عمومی

پیرچشمی و درمان آن – مجله خانواده

آرکائیک یا نزدیک بینی در افراد بالای 40 سال بخشی از روند طبیعی پیری است که به دلیل مشکلات سخت شدن و هماهنگی عدسی کریستالی چشم ایجاد می شود. این اختلال پیشرونده است و با افزایش سن شدیدتر می شود.

به گزارش مجله خانواده، دکتر رضا میرشاهی متخصص چشم در یادداشتی در روزنامه نوشت. جامجم «مردی 45 ساله با عجله وارد مطب دکتر شد و گفت: «دکتر دکتر، مدتی بود که خوب نمی دیدم.» من استاد دانشگاه هستم، اما ماه هاست که درس می خوانم. خیلی سخت است. ” خوشبختانه من سابقه بیماری خاصی نداشتم و معاینه چشمم طبیعی بود. فاصله آنها عالی بود، اما دیدن اجسام نزدیک بسیار دشوار بود. توضیح دادم که پیر شده است. این یک مشکل رایج برای افراد بالای 40 سال است. احتمالا بهترین درمان برای شما استفاده از عینک مطالعه است. این عینک برای کارهای نزدیک مانند مطالعه یا کار با تلفن اختصاص داده شده است. پس از بحث در مورد درمان های دیگر، او تصمیم گرفت از همان عینک استفاده کند.

اگر بتوانید این متن را در سن بالای 40 سال بخوانید، احتمالا راهی برای غلبه بر پیرچشمی پیدا کرده اید. آرکائیک یا نزدیک بینی در افراد بالای 40 سال بخشی از روند طبیعی پیری است که به دلیل مشکلات سخت شدن و هماهنگی عدسی کریستالی چشم ایجاد می شود. این اختلال پیشرونده است و با افزایش سن شدیدتر می شود. در ابتدای پیرچشمی می توان با افزایش نور محیط و افزایش فاصله این مشکل را برطرف کرد اما به تدریج نیاز به درمان بیشتری است.

رایج ترین درمان برای این مشکل استفاده از عینک های نزدیک است که هر چند سال یک بار باید تعداد آن ها را افزایش داد. سایر درمان ها شامل قرار دادن حلقه در داخل قرنیه یا اعمال لیزیک روی یک چشم برای بهبود دید نزدیک است. همچنین در مورد آب مروارید همزمان می توان از لنز داخل چشمی جراحی برای دستیابی به دید دور و نزدیک به طور همزمان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا