مؤسسه بینا چشم بینای طراحی راهبرد‌های فرهنگی

مؤسسه بینا چشم بینای طراحی راهبرد‌های فرهنگی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید موسسه بینا گفت: اقدام راهبردی فرهنگی بدون پژوهش و افکارسنجی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تکریم و معارفه علیرضا نائینی مدیر جدید موسسه بینا گفت: بسیاری از تصمیمات مبتنی بر افکارسنجی و پیمایش دقیق علمی صورت نمی‌گیرد. در حالی که این موضوع به روشنی دارای اهمیت اساسی است و کار راهبردی بدون افکارسنجی و پیمایش دقیق امکانپذیر نیست. کما اینکه این موضوع در مشی ائمه معصومین و حضرت امیر (ع) هم قابل مطالعه است و امیرالمومنین همواره کسانی را برای نظارت و اشراف بر کل میدان قرار می‌داد.

آقای قمی با اشاره به اهمیت بی همتای رصد و پژوهش برای طراحی عملیات فرهنگی افزود: ما باید به طور علمی و کامل بر تحولات زیرپوستی جامعه و تحرکات دشمنان اشراف داشته باشیم و خط مقدم این نبرد در همین افکارسنجی‌ها و پیمایش‌های دقیق علمی است.

وی همچنین گفت: کار فرهنگی بدون راهبرد و اقدام منسجم و نقطه زنی نمی‌تواند موثر واقع شود و ضرورت تأسیس موسسه بینا و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده باقرالعلوم، موسسه بینا، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در خانواده سازمان تبلیغات اسلامی همین موضوع است. مؤسسه بینا باید چشم بینای طراحان و سیاستگذاران فرهنگی در سطح کلان مدیریتی و هم چنین مجموعه‌های مردمی برای طراحی عملیات فرهنگی باشد.

دکمه بازگشت به بالا