عمومی

پاسخ: سؤال بزرگ عصر Coroner



این تجربه خسارات و هزینه زیادی را متحمل شده است و یک قطعه بی انتها از تاریخ است که پر از وقایع تلخ و شیرین و تجربیات مثبت و منفی است که در لحظاتی مانند جنگ بزرگ داوری خواهد شد. آنچه باقی مانده است درس و درس است. با این وجود می توان ادعا کرد که شیوع این بیماری کاغذ خالی را در پیش روی همه قرار داده است تا دوباره شروع به کار کنند و دوباره ارزیابی خود و افکار و عملکردهای خود را انجام دهند.
در آینده به نظر می رسد که هر یک از ما در این نقطه عطف تاریخی چهار سوال مهم خواهیم داشت:

چه گفتیم
چه کاری انجام داده ایم
چه می کنیم؟
و این سه سؤال را می توان به عنوان یکی از مهمترین سؤالات درک کرد ، و اصل مهم این است:
وضعیت کرامت انسانی و استدلال اخلاقی در فرایند چیست؟

جواب: چه گفتیم؟

آنچه ما گفتیم درباره تکامل ادبیات حکام ، روسای جمهور ، دانشمندان ، روشنفکران و رهبران دینی و مردم است.
بسیاری از دولتها و جریانها از اهمیت و اهمیت کورونر قدردانی نکرده اند. بنابراین در ابتدا گفتند که موضوع کورنرها جدی نیست. آنها از آن راضی نبودند و اقدامات مناسبی انجام ندادند. اغلب عقاید حاشیه ای و گمراه کننده ارائه می شد. این چشم انداز تأثیر عمیقی بر عملکرد دستگاههای دولتی و حامیان نهادهای اجتماعی و جریانهای فکری و سیاسی و هوشیاری نهادهای مدنی و مذهبی داشت. شفافیت برخی دولت ها را به داشتن اسرار ، دروغ و سیاست در اولویت قرار داده است. فراموش نكنیم كه كلمات و عبارات كلیدی هر سیاستمدار یا روشنفكر یا رهبر یا دانشمند دینی با نگرش و شیوه او بیان شده و از پیروان و هواداران خود الهام می گیرد. ما جریانهای درگیریهای شناختی ، شناختی و عملکردی را می شناسیم. ما کسانی هستیم که گفتار یا ارزیابی و عملکرد اصلی ما دقیق نیست و فعالیتهای آینده ما نمی تواند به درستی مورد نظارت عموم قرار گیرد مگر اینکه دلایل قانع کننده ای برای ارزیابی اشتباه یا ضعیف خود ارائه دهیم یا صراحتا عذرخواهی نکنیم و بازپرداخت کنیم. ما باید یاد بگیریم که به روشنی ، شفاف ، علمی و عملی و با مسئولیت پذیری صحبت کنیم و عواقب آن را بپذیریم.

ب – چه کرده ایم؟

“آنچه ما انجام داده ایم” گام مهم بعدی است و هر عملی را که در زمان بحران سازمان یا دولت ما انجام می دهیم ، نظارت می کند. نقشی که ما در پاسخ به استراتژی ها ، سیاست ها ، برنامه ها ، مدیریت و بحران و درباره افراد درگیر در سازمان و همچنین اقدامات و پیش بینی هایی که برای آینده داریم ، ایفا می کنیم. آیا ما تمام توانمندیهای خود را تلفیق کرده ایم؟ آیا به ما انحصار و قدرت تصمیم گیری داده شده است که آن را به درستی انجام دهیم ، یا اینکه اسطوره ها و ساده سازی ها و ادارات سیاسی و دولتی و درگیری های شخصی و منافع مانع تصمیم گیری صحیح شده اند ، آشفتگی را تشویق کرده و مردم را کنار گذاشته اند؟ چه چیزی است

ج – چه چیزی به دست آورده ایم و در مورد آینده چه فکر می کنیم؟
سؤال دیگر این است که پس از سقوط کورونا از نظر آماری و انتقادات تند مانده چه چیزی باقی مانده است. زمان و آمار یک روز حقیقت و دروغ را آشکار می کند. چند نفر آلوده شده اند؟ چند نفر آسیب دیدند؟ ما با مادران و پدرانی که نسبت به ما حساس و نیروی انسانی بودند چه کردیم؟ با زندانیان چه کردیم؟ ما با قربانیان خود چه کرده ایم؟ چه کسی به چه دلیلی از تصمیمات محرمانه و به موقع و فوری جلوگیری کرده و چه کسی جاه طلبی و شهرت خود را با حقیقت دنبال کرده است؟ اقدامات چقدر دقیق و پاسخگو بودند؟ دوره بهبودی چه مدت گذشته است و چه موفقیتهایی در دست دولت ها ، نخبگان و ملت ها در دوره پس از سلطنت قرار گرفته است و تأثیر گسترده تری در فرهنگ ، اخلاق ، سبک زندگی ، آموزش ، بهداشت ، علم و سایر جنبه های اقتصاد جامعه دارد؟ و سیاست و روابط بین الملل و چشم انداز صلح و جنگ و آمادگی برای آن؟ چه اتفاقی برای مردم افتاده است ، خصوصاً آسیب پذیر؟ و ما در مورد فقر و رکود پس از آن چه فکر می کنیم؟ توانایی ملی ما چه بود؟ بزرگ هستیم یا شکسته ایم؟ ما تا چه حد به اراده ملی و چارچوب مدنی لازم برای رسیدن به بحران ملی در آینده به عنوان شواهدی از عود مجدد حوادث گسترده بیولوژیکی طبیعی و انسانی و تأثیر آن بر سیستم بین المللی ، دست می یابیم؟ دیر نمی شود یا تعجب می کنید؟

د – چقدر اخلاق را دوست داریم؟

ما آموخته ایم که همه ما ضعیف هستیم و خلقت هنوز رمز و راز شگفتی های بشریت و قدرت های جهانی است. ایمان و اشتیاق آموخته شده به ما قدرت و صبر و امید می دهد. یاد گرفتیم که آماده و سازمان یافته و تمرین کنیم. ما آموخته ایم که علم نقش تعیین کننده ای دارد و آموزش اجتماعی برای سلامتی به ویژه در سلامتی بسیار مهم است. بحران بیماری کرونا نشان داد که جای خالی Razor دیگر نمی تواند کسب شود. و مشخص شد که آشفتگی مسمومیت کشنده است و رنج های فاجعه دوقلوی بدون هماهنگی با سطوح بالاتر دولت و پشتیبانی نخبگان و ملل حاصل نمی شود. برخی از این فرصت را داشتند تا از پتانسیل ملی خود برای ایجاد زیباترین لحظات خلاقیت ، انسانیت و تصمیم گیری و سرعت و سرعت و نجات افراد مضطرب یا مضطرب استفاده کنند و البته در بسیاری از کشورها نقاط ضعف آنها در استراتژی ، برنامه ریزی و ساختار و مدیریت است. اره چندین نهاد و جریان سیاسی و مذهبی همبستگی شناختی ، دانش و مؤثر خود را به نمایش گذاشتند و ما شاهد فتوای مترقی اقتدار سطح اول بودیم و البته برخی از گروهها در درک استدلال آنها آهسته بودند و برخی نیز به سمت خرافات سوق داده شدند. و به استثنای استکبار و رنج برخی از افراد ، آنها به فکر فکری و فرصت طلبانه افتادند و به فکر بهره وری سیاسی یا اختلافات مذهبی یا اوراق قرضه و منافع شخصی بودند و با بحران ها و نگرانی های حساس و طبیعی مردم مقابله کردند.
تاکنون برخی از تخریب ها و عملکرد ضعیف برخی از تحولات قدرتمند تا حدودی بار و آشفتگی کشورهای کمتر قدرت را تحت پوشش خود قرار داده است ، اما نیروها و جریاناتی نیز وجود دارد که برای نجات جان انسانها همه کارها را انجام داده اند. آورده اند این صفحه بدون شک در طول تاریخ جاودانه خواهد بود و محصول بسیاری از تحلیل ها و درگیری های سیاسی و اجتماعی خواهد بود. خوب ، بد یا خوب ، همه تحمل می کنند. این واقعیت که هر انسانی مهم است و چرخ اقتصاد مهمتر است و تمرکز روی موضوعات حاشیه ای به جای تمرکز روی موضوعات مهم ، همه مورد قضاوت است. همه ما باید مراقب آنچه می گوییم و انجام می دهیم و میراث ما را ترک می کند. در مجموع این سه سؤال نمرات را مشخص می کند و البته این سه سؤال در برابر یک سؤال بزرگتر سنجیده می شود؛ چقدر در مورد اصول بشردوستانه ، اخلاق و عزت در سیاست ، اقتصاد ، منافع و عزت گفتیم و انجام دادیم؟ آیا فیض داریم کسانی که نمره کم می گیرند باید با چالش های دشواری روبرو شوند و کسانی که نمره خوبی کسب می کنند ، به وجدان و جامعه خود افتخار می کنند و نقش موثری در تفکر پس از عروق و نظم منطقه ای و جهانی پس از استعمار بازی خواهند کرد. آنها اکنون به جواب آن سؤالات و آن سؤالات بزرگتر بیاندیشید ، تا زمانی که درگیری ها بر طرف نشوند و فرصتی برای اصلاح خود و دیدگاه های ما و ایجاد حق برای آینده باشد.

* در سایت Sfakna منتشر شده است. اول آوریل


تمامی محتوای منتشر شده در سایت مطابق با استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا