عمومی

وکالت و وکیل: وکیل خوب کیست و چه کارهایی می‌ تواند انجام دهد؟

 

هر فردی لازم است به هنگام روبرویی با مسائل حقوقی، از خدماتی که وکیل پایه یک دادگستری ارائه می دهد استفاده کند، به این دلیل که او از قوانین و مقررات حقوقی به خوبی با خبر است و آنها را درک می کند. اگر یک وکیل به قوانین و مقررات تسلط و آگاهی نداشته باشد، به طور حتم نمی تواند در جهت کمک به موکلش و بازستاندن حق تضییع شده اش گامی بردارد.

اما یک سوال مهم پیش می آید و آن، این است که در زمان برخورد با مسائل حقوقی به چه صورتی وکیل خوب در اصفهان را برگزینیم؟ این سوال را باید بدین شکل پاسخ داد، که یک وکیل پایه یک خوب در کنار یک موسسه حقوقی، مکمل همدیگر محسوب می شوند پس نتیجه می گیریم که اگر نیازمند به خدمات و اطلاعات وکیل دادگستری هستیم بهتر است اول به موسسات حقوقی مراجعه کنیم. موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان با ارائه خدمات حقوقی به متقاضیان، تلاش می کند تا مراجعه کننده را به نتیجه مطلوب برساند. در صورت تمایل به دریافت مشاوره در زمینه دعاوی حقوقی میتوانید از طریق لینک https://hamedamiri.com  نوبت مشاوره حضوری و غیر حضوری رزرو کنید.

وکالت و وکیل: وکیل خوب کیست و چه کارهایی می‌ تواند انجام دهد؟

اشخاص به هنگام احتیاج به وکیل پایه یک دادگستری باید به یکی از موسسه های حقوقی که انتخاب می کند و یا دفتر وکالت یکی از وکلای متخصص، مراجعه کرده و پس از آن که در خصوص مشکل حقوقی اش مشاوره دریافت کرد، در صورت تمایل می تواند قرارداد وکالت را با وکیل مورد نظر تنظیم کند. این قرارداد وکالت که میان این دو نفر یعنی وکیل و موکل تنظیم می شود قابل فسخ بوده و موکل این امکان را دارد که هر موقع مایل بود وکیل خود را عزل کند. البته باید به این نکته توجه کرد که عزل کردن وکیل از طرف موکل، مانع جریان دادرسی نخواهد شد و موکل این اختیار را دارد که یک وکیل دیگری به دادگاه معرفی کند برای وکالت در پرونده اش.

این تفکر غلط در میان اکثر افراد جامعه ما وجود دارد که تنها موقع برخوردن با مشکلات حقوقی و زمانی که دیگر تنها راه چاره برای حل آن مشکل مراجعه کردن و اخذ راهنمایی از وکیل است باید به موسسات حقوقی و یا دفاتر وکالت رجوع کرد، در صورتی که این تصور اشتباه است و باید این آگاهی در جامعه و میان افراد رشد پیدا کند که زمان انجام فعالیت های روزمره شان که به نوع فعالیت آنان بستگی دارد از قبیل انعقاد و تنظیم انواع قرارداد ها و … از یک وکیلی که سابقه و تجربه خوبی داشته باشد کمک بگیرند تا بدین وسیله با حق و حقوق خود بهتر آشنا شوند، این امر سبب می شود که از مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده پیش بیاید جلوگیری شده و یا آن را کاهش دهد. اگر از آغاز شروع فعالیت یا قرارداد خود با وکیل اصفهان مشورت کرده و مسائل حقوقی را به او یا موسسات حقوقی بسپاریم، دیگر با مسائل قانونی و یا خسارت های احتمالی مواجه نخواهیم شد. به طور مثال اگر تصمیم داشته باشیم با یک شرکت همکاری کنیم و یا یک تجارتی را شروع کنیم، به جهت آنکه شرایطی برای هر دو طرف تعیین شود، به طور حتمی به مشاوره حقوقی و یا مراجعه به یک موسسه حقوقی نیازمند می شویم.

وکیل چه کسی است و چه کارهایی می‌ تواند انجام دهد؟

به شخصی که برای انجام دادن امور حقوقی از جانب شخص دیگری و با انعقاد عقد وکالت، مامور می شود، وکیل دادگستری گفته می شود در وکالت در قانون ما یک عقد جایز است که طرفین آن وکیل و موکل نام دارند.

همه ما مستحضر هستیم که وکیل پایه یک دادگستری بهترین و با تجربه‌ ترین وکیل است که در تمام حوزه های حقوقی دانش و اطلاعات دارد.

یک وکیل خوب باید شرایط ذکر شده در ذیل را دارا باشد از جمله:

  • مدرک لیسانس در رشته حقوق داشته باشد
  • در آزمون وکالت قبول شده باشد
  • ۱۸ ماه دوره کارآموزی وکالت سپری کرده باشد
  • به لحاظ شرایط عمومی، اخلاقی و مذهبی صلاحیت داشته باشد
  • آزمون هایی را که صورت تشریحی است و یا مصاحبه های علمی را با موفقیت انجام دهد.

اگر کسی تمامی مراحل فوق را با موفقیت انجام دهد تبدیل به وکیل پایه یک دادگستری شده و این توانایی را دارد که در تمامی محاکم حقوقی و کیفری بدون هیچگونه محدودیتی اقدام به دفاع کند.

حامد امیری وکیل خوب  اصفهان می تواند در اموری همچون امور خانواده و طلاق ، امور حقوقی، امور کیفری، امور ثبتی، امور ملکی و دادن مشاوره حقوقی به مراجعه کنندگان و موکلان فعالیت کند.

یک وکیل حرفه‌ای در امر وکالت چه خصوصیاتی دارد؟

یک وکیل خوب و حرفه‌ای برای آن که امور موکلش را سریع تر پیش ببرد باید دارای احساس مسئولیت و حس دلسوزی باشد.

وکیل نیز باید همچون پزشک امانت دار و محرم اسرار باشد و یه هیچ عنوان نباید اطلاعات شخصی پرونده موکلش را فاش و برملا کند.

وکالا یک حرفه‌ی دقیق و پیچیده است که اگر یک وکیل دانش و اطلاعات کافی و به روز نداشته باشد باعث دردسر موکل خود خواهد شد، از همین روست که می گوییم یک وکیل باید خوب و متخصص باشد و این مهم ترین ویژگی اوست.

تعداد پرونده های موفق یک وکیل نشان دهنده ی میزان تجربه و کاربلدی اوست. وکیلی خوب است که در امر وکالت و انجام دادن امور مربوط به پرونده راستگو بوده و صداقت داشته باشد و موکل خود را در جریان تمام امور بگذارد، این یک اصل اخلاقی مهم است که هر وکیلی باشد داشته باشد. و وکیل تنها نباید به فکر دریافت حق الوکاله خود باشد بلکه باید در کمال صداقت و با بیانی ساده موکل خود را از روند امور آگاه کند.

اگر یک وکیل روابط عمومی قوی داشته باشد، این امکان را دارد که روند پرونده را سریع تر پیش برده و موفقیت در پرونده را از آن خود کند. در نتیجه وکیلی که دارای روابط قوی باشد، مجموعه ای از دوستان و همکاران حرفه ای دارد که برای مشورت به آن ها رجوع می کند.

وکیل و وکالت در دادگاه ها

بهتر است این نکته را بدانیم که اقامه کردن یک دعوي حقوقي و يا كيفري نسبت به هر موضوعي تنها يك بار ممکن و قابل طرح است، مگر در مورد موضوعات و يا مواردي كه از اين قاعده مستثني شده اند. بنابراین برای اقامه کردن یک دعوی و یا دفاع کردن در برابر دعوای مطرح شده بهترین کار این است که از راه اخذ مشاوره حقوقي و يا برگزیدن یک وكيل خوب دادگستري، اطلاعات مورد نیاز و لازم را بدست آورده و مشكلات بوجود آمده را حل کنیم.

البته همانطور که اشاره کردیم صرفاً نباید زمانی که دچار مشکل شدیم به وکیل دادگستری مراجعه کرده و از او طلب راهنمایی کنیم. بلکه می توانیم حتی پیش از آنکه اتفاقی بی افتد و مشکلی بروز کند با یک وکیل خوب و متخصص مشورت کرده و اطلاعات کسب کنیم.

همانطور که می دانید وکالت در دادگاه ها و دادسرا ها به وسیله وکیل دادگستری صورت می گیرد، وكيل دادگستری در تمامی مراحل رسیدگی کردن به پرونده های حقوقی و کیفری امکان حضور دارد و هر کسی می تواند به دفاتر وکالت و یا موسسات حقوقی مراجعه کرده و در هر مرحله ای و هر دادگاهی از جمله شورای حل اختلاف ، دادسرا، دادگاه کیفری ، دادگاه حقوقی ، دادگاه خانواده ، اجرای احکام حقوقی ، اجرای احکام کیفری ، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور ، به وکیل دادگستری وکالت بدهد.

وظیه و تکلیف محاکم و دادسرا ها این است که برای متهمان و مشتکی عنه حق دفاع قرار دهند و این فرصت که به وکیل دادگستری مراجعه و استفاده کنند را برای آنان فراهم کنند. همچنین تمامی دادگاه ها و دادسرا ها وظیفه دارند وکیل دادگستری را بپذیرند. زیرا که وکیل دادگستری در جایگاه دفاع، از احترام و تأمینات شغل قضا بر خوردار است.

حق الوکاله وکیل

در صورتی که خواهان در یک پرونده حقوقی وکیل داشته باشند ، حق الوکاله وکیل مطابق با تعرفه و بر اساس مواد ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، از خوانده قابل مطالبه است و اگر حکم قطعی به نفع خواهان صادر شود، محکوم علیه باید علاوه بر محکوم به، خسارات دادرسی را نیز که شامل هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل است را بپردازد.

وکیل خوب

وکیل خوب به وکیلی گفته می شود که نسبت به تجربه و علاقه ، به وکالت و مشاوره در زمینه هرکدام که بیشتر مایل بود می پردازد، به طور مثال یک وکیل می تواند صرفاً پرونده های کیفری را قبول کند و یا وکیلی ممکن است فقط پرونده های حقوقی را بپذیرد، و به همین شکل نیز در مورد امور خانواده. اما این امکان نیز وجود دارد که یک وکیل در هر سه این زمینه ها همزمان وکالت کند و مشاوره دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا