عمومی

شهـاب زودگـذر! – مجله خانواده

شهاب‌الدین عزیزی خادم احتمالاً اولین رئیس فدراسیون فوتبال و اولین رئیس ساختمان فوتبال برای کمتر از یک سال است.

به گزارش مجله خانواده، این روزنامه جامجم او می نویسد: “در مارس 1999، هنگامی که او در خیابان منتهی به سالن پارلمان فدرال انتخابات راه می رفت، فکر می کرد طرفدار یکدیگر هستند. حالا عزیزی کادم یک شادی و عروسی دارد. من قصد دارم از مجلس خارج شوم. ساختمان فدرال امروز در کمتر از یک سال به جای آن با “یادگاری برای اخراج”. شواهد این را نشان می دهد.

هفت

این هفت متحد قدرتمند برای از بین بردن شهاب الدین عزیزی هستند. مهرداد سراجی، احسان اصولی، شهره موسوی، میرشاد ماجدی، خداداد افشاریان، بهرام رضائیان، احمد براتی. آنها او را به عنوان یک رئیس یکنواخت و بی برنامه می بینند، در تضاد کامل با هر چیزی که خدمتکار محبوبش او را صدا می کند. عزیزی کادم در این دوره سعی داشت الگوی مشاوره را به رهبر آوانگارد نشان دهد. اما به دلیل ضعف های این مشکلات، دوستان خود را به دشمنی قوی تبدیل کرد. ساعاتی پیش از برگزاری یکی از مهم ترین جلسات هیات مدیره فدراسیون فوتبال، به نظر می رسد دعا و عرایض بنده عزیز هیچ تبعاتی برای بقای او در فوتبال نداشته باشد. در کمال تعجب، او دیگر نزدیکترین رفیق خود را در هیئت مدیره ندارد. از افشاریان تا رضایی زمانی که نامه هایشان در لیست دشمنان بود در کشور زیارتی مکه رها شدند. عزیزی، کادم چه کرد که چنین نفوذی در فوتبال از دست داد؟ البته چگونه مدیریت مطبوعاتی او در این مدت کوتاه به دلیل مصاحبه «غلوآمیز» یکی از اعضای هیئت مدیره از دست رفت؟

8

بدیهی است جایی برای اعتراض وجود ندارد و تصمیم هیئت مدیره باید توسط عزیزی کادم پیگیری شود. در این مورد، تمام دلایل سلسله مراتبی برای اخراج احتمالی را بیابید.

یکی از مهم ترین و جدی ترین دلایل، قرارداد جنجالی با یک شرکت تحت کنترل دولت اشغالگر قدس برای ورود VAR به تهران بود. گروهی که بعد از ورود به فرودگاه تهران نتوانستند مستقیم به فدراسیون بروند. افشاریان رئیس هیئت منصفه گفت: موانعی وجود داشت و چند ساعتی در فرودگاه بودند. بحث شد و بررسی شدند.» در آن زمان رسانه ها به شدت از این قرارداد همکاری سطحی و بدون فکر انتقاد می کردند. بنده عزیز اما انتقاد را قبول نکرد. او نمی دانست که این همکاری می تواند برایش مشکل ایجاد کند.

اعضای هیات مدیره در مواجهه با تصمیمات مختلف رئیس شخص اول فدراسیون فوتبال سوالات مشترکی را از یکدیگر پرسیدند. با شما صحبت کردند؟ در بیشتر موارد پاسخ منفی بود.

در مورد قرارداد عزیزی کادم با قطر برای توسعه کمپ اسپایر ایران، هیچ یک از اعضای هیئت مدیره حضور نداشتند و احتمالاً گلوله شلیک شده است. اعضا انتظار داشتند عزیزی کادم به عنوان مشاور و تصمیم گیرنده این قرارداد مهم عمل کند. البته تاج قبلا هم چنین چیزی را امضا کرده بود.

عزیزی کادم هنگام انتخاب کادر فنی چند تیم ملی مختلف از جمله تیم ملی بزرگسالان مجددا بدون مشورت اقدام کرد. یکی از عجیب ترین و جنجالی ترین تصمیمات او انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بود که انتقادهای بی سابقه ای را به دنبال داشت. همچنین اختلاف سرمربی با اسکاچیچ به عنوان یک مربی موفق پس از ادامه کار از ابتدا حواشی زیادی را به همراه داشت. فرمت تعیین پاداش تیم ملی و تاکید بر عدد مشخصی نیز انتقاداتی را برانگیخت.

هزینه های غیرقابل کنترل یکی دیگر از موارد مخالفت عزیزی خادم با هیئت مدیره بود. او اصرار دارد که با صعود به جام جهانی بیش از 400 میلیارد دلار درآمد داشته است، اما برای اعضای هیئت مدیره این گونه اظهار نظر به نام او مصادره موفقیت محسوب می شود.

یکی از بحث برانگیزترین موارد سفر 31430 یورویی به لیتوانی و اروپا برای عزیزی خادم و همکارانش بود. وقتی DHF نامه ای به فدراسیون نوشت و درخواست هزینه سفر کرد، همه گیج شدند. صورت های مالی لو رفت و رسانه ها به شدت از رئیس فدراسیون انتقاد کردند که «نباید بگوییم پول نداریم؟» چرا باید سفر به خارج از کشور اینقدر گران باشد؟

فدراسیون عزیزی-کادم طی چند روز گذشته رئیس جمهور روحانی توانست حدود 55 میلیارد تومان از شبکه محمدرضا نواکت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه وام بگیرد. افزایش بی سابقه پاداش ها و پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به همه مسئولان و اطرافیان تیم ملی بحث برانگیز بوده و در مقابل سردرگمی بودجه ها را به صفر رسانده است. هیئت مدیره معتقد است که این پول در یک روز بد مالی فدرال به طور بی رویه خرج شده است.

موضوع بحث برانگیز دیگر، شکایت این شرکت از فدراسیون بر سر دوستی عمومی بود. Prosite بعداً به سند تبدیل شد و مدیر شرکت را دوست عزیز Kadem خواند. فدراسیون رسما واکنش نشان داد اما آب به جو برگشت.

ماجرای جنجالی جادوگر معروف فوتبال AA شایعه رابطه با رئیس جمهور فدرال و کمک اولش مهرعلی در ابتدا شوخی به نظر می رسید اما یک شب در فوتبال برتر، بنده عزیزی این رابطه را رسما تایید کرده است. برنامه! سخنان عجیبی که رئیس فدراسیون فوتبال در این مصاحبه به کار برد، بر عبارت «آنها حق دارند نفس بکشند» تاکید کرد و کنگره را آرام کرد. این ماجرا زمانی طولانی به نظر می رسید که عزیزی خادم منکر تماس با آ.ا نشد و حتی گفت از افرادی استفاده خواهد کرد که روحیه مناسبی داشته باشند و بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

یکی

با این کار یک سرپرست موقت جایگزین نفر اول فدراسیون می شود. بنده عزیز اگر امروز بالاخره برکنار شود این سرپرست جدید کی خواهد بود؟ این در مورد چند نفر است. مهرداد سراجی، احسان اصولی، میرشاد ماجدی. هیات مدیره هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده است.

سه

با برکناری عزیزی خادم، سه نفر از اعضای عالی رتبه فدراسیون فوتبال نیز برکنار خواهند شد. نفر اول حیدر بهاروند است که رئیس سازمان لیگ محسوب می شود. در اصلاحات جدید، فدراسیون در نظر دارد سازمان لیگ را زیرمجموعه و زیرمجموعه خود قرار دهد. بنابراین، ماره علی، آجودان اول عزیزی کادم، جایی ندارد. حسن کامرانی فر سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز باید با صندلی خود خداحافظی کند.

رئیس بعدی کیست؟

پس از انتخاب رئیس موقت فدراسیون، وی به مدت سه تا چهار ماه به عنوان رئیس فعالیت خواهد کرد. در سال 1401، بین قرعه کشی جام جهانی و شروع مسابقات، انتخابات اتحادیه فوتبال برگزار می شود تا رئیس جدید به قدرت برسد. در حال حاضر، مشخص نیست که او پس از ترک این پست چه خواهد کرد. آیا یک بازیکن فوتبال می تواند رئیس بعدی باشد؟ چیزی شبیه میرشاد مجیدی است؟

هشدار به دبیر کل فدرال

در حالی که امروز به جلسه مهم هیات مدیره فدراسیون فوتبال نزدیک می شویم، برخی اخبار در روزهای گذشته حاکی از بیکار نبودن رئیس فدراسیون است. کادم عزیز در چند روز گذشته سعی کرده جلسه امروز برگزار نشود. در واکنش به این اقدامات، اسان اوسلی، یکی از اعضای هیئت مدیره و از مخالفان جدی عزیزی کادم، در نامه ای به حسن کاملانیفر، دبیرکل فدراسیون فوتبال نسبت به این اقدامات هشدار داد.

اصولی در این نامه بیان می کند که درخواست تشکیل جلسه در تاریخ 28 بهمن بر اساس بند 2 ماده 34 اساسنامه است که صرف نظر از روند رسیدگی صراحتاً در اساسنامه تصریح شده است. دعوت از دبیرکل فدراسیون. 21 بهمن ماه با کارت رسمی فدراسیون برای اعضا ارسال شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بر اساس این مصوبه، هرگونه اقدام رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر لغو، تعویق و غیره، نقض آشکار مقررات قانونی در تضاد منافع است که مستحق آن هستید. «مقررات مندرج در اساسنامه اشخاص حقیقی حقوقی هستند که عواقب شخصی و جمعی ناشی از تخلف از اصول و مفاد اساسنامه به منظور جلوگیری از اعمال خلاف اساسنامه مرتبط است.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا