عمومی

مسافران پروازهای خارجی بخوانند – مجله خانواده

هر کشوری قوانینی برای ورود و خروج کالا دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. صادرات برخی از کالاها از ایران به طور کلی ممنوع است یا فقط تا حدودی قابل صادرات است. افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به دلیل بی اطلاعی از این قوانین ممکن است در فرودگاه یا هنگام خروج دچار مشکل شوند. در زیر جزئیات محصولاتی را که مسافران به طور مطلق یا جزئی از خروج آنها ممنوع هستند، در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش مجله خانواده، «اقتصادآنلاین» در ادامه می نویسد: ممکن است استفاده یا همراهی با برخی از کالاهایی که امکان صادرات از کشور وجود ندارد رایج نباشد، اما به هر حال نباید موارد زیر را برای روز در نظر داشت:

1.1.تا 125 گرم خاویار مجاز به ازای هر مسافر مجاز است

۲. شما مجاز به ترک فرش دستباف تا 20 متر مربع هستید. اما ورود فرش دستباف در هر اندازه ای به عراق، عربستان سعودی و سوریه ممنوع است.

3.3. برداشت ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام مجموعاً تا سقف 5000 یورو به ازای هر مسافر یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است و مازاد بر آن باید توسط گمرک و تشریفات مربوطه برای مجوزهای بانکی اعلام شود.

4.4. خروج زیورآلات شخصی همراه با مسافر شامل انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین تا سقف 150 گرم مجاز می باشد. خروج از کشور با سکه طلا ممنوع است.

5.5. صادرات کالاهای ایرانی تا حدودی مجاز است، اما نباید فروخته شود، مگر اینکه تجاری باشد.

6.6. مسافران مجاز به صادرات ظروف نقره و اشیاء به غیر از جواهرات حداکثر تا حداکثر 3 کیلوگرم هستند. اما این ظروف جزو آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نمی شوند.

7. خروج ابزارها یا تجهیزات حرفه ای همراه با مسافران برای بازگشت نیاز به اعلام قبلی و تایید گمرک دارد.

8.8. مصرف زعفران به ازای هر مسافر حداکثر 100 گرم است.

9.9. ممنوعیت مشروبات الکلی، قمار، سلاح گرم، مواد قابل اشتعال و انفجاری، مواد مخدر، نشریات، عکس ها، فیلم ها، عکس ها و فرآورده های مغایر با ارزش های دینی و ملی کشور، متون مغایر با دین، مزاحم مذهب دولتی و نظم، مذهب دولتی، مذهب دولتی، عتیقه جات، تمام محصولات با جنبه های میراث فرهنگی و سایر محصولات ممنوع شده توسط قانون به طور کلی ممنوع است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا