عمومی

هفته‌های آخر به‌یادماندنی لیگ برتر

در فصل قبل ، تیمی که هفته گذشته در صدر قرار گرفت قهرمان لیگ معمولی شد ، اما برخی از معجزات به یاد ماندنی نشان می دهد که آنچه در روز پایانی اتفاق افتاد می تواند سرنوشت لیگ را تغییر دهد. در دو بازی جمعه همزمان چه اتفاقی باید بیفتد؟

به گزارش مجله خانواده ، این روزنامه مشرق “پرسپولیس می خواهد لیگ را تا هفته گذشته بکشد و قهرمانی را به خطر نیاندازد ، اما سپاهانی می خواهد معجزه ای اتفاق بیفتد که در حال حاضر در چهار فصل لیگ رخ داده است.

Football 360 در این باره می نویسد: قهرمانی زودهنگام می تواند بر هیجان هفته آخر لیگ برتر تأثیر بگذارد. در فصل های بیستم و هشتم لیگ برتر ، این تیم توانست تا هفته گذشته عنوان قهرمانی را از آن خود کند و این فصل به هفته گذشته منتقل شده است که دوازدهمین بار است. در فصل قبل ، تیمی که هفته گذشته در صدر قرار گرفت قهرمان لیگ معمولی شد ، اما برخی از معجزات به یاد ماندنی نشان می دهد که آنچه در روز پایانی اتفاق افتاد می تواند سرنوشت لیگ را تغییر دهد. در دو بازی جمعه همزمان چه اتفاقی باید بیفتد؟

همه چیز مسالمت آمیز است

در بیشتر فصول لیگ به هفته گذشته رسید ، اولین شانس قهرمانی با تیم های برتر بازگرداندن جام بود. در لیگ سوم پاس باید استقلال آباز را شکست می داد تا قهرمان شود. تیم جلاری به راحتی با نتیجه 5-0 حریف خود را شکست داد تا به جام بالاتر از استقلال کارائنوبی برسد. لیگ پنجم ، استقلال قلعه نویی ، هفته گذشته به عنوان لیدر آغاز شد. ما توانستیم با شکست 4-1 برگ شیراز قهرمانی را در ورزشگاه آزادی جشن بگیریم. در لیگ ششم سایپا با هدایت دایی هفته گذشته با کسب مس کرمان به مقام قهرمانی دست یافت. لیگ یازدهم سپاهان برای سومین سال پیاپی در تساوی بدون گل قهرمان لیگ برتر شد و برای کسب عنوان قهرمانی مقابل متز سرکشمه از هفته گذشته به امتیاز نیاز داشت. لیگ سیزدهم هفته گذشته فولاد را در تبریز شکست داد و اجازه نداد جام به شهر دیگری برود. هفته گذشته لیگ پانزدهم استقلال خوزستان با شکست ذوب آهن گل محمدی موفق شد اولین قهرمانی لیگ را از آن خود کند.

شاید شبیه ترین مثال فصل ، لیگ هجدهم باشد. فصلی که پرسپولیس و سپاهان تا هفته گذشته برای قهرمانی رقابت می کردند. هفته گذشته پرسپولیس می توانست با یک تساوی جام مقابل پارس جنوبی قهرمانی را از آن خود کند. سپاهان نیز می خواست در همان دیدار به مصاف استقلال خوزستان برود و پرسپولیس را شکست دهد. سپاهان توانست استقلال خوزستان را شکست دهد اما پرسپولیس با یک گل از بودیمیر پارس جنوبی را شکست داد و هت تریک کرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

معجزه ای به یاد ماندنی

در 19 فصل گذشته لیگ ، معجزه بزرگ چهار فصل هفته گذشته سرنوشت رهبر را تغییر داده است. به امید تکرار سپاهانی ها در این فصل برای آنها. جالب اینکه دو مورد از این چهار مورد در پرسپولیس و یک مورد در خود سپاهان رخ داده است.

دور اول لیگ ، پرسپولیس هفته گذشته به عنوان تیم دوم آغاز شد و تنها در صورت شکست استقلال مقابل ملوان انزلی به پیروزی رسید. همین اتفاق با بی اعتمادی کامل رخ داد و خدمه استقلال را شکست دادند. پرسپولیس با گل اسدی فاسیل اسپاسی تهران را شکست داد تا جام را از آن خود کند.

در لیگ هفتم دوباره پرسپولیس با همان سناریو به جام رسید. این بار هفته گذشته دو تیم در بالای جدول بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شد. سناریوهای دیگری غیر از پیروزی پرسپولیس به پیروزی سپاهان رای می داد. پرسپولیس در دقیقه 96 سپهر حیدری را شکست داد و دومین قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد.

یک فصل بعد ، استقلال هفته پایانی جام را از ذوب آهن برد. زوویس برای پیروزی به تساوی با فولاد نیاز داشت ، اما چهار گل به ثمر رساند. استقلال با گل ژان واریو پیام مشهد را به دست آورد و قهرمان لیگ شد.

سپاهان آخرین تیمی است که هفته گذشته مسیر جام را تغییر داد. از موارد قبلی ، عجیب ترین سرنوشت را داشتند. هفته گذشته سپاهان سومین تیم جدول بود و دو تیم بالای جدول یعنی تراکتورسازی و نفت در یادگار امام به مصاف یکدیگر رفتند. برنده مسابقه بدون شک قهرمان لیگ است و سپاهان تنها در صورت برابری دو تیم به جام می رسد. بازی جنجالی تراکتورسازی و نفت با تساوی 3-3 به پایان رسید و سپاهان سایپا را شکست داد و جام مقابل اصفهان را از آن خود کرد. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا