مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری
متقاضیان دریافت پروانه باربری، برای ثبت نام و پیگری امور خود، می بایست مراحلی را طی نمایند. در صورت عدم انجام یکی از این مراحل، فرد قادر نخواهد بود که مجوز تاسیس شرکت حمل و نقل بار خود را دریافت نماید. در این قسمت از مقاله، مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری، به همراه راهنمای تصویری آن، ارائه خواهد گردید که افراد می توانند بر اساس آن، به انجام فرآیند دریافت مجوز اقدام نمایند.
باربری شهرک ناز دارای مجوز می باشد. با شماره تلفن باربری در شهرک ناز تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری بین شهری
در ابتدا فرد می بایست به درگاه ملی مجوز ها به آدرس g4b.ir مراجعه نماید و عبارت “فعالیت شرکت حمل و نقل بین شهری کالا” را درج نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نماید.
پس از آن، صفحه ای مطابق تصویر زیر برای کاربر به نمایش در می آید که لازم است با کلیک بر روی گزینه “درخواست مجوز”، فرآیند ثبت نام را آغاز نمود.
در مرحله بعد، شخص باید به انتخاب گزینه “اشخاص حقوقی”، بپردازد.
در این قسمت فرد می بایست، شماره تلفن همراه بالاترین مقام اجرایی شرکت و کد امنیتی را در قسمت های مربوطه درج نموده و گزینه ارسال کد فعالسازی را انتخاب کند.
در این مرحله، کد فعال سازی به شماره تلفن ثبت شده پیامک می شود که متقاضی لازم است آن را در صفحه زیر، وارد نموده و بر روی ثبت کلیک نماید.
در این قسمت، سامانه شناسه ملی و ملیت بالاترین مقام اجرایی و کدملی او را می خواهد که باید، مطابق اطلاعات شرکت، به ثبت آن در قسمت زیر اقدام نمود.
پس از طی مراحل ثبت در سامانه درگاه ملی مجوز ها، متقاضی لازم است تا به ثبت نهایی اطلاعات اقدام نماید. پس از ثبت نهایی درخواست، فرد می تواند با در دست داشتن اطلاعات، وارد حساب کاربری خود شده و مراحل بعدی را دنبال نماید.
مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری درون شهری
همانطور که پیش تر بیان شد، فعالیت در حوزه باربری درون شهری نیازی به ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها نداشته و فرد می تواند با تاسیس دفتر نیز، به کسب درآمد در این حوزه بپردازد. به منظور آشنایی افراد، مراحل و نحوه دریافت مجوز باربری درون شهری در این قسمت بیان گردیده است.
در این مرحله از نحوه دریافت پروانه باربری برون شهری، شخص باید گزینه درخواست مجوز جدید را مطابق تصویر زیر انتخاب نماید.
در این مرحله از نحوه دریافت مجوز باربری، متقاضی باید، اطلاعاتی مانند استان، شهرستان و نوع مجوز و… را وارد نموده و گزینه ثبت نهایی را انتخاب کند.
پس از انتخاب گزینه تایید، پیغامی در رابطه با ثبت موفق، درخواست برای فرد به نمایش در می آید که لازم است با کلیک بر روی گزینه تایید به مرحله بعدی راه یافت.
در گام بعدی، متقاضی، اطلاعات خود را مشاهده نموده و در صورت مورد تایید بودن، شخص باید، گزینه ادامه فرآیند ثبت درخواست را انتخاب کند.
در این مرحله، شخص واجد شرایط تاسیس باربری بین شهری، باید در کادر استان، شهرستان و رسته شغلی، اطلاعات مورد نیاز را وارد نماید.
در این گام، از مراحل نحوه دریافت پروانه تاسیس باربری، متقاضی واجد شرایط تاسیس باید، موافقت خود با شرایط عمومی و اختصاصی درخواست مجوز را با تیک زدن گزینه تایید آیین نامه عمومی و اختصاصی، اعلام نماید تا به طور خودکار، به مرحله بعدی، هدایت گردد.
در این بخش، شخص، اطلاعات فردی و صنفی خود را مشاهده خواهد کرد که در صورت مورد تایید بودن، باید بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کند.
در این مرحله، فرد، اطلاعاتی در خصوص نوع پروانه کسب را مشاهده خواهد کرد که در صورت مورد تایید بودن، متقاضی باید بر روی گزینه تایید و ادامه، کلیک نماید.
در این بخش، باید مدارک مورد نیاز نظیر نظیر سند مالکیت و عکس پرسنلی، بارگذاری شود.
در صورتی که فرد، تمامی مراحل را به درستی طی کند، کد رهگیری ثبت درخواست مجوز باربری، به متقاضی، نمایش داده خواهد شد و به وی، اعلام می شود که در چه تاریخی، نسبت به پیگیری درخواست خود، اقدام کند. بعد از اعلام زمان پیگیری، فرد می بایست به منظور تکمیل روند اخذ مجوز خود، در تاریخ اعلام شده، سایر مراحل را دنبال نماید.
مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار
علاوه بر شرایط قید شده در قسمت فوق، متقاضیان می بایست مدارکی را نیز به همراه داشته تا موفق به اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار شوند. ممکن است برخی افراد با مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار آشنایی نداشته به همین دلیل، در این بخش، این مدارک به تفکیک برای شرکت های حمل و نقل درون شهری و بین شهری بیان گردیده است.
مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری:
سند مالکیت، اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا قراردادهای رسمی و یا عادی (موضوع ماده 10 قانون مدنی) در روستاها احراز مالکیت طبق عرف محل است
گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش
کارت ملی متقاضی برای اتباع ایرانی
گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
گواهی پایان خدمت و یا معافیت دائم یا موقت از خدمت دوره ضرورت برای موسس، مدیر، مربی و مدرس
مدارک لازم برای گرفتن پروانه شرکت حمل و نقل بار بین شهری:
تصویر مصدق سند مالکیت رسمی یا اجاره نامه رسمی دفتر کار
تصویر معرفی نامه مدیر فنی شرکت از دفتر ایمنی و ترافیک
تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم برای آقایان
تصویر مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) برای مدیر عامل
تصویر
تصویر مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی و گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم
به متقاضیان توصیه می شود که پیش از آغاز مراحل ثبت نام، به تهیه مدارک لازم اقدام نموده و در صورت وجود نقص، آن را برطرف نمایند. این امر به افراد کمک نموده تا در طی روند نام نویسی به مشکل نخورده و فرآیند دریافت مجوز آن ها به دلیل کمبود مدارک لازم دچار تاخیر نگردد.
هزینه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار
تاسیس شرکت حمل و نقل بار متضمن پرداخت هزینه می باشد. عدم پرداخت مبلغ مذکور، به معنی انصراف از دریافت پروانه تلقی می شود. در این قسمت از مقاله به هزینه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار پرداخته می شود تا افراد با میزان آن آشنا شده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.
هزنیه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار بین شهری با توجه به نوع شرکت مبلغ 70,000,000 و 50,000,000 ریال می باشد. این هزینه برای شرکت های سراسری و درجه 1 مبلغ 70،000،000 ریال و برای شرکت های درجه 2 مبلغ 50،000،000 ریال تعیین شده است. بنابراین با توجه به انواع شرکت ها، میزان مبلغ اخذ پروانه نیز متفاوت می باشد. عدم پرداخت این مبلغ موجب و فعالیت افراد می شود.
هزنیه دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری، نیز شامل هزینه صدور پروانه و پرداخت حق عضویت می باشد. هزینه صدور پروانه براساس ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون نظام صنفی 4,000,000 ریال در کلان شهرها، 3,000,000 میلیون ریال در سایر مراکز استان ها، 2,000,000 میلیون ریال در سایر شهرها و برای پروانه موقت یک ساله، هزینه صدور به میزان 50 درصد ارقام مذکور می باشد.
پرداخت حق عضویت به اتحادیه بر اساس مقررات آیین نامه اجرایی تبصره (1) ماده (31) قانون نظام صنفی به شرح ذیل است: سال اول در کلان شهرها حداکثر تا 20 میلیون ریال، در سایر مراکز استان ها حداکثر تا 17 میلیون ریال و در سایر شهرستان ها حداکثر تا 14 میلیون ریال. برای متقاضیان پروانه کسب موقت به میزان 50 درصد، حق عضویت سال اول بوده و در صورت تبدیل پروانه کسب موقت به دائم مکلف به پرداخت مابقی حق عضویت سال اول می باشد. حق عضویت واحدهای صنفی مستقر در روستاها اعم از سال اول و سال های بعد معادل 50 درصد شغل مشابه در شهرستان ذیربط می باشد.
پیگیری پروانه شرکت حمل و نقل بار با کد ملی
پس از اینکه فرد مراحل ثبت نام خود را در سامانه درگاه ملی مجوز ها و سامانه نوین اصناف تکمیل نمود، می تواند به منظور پیگیری مجوز تاسیس حمل و نقل بار خود اقدام نماید. در این قسمت، سامانه و نحوه پیگیری پروانه شرکت حمل و نقل بار با کد ملی برای متقاضیان بیان خواهد گردید.
در قسمت پایین صفحه اصلی، گزینه ای تحت عنوان پیگیری وجود دارد که متقاضیان می توانند با کلیک بر روی گزینه مذکور، روند نام نویسی خود را دنبال نمایند. امکان نیز در سامانه نوین اصناف برای کاربران وجود دارد.
با انتخاب گزینه پیگیری، صفحه ای مطابق زیر برای متقاضی نمایش داده خواهد شد که می بایست گزینه پیگیری ثبت نام پروانه کسب انتخاب شود.
پس از آن، شخص به صفحه زیر هدایت شده که می بایست با وارد کردن اطلاعات، روند نام نویسی خود را پیگیری کند.
فرد می تواند با وارد نمودن کد رهگیری، کدملی یا شماره پاسپورت و کد امنیتی اطلاعات ثبت نامی، از وضعیت ثبت نام خود مطلع گردد. توصیه می شود که متقاضی به طور مداوم وضعیت نام نویسی خود را در قسمت مذکور پیگیری نموده تا در صورت وجود مشکل یا وجود نقص در مدارک ارسالی، آن را مشاهده نموده و برای رفع آن اقدام نماید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک لازم پروانه شرکت حمل و نقل بار در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و مدارک لازم پروانه شرکت حمل و نقل بار پاسخ دهند.
1- سامانه ثبت نام پروانه شرکت حمل و نقل بار چه می باشد؟
2- تاسیس و دریافت پروانه شرکت حمل و نقل بار درون شهری شامل چه شرایطی است؟
ثبت یا اصلاح اطلاعات در سامانه مودیان، دارا بودن حداقل هجده سال سن و… از شرایط تاسیس دفتر باربری درون شهری می باشد که جزئیات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.
3- هزینه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار بین شهری چه مقدار تعیین شده است؟
هزنیه اخذ پروانه شرکت حمل و نقل بار بین شهری با توجه به نوع شرکت مبلغ 70,000,000 و 50,000,000 ریال می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.
مراحل ثبت شرکت باربری تهران (اتوبار) برای کسانی که می خواهند اقدام به تاسیس چنین شرکت هایی کنند و در زمینه خدمات اسباب کشی، ، و خدمات مشابه در این زمینه فعالیت کنند، بسیار مهم است. برای اولین بار در کشورمان در سال 1345 شمسی، قوانین مشخصی وضع شد تا کسانی که می خواهند در زمینه تاسیس و راه اندازی موسسه حمل و نقل بار (حمل بار در تهران و یا به شهرستان) و سایر خدمات مربوطه در این زمینه فعالیت کنند.
مطابق با آن شرایط و قوانین اقدام به دریافت مجوزهای لازم کنند. البته در این قوانین و دستورالعمل ها تاکنون چندین بار تغییراتی داده شده است. مجوز لازم جهت ثبت، توسط وزارت راه و ترابری صادر می گردد. ناگفته نماند که این شرکت ها زیر مجموعه شرکت های تعاونی توزیع محسوب می شوند.
در حال حاضر، جهت ثبت یک شرکت باربری تهران (اتوبار تهران) باید فرد/افراد درخواست کننده دارای شرایط و امکاناتی باشند که در اینجا جهت آشنایی هر چه بیشتر شما علاقه مندان به امور باربری و خدمات اسباب کشی در تهران، آورده ایم.
شرایط مدیر عامل شرکت باربری و حمل بار:
✔ حداقل سن باید 25 سال تمام باشد.
✔ در زمان ارائه درخواست تاسیس شرکت باربری تهران ، در شرکت های دیگر (اعم از دولتی، خصوصی و یا نیمه خصوصی) به عنوانمدیر عامل مشغول به فعالیت نباشد.
✔ تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
✔ داشتن حداقل مدرک تحصیلی، دیپلم کامل.
✔ پیرو دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور باشد.
✔ نداشتن سوء پیشینه و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
✔ داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم پزشکی.
✔ داشتن تجربه کاری مرتبط در زمینه خدمات باربری (یا اتوبار) و حمل بار.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت باربری تهران
- ارائه چندین عکس 4*3 از مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره جهت بررسی و سپس صدور گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه.
- تنظیم اساسنامه و تقاضانامه و در صورت امکان صورت جلسه اعضاء هیئت مدیره شرکت باربری.
- ارائه کپی برابر اصل از سند ملکی یا اجاره نامه محل شرکت باربری، مدارک تحصیلی، شناسنامه و مدارک پایان خدمت سربازی (و یا معافیت) اعضای هیئت مدیره
- ارائه کپی برابر اصل کلیه مدارک مربوط به خودروها و ماشین های باربری، اعم از وانت بار، کامیون و یا تریلی شامل سند یا کارت مالکیت خودرو (اعم از استیجاری یا ملکی)، کارت هوشمند خودرو و یا کارت ماشین.
شرایط خودروهای باربری تهران:
از آنجایی که یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در عملکرد شرکت های اتوبار و باربری، ماشین های بکار رفته جهت حمل بار است، این خودروها (اعم از کامیون، وانت و یا کامیونت) باید شرایط خاصی داشته باشند. از جمله:
- کامیون های مورد استفاده باربری تهران ، باید بغل نویسی شده باشند. (یعنی بر روی بدنه اتاقک عقب خودرو، نام شرکت درشت نوشته شده باشد)
- دارای مدارک لازم مربوط به خودرو از جمله بیمه نامه شخص ثالث، کارت معاینه فنی و کارت شرکت مربوطه باشند.
- حداقل ظرفیت حمل بار هر یک از خودروهای باربری تهران باید 5 تن باشد و بطور میانگین ظرفیت حمل بار ناوگان این خودروها 8 تن ببالا باشد.
- وسایل نقلیه باربری، زیر 10 سال ساخت و تولید باشند.
- خودروها باید سند قطعی داشته باشند.
- بطور میانگین، نباید سن ناوگان خودروهای باربری تهران بیش از هفت سال باشد.
- برای خودروهای استیجاری، باید حتما قرارداد بین مالک آنها و مدیر (و یا هیئت مدیره) شرکت باربری صورت گرفته باشد و بصورت کاملا رسمی تنطیم شده باشد.
- خودروهای باربری تهران از نوع ملکی (یعنی شرکت باربری یا اتوبار، مالک آنها باشد) باید دارای سند رسمی به نام شخص حقوقی – خود شرکت – باشند.
- تعداد دستگاه های ماشین های باربری (اتوبار) به تناسب نوع درجه یک و درجه دو و همچنین تعداد محدوده مورد نیاز به ترتیب در شهرستان، استان و یا بصورت سراسری (جهت خدمات در سطح کشور) جهت اجاره و یا بصورت مالکیت، موجود باشند.
شرایط دفتر و محل شرکت اتوبار:
محل شرکت هم باید تابع شرایط و ضوابط خاصی باشد. از جمله داشتن تاسیسات و امکانات لازم (مستحدثات) که در کل در دو دسته درجه یک و درجه دو شهرستانی و استانی درجه بندی می شوند. این شرایط عبارتند از:
- فضای محل توقفگاه خودروهای شرکت و همچنین دفتر مرکزی، باید بصورت مالکیت و دارای سند رسمی تمام باشد و بر حسب نوع درجه یک و یا درجه دو در تهران و یا شهرستان ها، حداقل متراژ مورد نظر را داشته باشند.
- محل توقف خودروهای باربری تهران (پایانه اتوبار) باید بصورت آسفالت یا بتن باشد.
- دفتر مرکزی شرکت باید شامل محل اصلی اداری و مکان اصلی پایانه خودروهای باربری بوده و کلیه امکانات اولیه رفاهی (از جمله آب، برق، تلفن، سرویس بهداشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی جهت تنظیم دمای محیط در فصول مختلف ) و تجهیزات اطفاء حریق باشد.
بطور خلاصه مراحل ثبت باربری تهران جهت تاسیس را به این گونه جمع بندی می کنیم:
1.فرد درخواست کننده (مدیر شرکت اتوبار) درخواست کتبی و مدارک اولیه مورد نیاز را به اداره حمل و نقل کالا ارائه می دهد.
2.اداره مذکور پس از بررسی درخواست شخص، معرفی نامه های لازم جهت بررسی و صدور مدارک عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد صادر می کند. ضمنا معرفی نامه ای هم جهت ارائه به اداره کل ثبت شرکت ها صادر می شود.
3.پس از انجام مرحله فوق، متقاضی (تاسیس شرکت باربری) باید کلیه مدارک مورد نیاز در زمینه خودروهای شرکت، امکانات و همچنین سایر مدارک مورد نیاز ذکر شده و استعلام های مورد نیاز را ارائه دهد.
4.در مرحله بعدی کارشناس اداره از محل بازدید می کند.
5.فرد متقاضی باید مدارک مربوط به بیمه و امکانات رایانه ای (شامل داشتن کامپیوتر و همچنین چاپگر در دفتر مرکزی شرکت) را ارائه کند.
6.پس از ارائه کلیه مدارک و اسناد مربوطه فرد متقاضی (مدیر شرکت باربری تهران) ، پرونده تهیه شده از سوی اداره حمل و نقل کالا به مرکز ارسال و سپس درخواست کد فعالیت و صدور مجوز از سوی اداره صورت می گیرد.
7.در نهایت اداره حمل و نقل کالا در استان مورد نظر، پس از بررسی ها و تکمیل پرونده مجوز فعالیت شرکت باربری تهران را صادر می کند.