عمومی

پوست و ظهور ۶ نشانه بیماری

بیماری هایی مانند پسوریازیس ، اگزما و روزاسه تنها مشکلات پوستی نیستند که می توانند خطر سایر بیماری ها را تحت تأثیر قرار دهند.

به گزارش مجله خانواده ، در زمان ایران ، اختلالات پوستی ممکن است با سایر مشکلات سلامتی همراه باشد. به همین دلیل است که پزشکان می توانند علائم این بیماری را در چهره فرد مشاهده کنند.

اگزما: مربوط به افسردگی و اضطراب است

لکه های قرمز و خارش دار اگزما ممکن است در مناطقی مانند قسمت داخلی گردن و آرنج ظاهر شود. اگزما یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، که در کودکان بلکه در بزرگسالان نیز شایع است. اگزما همچنین می تواند بر سلامت روان فرد تأثیر بگذارد. بسیاری از بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک احساس بیماری یا اختلال افسردگی دارند. آنها خیلی خوب با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند ، اما به دلیل اختلالات پوستی آنها هستند. درمان درماتیت آتوپیک ، به عنوان مثال با داروهای موضعی ، می تواند علائم مزاحم خواب مانند خارش را تسکین دهد. این شرایط می تواند به کاهش استرس هایی که افراد در مورد بیماری خود دارند ، کمک کند.

جراحی: مربوط به بیماری های قلبی

جراحی یک بیماری خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های خشک و درشت در پوست می شود. جراحی ممکن است با برخی دیگر از مشکلات جدی سلامتی همراه باشد. بررسی ها نشان می دهد که افراد مبتلا به پسوریازیس شدید 58٪ بیشتر از افراد مبتلا به سکته قلبی و 43٪ احتمال سکته مغزی دارند. برخی از نشانگرهای التهابی ممکن است در پسوریازیس و تشکیل پلاک شریانی نقش داشته باشند. همچنین ، داروهای قوی که اغلب بیماران برای کنترل بیماری خود مصرف می کنند ، می تواند منجر به عوارض جانبی شود.

روزاسه: ممکن است با بیماری آلزایمر همراه باشد

روزاسه باعث قرمزی و گرما روی پوست می شود. در یک مطالعه ، اختلالات پوستی با افزایش 28٪ خطر زوال عقل در زنان همراه بود. اگر روزاسه دارید ، به خصوص اگر بالای 60 سال دارید ، باید در مورد اختلال شناختی خود با پزشک خود صحبت کنید.

سرعت: خطر ابتلا به مشکلات تیروئید را افزایش می دهد

این روند که به نام جذام یا ویتیلیگو نیز شناخته می شود ، در اثر از بین رفتن رنگدانه های پوستی ایجاد می شود. این وضعیت در اثر سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود و به سلولهای پوست که ملانین رنگدانه تولید می کنند حمله می کند. ممکن است مسیر مشابه سایر بیماری های خود ایمنی ، در درجه اول بیماری تیروئید را داشته باشد.

سرطان پوست: خطر ابتلا به سرطان های دیگر را افزایش می دهد

اگر بر ملانوم غلبه کرده اید ، دیگر نمی خواهید دوباره نام سرطان را بشنوید. اما طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا ، بازماندگان از ملانوما در معرض خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان پوست و سرطانهای نامربوط مانند سرطان سینه ، پروستات و کلیه هستند. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ثانویه ، انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که قرار گرفتن در معرض نور UV ، فعالیت بدنی ، خوردن یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه و الکل را محدود کنید.

خشکی و خارش پوست: همراه با اختلال کمبود توجه بیش فعالی

در صورت متوقف شدن خارش پوست ، این وضعیت می تواند بسیار آزار دهنده باشد. خارش مداوم یک شبه طول می کشد و می تواند در خواب اختلال ایجاد کند. به همین دلیل ، محققان درماتیت آتوپیک ، رایج ترین شکل اگزما ، اختلال بیش فعالی کمبود توجه در کودکان و بزرگسالان را نسبت می دهند. اگر به درماتیت آتوپیک / درماتیت اگزما مبتلا شده اید و علائم اختلال بیش فعالی کمبود توجه مانند دشواری تمرکز در هنگام کار ، توانایی ضعیف در مدیریت زمان و تحریک پذیری را دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا