عمومیکسب و کار برتر

مزایای هوشمند سازی ویلا

اینترکام یکی از وسیله های الکترونیکی هوشمند است که امنیت و راحتی را در خانه شما فراهم می‌کند. استفاده از این دستگاه در ساختمان‌های مختلف توصیه می‌شود؛ زیرا شما به وسیله آن می‌توانید با افرادی که به خانه شما وارد و خارج می‌شوند یک ارتباط دو طرفه برقرار کنید. استفاده از این دستگاه مزایا زیادی دارد که برای پی بردن به آن‌ها در ابتدا لازم است کمی در مورد این که اینترکام خانه هوشمند چیست اطلاعاتی را کسب کنید و بعد از آن سفارش خرید اینترکام را به شرکت بسپارید.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | هزینه هوشمند سازی ویلا | هوشمند سازی tis

منظور از اینترکام خانه هوشمند چیست؟

اگر شما به دنبال این هستید که بدانید اینترکام خانه هوشمند چیست لازم است در این مورد بیان کنیم که اینترکام یک دستگاه هوشمند الکترونیکی است که یک ارتباط دو طرفه ایجاد می‌کند و در آن ساکنان خانه با ملاقات‌کنندگان می‌توانند ارتباط برقرار کنند. این سیستم در قسمت ورودی ساختمان نصب می‌شود و در آن یک میکروفون، یک بلندگو و گاهی اوقات یک دوربین وجود دارد که قادر است صدا و تصویر را ضبط نماید.

سپس آن‌ها را  به هر کدام از ساکنان ساختمان ارسال می کند. اینترکام به ساکنان خانه‌این فرصت را می‌دهد قبل از این که کسی وارد خانه آن‌ها شود با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و در صورت لزوم در را برای آن‌ها باز کند. خوب است بدانید که اولین اینترکام در تاریخ در سال ۱۹۸۴ با ارتباط تلفنی ایجاد شده است. در حال حاضر  با پیشرفت تکنولوژی این ابزارها با کمک اینترنت کار می‌کنند. به طوری که به عنوان یکی از  تبدیل شدند.

با توجه به مطالب بالا حتما متوجه شدید که اینترکام ها همان آیفون‌های دربازکنی هستند که در حال حاضر به صورت هوشمند  کار می‌کنند و قابلیت‌های بیشتری را نسبت به آن‌ها دارند. این سیستم‌های هوشمند با داشتن یک یا دو رله درب را به صورت یک طرفه یا دو طرفه باز می‌کنند. آن‌ها تحت پروتکل سیپ (SIP) کار می‌کنند و شما می‌توانید آن‌ها را با سیستم تلفن به صورت یکپارچه استفاده نمایید. همچنین استخر هوشمند با استفاده از فناوری‌های هوشمند و اتصال به شبکه‌های اینترنتی، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در ارائه خدمات به کاربران فراهم می‌کند. این نوع استخرها از سیستم‌های متنوعی برای کنترل و مدیریت عملکرد استخر استفاده می‌کنند.

ابزارهای جانبی اینترکام هوشمند

شما برای این که بتوانید اینترکام را در خانه خود نصب کنید باید در کنار آن تجهیزات هوشمند دیگری را نیز خریداری نمایید. یکی از این تجهیزات مانتیورهای هوشمند (Indoor Monitor) است که به سیستم‌عامل اندروید مجهز می‌باشند و شما به کمک آن‌ها می‌توانید سنسورها و سایر تجهیزات هوشمند را کنترل نمایید. این ابزارهای هوشمند نیز تحت پروتکل سیپ کار می‌کنند و شما به کمک آن‌ها می‌توانید بین اینترکام و مانتیورها ارتباط برقرار کنید. به غیر از مانتیور شما باید دستگاه‌های دیگری را نیز در کنار اینترکام نصب کنید که کارشناسان انیپکو می‌توانند در این  مورد  به شما بیشتر راهنمایی کنند.

اهمیت استفاده از اینترکام خانه هوشمند چیست؟

شاید با خود فکر کنید که آیا به نصب اینترکام در خانه نیاز دارید یا نه؟ اگر شما به کاربرد و اهمیت استفاده از اینترکام پی ببرید حتما متوجه می‌شوید که استفاده از آن برای هر خانه‌ای ضروری است؛ زیرا شما در آن می‌توانید قبل از این که مهمان را وارد خانه کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و  از ورود افراد ناشناس به داخل خانه جلوگیری نمایید. به این ترتیب می‌توانید امنیت ساختمان خود را حفظ کنید.

علاوه بر آن استفاده از اینترکام می‌تواند راحتی را برای ساکنان خانه به ارمغان بیاورد. به طوری که آن‌ها می‌توانند بدون رفتن به پشت درب در همان جایی که نشستند‌ اجازه ورود به خانواده، دوستان و آشنایان را  به داخل خانه بدهند. در حالی که اگر شما از سیستم هوشمند سازی اینترکام استفاده نکنید باید برای بار کردن درب تا پشت آن حرکت کنید.

مزایا استفاده از سیستم اینترکام خانه هوشمند چیست؟

  1. تامین امنیت خانه
  2. برقراری ارتباطات پیشرفته
  3. امکان نظارت بر کودکان و سالمندان در خانه
  4. تامین راحتی اعضای خانه با سیستم اینترکام خانه هوشمند
  5. امکان پخش موسیقی
  6. امکان برقراری ارتباط با چند نفر به صورت همزمان

تامین امنیت خانه

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم شما به کمک اینترکام می‌توانید امنیت خانه خود را حفظ کنید؛ زیرا می‌توانید از ورود افراد متفرقه و ناشناس به داخل خانه جلوگیری کنید. در واقع اینترکام مانند یک لایه امنیتی اقدام می‌کند که می‌تواند آرامش خاطر را در خانه شما به ارمغان بیاورد. اینترکام با برقراری ارتباط تصویری می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد افرادی که در پشت درب وجود دارند را برای  شما به نمایش بگذارد تا بهتر بتوانید با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

برقراری ارتباطات پیشرفته

نصب سیستم اینترکام خانه هوشمند به شما این فرصت را می‌دهد که یک ارتباط پیشرفته در خانه خود برقرار کنید و برای باز کردن درب منزل نیازی نیست با صدای بلند صحبت کنید؛ زیرا تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید با اعضای خانه خود در هر قسمت از خانه صحبت  کرده و از حضور مهمانان در بیرون خانه آن‌ها را آگاه نمایید. در واقع اینترکام مجهز به IP و مبتنی بر وب است که می‌تواند ارتباط شما با اعضای خانواده را در هر جای خانه و شهر فراهم کند.

امکان نظارت بر کودکان و سالمندان در خانه

یکی از مزایای استفاده از سیستم هوشمند سازی اینترکام امکان برقراری ارتباط مؤثر با اعضای خانواده است. به طوری که شما به وسیله آن می‌توانید بر کودکان یا افراد سالمند خانه خود که به مراقبت خاصی نیاز دارند، نظارت کنید. در واقع شما با نصب اینترکام در اتاق این افراد آن ها را در هر لحظه پیگیری  میکنید. همچنین آن‌ها می‌توانند در صورت لزوم در تختخواب خود با شما ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را با شما در میان بگذارند.

تامین راحتی اعضای خانه با سیستم اینترکام خانه هوشمند

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از مزایای استفاده از سیستم هوشمند خانه اینترکام استفاده از آن برای راحتی و آسایش خانواده است.  به کمک آن دیگر لازم نیست شما دائم برای باز کردن درب به بیرون حیاط بروید یا این که همیشه بالا سر افراد مسن خود باشید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا  با استفاده از یک مانتیور تصویری در تمام لحظات درب حیاط را مشاهده کنید و در صورت لزوم آن را برای افراد آشنا باز نمایید.

امکان پخش موسیقی

یکی از جدیدترین متدهایی که به سیستم هوشمند سازی خانه اینترکام اضافه شده است، امکان پخش موسیقی است.  شما در آن می‌توانید با اتصالات بلوتوث یا سیمی  موسیقی پخش نمایید. لذا دیگر برای استفاده از این مزیت نیازی به دریافت اسپیکر یا تجهیزات دیگر ندارید.

امکان برقراری ارتباط با چند نفر به صورت همزمان

یکی از مزیت‌های استفاده از سیستم هوشمند سازی  است که شما به وسیله آن می‌توانید به صورت تصویری و صوتی با چند نفر ارتباط برقرار کنید. لذا لازم نیست برای برقراری ارتباط با آن‌ها از ابزارهای دیگری استفاده نمایید.

اینترکام یکی از ابزارهای هوشمند سازی خانه است که شما به وسیله آن می‌توانید ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنید. دقت کنید که این ارتباط به صورت دو طرفه بوده و شما می‌توانید ضمن مشاهده طرف مقابل آن‌ها نیز شما را مشاهده کنند. استفاده از این وسیله الکترونیکی در درب‌های ورود خانه کاربرد دارد که در آن می‌توانید ورود و خروج افراد را کنترل نمایید. به طوری که از ورود افراد ناشناس به خانه خود خودداری کرده و امنیت و آسایش را به ارمغان بیاورید. استفاده از این وسیله مزایای زیادی دارد که کارشناسان انیپکو می‌توانند در مورد آن ها و قابلیت‌های نصب اینترکام خانه هوشمند چیست به شما کمک کنند.

در واقع اگر بخواهیم به بیان ساده به بررسی اینترکام بپردازم می‌توانیم بگوییم که یک تکنولوژی هوشمندسازی مکمل به‌حساب می‌آید که می‌توان از آن در هر نوع پلتفرم خانه یا ویلای هوشمند استفاده کرد و محدودیت خاصی هم ندارد. از گذشته تاکنون، بشر فارغ از ابعاد تجاری، در صدد توسعه تکنولوژی‌ها برای بهبود شرایط زندگی بوده و یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که توانسته این پروسه را تقویت کند خانه هوشمند بوده.

دیوایس‌های هوشمند امروزه در هر بخش از خانه و محل کار ما دیده می‌شوند و اقسام مختلفی دارند. شما می‌توانید سیستم دما، کنترل تهویه، دوربین‌های مداربسته، کولر و موتورخانه و هر چیزی که فکر می‌کنید را هوشمند کنید. مبتنی بر این اصل یکی از لازمه‌های اصلی شما استفاده از یک البته با امکانات فوق‌العاده و کامل‌تر است. بر مبنای این موضوع، لازم است که نخست آن را با شبکه زیرساخت کنترل ارتباط خود هماهنگ ساخته و سپس از دیگر دیوایس‌ها در کنار آن استفاده کنید. در ادامه بیشتر در مورد اینترکام هوشمند توضیح خواهیم داد.

معرفی تکمیلی اینترکام هوشمند

به بیان ساده، اینترکام هوشمند در واقع یک دستگاه الکترونیکی است که به شما امکان استفاده از ارتباط مؤثر دوطرفه می‌دهد. می‌توانید دسترسی ساکنین خانه و کسانی که قصد ورود به خانه یا ملاقات اشخاص داخل خانه را دارند مدیریت کنید. این دستگاه‌ها در ورودی ساختمان‌ها نصب می‌شوند و شبیه به آیفون‌های تصویری هستند. در پلتفرم ساختاری آن‌ها از میکروفون، بلندگو و دوربین استفاده می‌شود و می‌توانند صدا و تصویر را به‌راحتی ضبط کنند.

کاربرد اینترکام هوشمند

هر خانه و محیط هوشمند نیاز به یک اینترکام دارد. برای این دستگاه مزیت‌ها و کاربردهای وسیعی نیز تعریف شده است که البته در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. اینترکام در واقع کد دهی می‌شود. این کار در حالتی انجام خواهد شد که از دوگوشی در ساختمان استفاده کنید.

یک سری مزیت‌های تکمیلی و ارتقادهنده در مورد این محصول وجود دارد و یک سری از این ویژگی‌ها برای اولین‌بار قرار است روی ساختمان و زیرساخت ارتباطی شما اجرا شود. در نتیجه احتمالاً در مورد آن‌ها اطلاعات تکمیلی ندارید.

تقویت لایه امنیتی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای اینترکام‌های هوشمند بهبود شرایط ایمنی ساختمان است. بخصوص اگر خانه شما در بیشتر مواقع خالی از سکنه است یا کودک و سالمند در خانه تنها زندگی می‌کند، بهره‌گیری از این تکنولوژی می‌تواند نگرانی‌های شما را بکاهد. از یک‌روی دیگر شما می‌توانید هر ملاقات‌کننده‌ای که قصد ورود به خانه دارد را به طور کامل آنالیزی کرده و با آن‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنید. صدا و ویدیوهای آن‌ها را در مواقع لازم ضبط کنید. ضمن این که اینترکام‌ها در واحد تصویر، یک مزیت مهم دارند و آن هم امکان استفاده از تکنولوژی تحت شبکه و استفاده حتی در شرایط خارج از خانه است.

 

دکمه بازگشت به بالا