عمومی

نسخه گیاهی برای دوران کرونا

استفاده از گیاهان و ادویه جات راهی آسان برای بهبود عطر و طعم غذاهای مختلف است ، اما این محصولات همچنین می توانند برای اهداف درمانی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش مجله خانواده عصر ایران “خواه فصل سرد باشد ، هم آنفولانزا ، یا اگر بدنبال بهبود سلامت کلی خود هستید ، مهم است که سیستم ایمنی بدن خود را به خصوص در برابر همه گیری کوید -19 قوی نگه دارید. “او می نویسد. سیستم ایمنی بدن وظیفه پیشگیری و مبارزه با عفونت ها را بر عهده دارد و با داشتن قدرت لازم ، احتمال مبارزه با بیماری بیشتر است.

البته ، برای حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری ها ، نباید فقط به گیاهان دارویی اعتماد کنید و در صورت لزوم مقداری ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید ، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و کافی باشید. شما باید بخوابید و ورزش کنید. ورزش نیز باید در نظر گرفته شود. شستن منظم دست و پرهیز از تماس با افراد بالقوه بیمار نیز بهترین و آسان ترین راه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری است.

برخی گیاهان ممکن است فواید بیشتری برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما داشته باشند. در اینجا برخی از بهترین گزینه ها در این زمینه وجود دارد:

اکیناسه

اکیناسه یا اکیناسه یک گیاه دارویی برای کاربردهای مختلف است. طبق یک گزارش تحقیقاتی در کوه سینا ، گیاه اکیناسه این خاصیت را دارد که می تواند درد را تسکین داده و التهاب را کاهش دهد. علاوه بر این ، گیاه اکیناسه از خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی خود بهره مند است. بنابراین ، گیاه اکیناسه یک گیاه دارویی ایده آل برای حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

یک مطالعه سیستماتیک که در سال 2006 در كتابخانه كوكران منتشر شد ، نشان داد كه مصرف گیاه اکیناسه بلافاصله پس از بروز علائم سرماخوردگی مانند ترشحات بینی و گرفتگی بینی می تواند باعث کاهش مدت و شدت بیماری شود. با این حال ، محققان دریافتند که نتایج در تمام مطالعات تجزیه و تحلیل شده یکسان نیست.

یک مطالعه سیستماتیک دیگر در سال 2020 ، منتشر شده در مجله Advances in Integrative Medicine ، نشان داد که استفاده از اکیناسه بلافاصله پس از بروز علائم می تواند به درمان عفونت های حاد تنفسی کمک کند. زیرا اکیناسه می تواند سطح سیتوکین های پیش التهابی مرتبط با التهاب و عفونت های تنفسی را کاهش دهد.

مواد اصلی اصلی اکیناسه شامل آلکیلامیدها ، مشتقات اسید کافئیک و پلی ساکاریدها هستند که در خاصیت ضد باکتری ، ضد ویروس و ضدالتهاب این گیاه نقش دارند. چندین مطالعه نشان داده است که عصاره گیاه اکیناسه می تواند سلول های ایمنی بدن موسوم به ماکروفاژ را فعال کرده و بیان مولکول های التهابی موسوم به سیتوکین ها را تنظیم کند.

دارچین

آنتی اکسیدان ها بدن را از آسیب اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد محافظت می کنند. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند پلی فنول ها است. ثابت شده است که دارچین ضد باکتری ، ضد ویروس و ضد قارچ است.

روغن دارچین دارای خواص ضد باکتری است. ثابت شده است که این روغن می تواند از رشد برخی از باکتری ها مانند لیستریا و سالمونلا جلوگیری کند. یکی از فواید روغن دارچین این است که برخلاف آنتی بیوتیک ها ، مقاومت ایجاد نمی کند.

همچنین ثابت شده است که روغن دارچین در درمان عفونت های قارچی ناشی از قارچ ها موثر است.

دارچین حاوی ماده موثری به نام سینامالدئید است که می تواند به مبارزه با انواع مختلف بیماری های عفونی کمک کند.

طبق نتایج یک مطالعه منتشر شده در Cubamam Pub ، این ماده همچنین دارای خواص ضد التهابی است. التهاب به بدن کمک می کند تا با عفونت ها مقابله کرده و آسیب بافتی را ترمیم کند ، اما التهاب مزمن زیاد اثر عکس دارد و می تواند به بافت بدن آسیب برساند.

اثر ضد باکتریایی دارچین به جلوگیری از پوسیدگی دندان و کاهش خفگی نیز کمک می کند.

زمان

دریافت تمام ویتامین های مورد نیاز بدن هر روز دشوار است. آویشن غنی از ویتامین C است و منبع عالی ویتامین A است. همچنین منبع بسیار خوبی از مواد معدنی و الیاف مس ، آهن و منگنز است که همه به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کنند.

در گزارش دیگری از PubMed آمده است: آویشن به دلیل وجود تیمول و کارباکرول که عامل رایحه خاص این گیاه هستند نیز از خواص ضد باکتریایی قدرتمند خود بهره مند می شود. از دیگر ترکیبات آویشن با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتری می توان به فلاونوئیدها اشاره کرد. آویشن به مبارزه با عفونت ها ، به ویژه عفونت های تنفسی مانند برونشیت و التهاب لوزه کمک می کند.

زنجبیل

زنجبیل مزایای مختلفی برای سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زنجبیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. زنجبیل رول ماده فعال موجود در زنجبیل نقش مهمی دارد.

مطالعه منتشر شده در ژوئیه 2011 در مجله رسمی انجمن انکولوژی بالکان نشان داد که زنجبیل همچنین می تواند به کنترل چندین نوع سرطان کمک کند. با فعال سازی سیستم ایمنی ، زنجبیل به جلوگیری از سرطان ، از بین بردن سلول های سرطانی موجود و جلوگیری از رشد تومور کمک می کند. زنجبیل همچنین می تواند به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند.

علاوه بر این ، زنجبیل دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که می تواند به مبارزه با این عوامل بیماری زا کمک کند.

زردچوبه

کورکومین ماده موثره زردچوبه است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد باکتری و ضد التهابی بیشترین توجه را به آن کرده است. چندین مطالعه نشان داده است که از فعالیت پروتئینی به نام CAMP پشتیبانی می کند که به عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

زردچوبه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مطالعات نشان داده است که حتی زردچوبه نیز دارای خواص ضد سرطانی است که کورکومین مهمترین نقش را در این زمینه دارد.

چندین مطالعه نشان داده است که زردچوبه می تواند در تقویت لکوسیت ها نقش داشته و به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا کمک کند.

نشان داده شده است که زردچوبه به تنظیم روابط بین گلبول های سفید خون و سیستم ایمنی بدن و سایر قسمت های بدن کمک می کند. این کار باعث بهبود کارایی سیستم ایمنی بدن می شود.

بابون

مطالعه ای که در مجله Chemistry of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد نشان داد که نوشیدن چای بابونه باعث افزایش ترکیبات ضد باکتری در بدن می شود.

چای بابونه غنی از ترکیبات فنلی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری زا کمک می کند. همچنین ، ترکیبات موجود در آن ممکن است به کاهش التهاب و افزایش فعالیت ضد باکتری کمک کند.

چندین مطالعه همچنین نشان داده است که چای بابونه apigenin می تواند به طور خاص سلول های سرطانی دستگاه گوارش ، پستان ، پوست ، پروستات و رحم را هدف قرار دهد. علاوه بر این ، مطالعه ای در سال 2015 بر روی 537 شرکت کننده نشان داد که چای بابونه معمولی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان تیروئید و بیماری خوش خیم تیروئید را کاهش می دهد.

ارگانو

اعتقاد بر این است که افزودن برگ و روغن تازه گیاه پونه کوهی از این گیاه دارویی به رژیم غذایی روزانه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مطالعات نشان داده است که این گیاه سرشار از ویتامین است ، بنابراین در هر گرم وزن بدن ، فعالیت آنتی اکسیدانی پونه کوهی ممکن است 42 برابر سیب ، 30 برابر سیب زمینی ، 12 برابر پرتقال و 4 برابر بلوبری باشد. نشان داده شد. الف و ج

طبق تحقیقی که در مجله تغذیه منتشر شده است ، مصرف گیاهانی مانند پونه کوهی باعث افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها در گیاهان می شود و منبع بهتر آنتی اکسیدان ها نسبت به سایر گروه های غذایی مانند میوه ها است. این می تواند نقش مهمی در تبدیل شدن داشته باشد. زنبورها ، انواع توت ها و سبزیجات.

ارگانو همچنین از خواص ضد باکتری و ضد التهابی خود بهره می برد.

Carbachlor و Timor ترکیبات اصلی موجود در روغنهای اساسی آلی هستند که ممکن است دارای خواص ضد باکتری باشند. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2019 نشان داد که این دو ماده از رشد سویه های مختلف استافیلوکوکوس اورئوس در گوشت و محصولات لبنی جلوگیری می کنند.

به دلیل نگرانی در مورد مقاومت در برابر بیماری در برابر آنتی بیوتیک ها ، محققان آزمایش های آزمایشگاهی را برای بررسی اثرات روغن های آلی بر روی انواع میکروارگانیسم هایی که به این داروها پاسخ نمی دهند ، انجام دادند.

نشان داده شده است که روغن های آلی فعالیت ضد باکتریایی قابل توجهی در برابر برخی از نمونه های این میکروارگانیسم ها دارند ، بنابراین به نظر می رسد اجزای پونه کوهی می توانند به مبارزه با بیماری هایی که به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند ، کمک کنند. .. ..

این آزمایشات نشان می دهد که ترکیبات موجود در مواد آلی ممکن است خاصیت ضد باکتری داشته باشند ، اما این بدان معنا نیست که مصرف پونه کوهی از عفونت جلوگیری می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا