عمومی

شوراها در اجرای طرح «کاشت یک میلیارد درخت در کشور» همکاری کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالحسین گرشاسبی ظهر سه شنبه در همایش روز ملی شوراها در سالن کوثر استانداری بوشهر اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون بین المللی و کنوانسیون تغییر اقلیم باید تا سال ۲۰۳۰ میزان جذب و تولید کربن برابر با روش‌های گوناگون تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید کربن به صفر برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر: افزود: در این راستا کشور ما به عنوان عضو این کنوانسیون تعهداتی را پذیرفته است و اگر ما نتوانیم تولید کربن را کاهش دهیم اهرم‌های تحریمی این کنوانسیون‌ها فعال می‌شود و چه بسا این تحریم‌ها از سال ۲۰۳۰ به این بهانه فشار مضاعفی را بر کشور و مردم ما ایجاد کند.

وی گفت: در همین راستا در ایران برنامه ریزی شد که در طول چهار سال از ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ یک میلیارد درخت تولید و کاشته شود.

وی بیان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بنا به فرامین مقام معظم رهبری و ابلاغ ریاست محترم جمهور به استان‌ها به مدت ۴ سال در کشور سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در عرصه‌های چهارگانه، احیا و بازسازی جنگل زراعت چوب، فضای سبز شهرها و روستاها تولید و به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: در این طرح برای استان بوشهر هم تعهداتی مشخص شده که در طول چهار سال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار و سالانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال تولید و در مناطق ساحلی و غیر ساحلی کاشته خواهد شد.

وی در ادامه به معرفی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و اهمیت ضرورت اجرای طرح پرداخت و بیان کرد: بیش از سه هزار کارخانه در کشور وجود دارد که در حال تولید کربن هستند و رتبه ایران در بین کشورهای جهان هفتمین کشور تولید کننده کربن است از نظر ترسیب و جذب کربن رتبه ۴۲ در جهان است.

عبدالحسین گرشاسبی افزود: تمام هدف‌ها و برنامه‌های را به عنوان یک دستگاه حاکمیتی داشتن یک رابطه خوب بین مردم عزیزمان به عنوان مطالبه گران از ما و منابع طبیعی است و نیاز به کمک شما عزیزان داریم و به تنهایی قادر به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یک ثروت و موهبت الهی نخواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: لذا از شوراهای اسلامی شهر و روستا چند درخواست دارم و از آنجا که عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که نیار به مشارکت مردم در این کار مهم دارد و نیاز است که استان بوشهر بایستی تبدیل به کارگاه تولید نهال شود.

وی اضافه کرد: شوراهای محترم و دهیاری‌ها عرصه‌های مناسب برای هم تولید و هم کاشت در بوستان‌ها و کمربندهای سبز اطراف شهرها و روستاها شناسایی و معرفی کنند و در مناطقی که امکان تولید نهال در اماکن و منازل روستایی وجود دارد ما می‌توانیم کیسه تولید نهال به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: همین نهال‌های تولیدی را در مناطقی که شناسایی شده در سطح روستاها کاشت کنیم لذا درخواست ما استفاده از ظرفیت اعتباری دهیاری‌ها در تولید نهال است.

وی تاکید کرد: تعهدات فضای سبز صنایع و معادن در شهرستان‌ها باید با کمک عزیزان محقق شود و دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، راه و ترابری صمت، شرکت‌های شهرک‌های کشاورزی و صنعتی تعهدات خود را در رابطه با اجرای بهینه این طرح در استان اجرائی کنند.

دکمه بازگشت به بالا