و شعار “من ماسک می پوشم تا از شما مراقبت کنم و شما از من مراقبت می کنید” جلوه ای زیبا از عشق شما به دیگران است. مردم ما اکنون در حال انجام آزمایش مقدس شگفت انگیز انسانی هستند. پیروی از پروتکل های بهداشتی هریک از ما نشانگر عشق و علاقه ما به دیگران و هویت انسان دوستانه ما است. و در آستانه محرم ، آغاز حرکتهای “ناز ماسک” و “ناژون” یکی دیگر از مظاهر مهربانی و وفاداری است.

همراهان عزیز ما به واقعیت “زندگی با کرونا” اعتقاد داریم و فعلاً برای سلامتی خود و عزیزان ، ویلاها ، دریا ، باغها ، تابستان ، مسافرت ، سرگرمی ، خوابگاه. ، و باید گذر را فراموش کرد. در حال حاضر ، برخی کشورها جشن گرفتن تاج را جشن می گیرند ، اما مطمئناً اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از عود بیماری انجام می دهیم.

فراموش نکن! در دوره Corona ، بسیاری از مشاغل کشور همسایه ما مختل شده اند و طولانی شدن آنها می تواند تأثیر شگرفی در اقتصاد جامعه داشته باشد. عدم اجرای دقیق ستاد ملی کرونا نیز به دلیل این واقعیت سخت است ، اما ورزش می تواند از پروتکل های بهداشتی پیروی کند.

اشعار ماندگار شیخ آژار سدی را به عنوان “بازجویی” نخوانید یا در مورد رفتار غیر منتظره سؤال نکنید.

آیا یک انسان یک بدن است! ؟
جوهر آفرینش کیست؟
اعضای ژو را زخمی کرد
دیگر عضو نیست! ؟

* این یادداشت در تاریخ 12 آگوست 2016 در روزنامه کوزو منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا