علت هرز شدن پیچ و مهره

همه ما با این صحنه مواجه شده ایم: شما برای جمع کردن میز جدید خود هیجان زده هستید، یک پیچ گوشتی را می گیرید و … پیچ سفت نمی شود! گویی محل پیچ در اتو منبسط شده و دیگر استحکام اتصال قبلی را ندارد. در پیچ و مهره آرتا 3 راه حل ساده برای حل این مشکل آورده شده است.

راه حل 1: آن را با چسب (چسب نخ قفل کننده) یا چسب پیچ ناخواسته ثابت کنید

اگر مشکل خیلی جدی نیست، می توانید از چسب نخ مخصوص (چسب نخی) استفاده کنید. این چسب ها در پیچ ها یافت می شوند و هنگامی که خشک می شوند، یک لایه قوی تشکیل می دهند که به ثابت ماندن پیچ کمک می کند. اما در نظر داشته باشید که این روش برای اتصالات بسیار مهم یا بارهای سنگین مناسب نیست.

راه حل 2: تقویت فنری (هلی رول)

یکی از حرفه ای ترین روش ها استفاده از قرقره هلیکوپتر است. این فنرهای فلزی قوی در داخل سوراخ پیچ بزرگ شده قرار گرفته و با رزوه مارپیچ خود موقعیت جدید و محکمی را برای پیچ فراهم می کنند. از این روش برای ترمیم نخ های آسیب دیده شدید نیز استفاده می شود.

راه حل 3: اندازه پیچ را تغییر دهید

گاهی اوقات بهترین راه حل تعویض پیچ قبلی و استفاده از پیچ کمی بزرگتر است. البته اگر فضای کافی داشته باشید و قطعه بتواند فشار بالا را تحمل کند. با این کار الیاف جدیدی در قسمت سالم فلز برقرار شده و اتصال محکمی ایجاد می شود.

راه حل 4: از حمام استفاده کنید

اگر نخ ها در اتو پخش شده اند، یکی از راه حل هایی که می توانید برای رفع اتصالات استفاده کنید، استفاده از مهره است. اگر به طرف دیگر اتصال دسترسی دارید، با سفت کردن مهره به پیچ، اتصال خود را کاملا محکم کرده اید. اما اگر اتصال بسیار مهم و ضروری است، بهتر است از روش های قبلی ذکر شده استفاده کنید.

پیچ و مهره برای اتصال سازه ها در صنایع مختلف استفاده می شود و این ابزارهای به ظاهر ساده نقش محوری در اتصالات دارند. یکی از مشکلاتی که در طول زمان برای پیچ ها ایجاد می شود، سایش ناخواسته است. علل خرابی پیچ می تواند متفاوت باشد مانند باز و بسته شدن بی دقت پیچ و مهره، بی کیفیتی پیچ و مهره و …. در آینده با ما همراه باشید تا مشکل چرایی وجود پیچ ​​و مهره، نحوه شل کردن پیچ و مهره و گسترش فضای پیچ در آهن را حل کنیم.

علت پیچش مهره چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث شکستن مخروط می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

در بیشتر موارد، علت اصلی خرابی پیچ و مهره، فشار زیاد روی پیچ و سفت شدن نامناسب آن است. هنگامی که پیچ تحت فشار بیش از حد قرار می گیرد، پیچ یا قسمتی آسیب دیده و رزوه ها کثیف می شوند.

اگر پیچ و مهره ها در محصولات و اندازه های نامناسب برای محل کار خریداری نشوند، پس از مدتی بی مصرف می شوند و باید برای بازکردن پیچ و مهره های غیر ضروری چاره ای اندیشید.

اگر پیچ و مهره در محیط خورنده یا خورنده استفاده شود و پوششی برای آنها در نظر گرفته نشود، پس از مدتی پیچ ها زنگ زده و در نهایت به زباله تبدیل می شوند.

هر گونه لرزش شدید در سازه باعث ایجاد مشکل شل شدن پیچ می شود.

اگر پیچ ها و مهره ها برای ایجاد اتصالات به درستی سفت نشده باشند، ممکن است پس از مدتی به ضایعات تبدیل شوند.

استفاده از آچار و پیچ گوشتی نامناسب برای باز و بسته کردن پیچ و مهره نیز می تواند منجر به این مشکل شود.

برخی از پیچ و مهره های ارائه شده در بازار نیز کیفیت پایینی دارند و در نتیجه پس از مدتی تبدیل به ضایعات می شوند.

بنابراین با خرید پیچ ​​و مهره های مرغوب تولید شده توسط برندهای معروف و همچنین رعایت دستورالعمل باز و بسته شدن پیچ با استفاده از ابزار صحیح می توانید در دراز مدت از آسیب دیدن پیچ جلوگیری کنید.
برای خرید پیچ و مهره استیل کلیک کنید.

یکی از دلایل فقدان پیچ یا عدم برقراری اتصال سفت رعایت نکردن میزان سوراخ کاری محل نصب پیچ است که محصولات برای رفع آن از صفحات نورد شده استفاده می کنند اما یکی از راه های جلوگیری از مشکل استفاده از شیروانی است. پیچ ها سر مته ای است، زیرا برای نصب این پیچ ها نیازی به سوراخ کردن قبل با مته نیست، اما به دلیل مته شکل بودن سر این پیچ ها می توانید آنها را خودتان نصب کنید و سوراخ ها خالی می شوند. کاملا محکم است و یک اتصال بسیار قوی و بادوام ایجاد می کند.
مهره
چگونه آجیل های هرز را بشکنیم؟

اگر متوجه شدید که پیچ و مهره یکی از اتصالات آشغال است، به راحتی می توانید زنگ زدگی پیچ و مشکل شل شدن آن را با استفاده از محلول های این ناحیه برطرف کنید.

در زیر چند راه حل آسان برای باز کردن انسداد آجیل های آشغال و راهنمایی عزیزانتان آورده ایم.

یک ضربه نگه دارید

یکی از کاربردی ترین روش هایی که می توانید برای باز کردن گره علف های هرز استفاده کنید ضربه زدن است. شدت ضربه باید با ابعاد پیچ ​​مطابقت داشته باشد. اگر علت آسیب پیچ اکسیده شدن آن و در نهایت جوشکاری رزوه های پیچ باشد، ضربه می تواند اتصال فلز اکسید شده با فلز سالم را از بین ببرد و در نتیجه پیچ مهره شل شود.

برای نتیجه سریعتر ابتدا پیچ را با مشعل گرم کنید و سپس از اسپری ضد زنگ استفاده کنید. به این ترتیب مارپیچ علف های هرز سریعتر باز می شود.

استفاده از اسیدهای خانگی

اگر اسپری ضد زنگ ندارید، از سرکه و نوشابه برای زدودن زنگ زدگی مهره ها و باز کردن پیچ ها استفاده کنید. در این مواد اسید اورتوفسفریک وجود دارد که دارای اثر از بین بردن زنگ زدگی و اکسیدهای فلز است که به لطف آن پیچ ضایعات سریعتر باز می شود.

اگر رسوبات زیادی روی پیچ و مهره مشاهده کردید، از پاک کننده خانگی برای پاک کردن این رسوبات استفاده کنید. تنها یک کلیک طول می کشد تا آن را با تمام پس انداز و داده های موجود در پیچ باز کنید.

از چسب قوی استفاده کنید

اگر پیچ به دلیل سطح فشاری پیچ آسیب ببیند، یک چسب قوی مشکل را حل می کند. پس باید روی سطح پیچ چسب محکم بریزید و پیچ گوشی را روی پیچ قرار دهید و آن را محکم بیرون بیاورید.

گرمایش و سرمایش پیچ

با توجه به ابعاد پیچ ​​از فندک یا اجاق گاز استفاده کنید و پیچ زنگ زده را گرم کنید. در این فرآیند، پیچ باید به طور کامل گرم و منبسط شود. این فرآیند منجر به کاهش پیچ می شود. پس از آن می توانید پیچ ​​را از جای خود بردارید و با یک ضربه آن را باز کنید.

همچنین زمانی که می خواهید پیچ ​​مهره را سرد و گرم کنید، به دلیل انبساط و انقباض در پیچ، در جای خود شل شده و به راحتی جدا می شود. به طوری که ابتدا پیچ علف هرز را خوب گرم کنید و سپس آب سرد را روی آن بریزید، کم کم خنک شود. این فرآیند باعث شکستن قسمت خورده شده و در نهایت شل شدن پیچ مهره می شود.

آجیل های علف هرز را با کاتر جعبه بردارید

آچار جعبه ای یکی از ابزارهای ایده آل برای باز و بسته کردن پیچ های شش گوش است. این ابزار برای باز کردن آجیل های ناسالم بسیار مفید است.

بنابراین با توجه به اینکه انرژی زیادی از منبع الکتریکی خود دریافت می کند، به راحتی می توان پیچ چمن را باز کرد. البته لازم به ذکر است که با توجه به قدرت بالای آچار جعبه ای، این ابزار انتخاب ایده آلی برای بازکردن پیچ های بسیار سفت و یا پیچ های چسبیده می باشد.

برای شل کردن مهره های علف هرز از اهرم استفاده کنید

ممکن است وضعیت پیچ به گونه ای باشد که نتوانید آن را با آچار باز کنید. یا دسته آچار شما خیلی کوتاه است یا فضای کافی ندارید.

در این صورت کافی است از اهرم برای کمک گرفتن استفاده کنید. این اهرم یک لوله یا میله بلند در انتهای یک آچار است که می توانید از آن برای باز کردن پیچ استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این آچارها برای باز کردن سخت‌ترین پیچ‌ها به نیروی و گشتاور بیشتری نیاز دارند.

با اره برقی برداشته شده است

راه دیگر برای باز کردن پیچ مهره علف هرز استفاده از اره برقی است. این تکنیک به شما امکان می دهد از اره برای ایجاد شیارهای جدید در بالای علف های هرز یا گل ها استفاده کنید. هنگامی که یک شیار جدید در پیچ ایجاد می کنید، کافی است با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ را باز کنید. لطفا توجه داشته باشید که شیارهای جدید باید در جهت و زاویه درست ایجاد شوند.

با استفاده از مته

اگر پیچ آنقدر کثیف است که نمی توان آن را باز و جدا کرد، می توانید از مته برای تراشیدن سطح پیچ استفاده کنید. در نهایت پس از تراشیدن کامل سطح پیچ، می توان پیچ باقی مانده را جدا کرد.

با استفاده از ماشین سنگ زنی

اگر دلیل پیچ گوشتی گم شدن مهره پیچ است و نمی توانید پیچ ​​گوشتی را داخل آن فرو کنید و آن را بچرخانید، می توانید از آسیاب استفاده کنید. این ابزار در برش سنگ و فلز موثر است و می توانید از آن برای ایجاد علامت مثبت روی سر پیچ استفاده کنید و سپس از پیچ گوشتی مناسب برای چرخاندن پیچ استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا