عمومی

شبکه‌های اجتماعی خستگی و بی‌حوصلگی را رفع می‌کنند؟

بسیاری از ما وقتی به نقاشی درباره خود و تلفن های موبایل می پردازیم ، رویکرد آرام تری داریم. اما آیا این درست است؟ آیا شبکه های اجتماعی ما را آرام می کند؟ تحقیقات علمی جدید مخالف است.

به گزارش مجله خانواده سواد زندگی او می نویسد: “اگر می خواهید خستگی را از بین ببرید و آرام شوید ، بهتر است قبل از رفتن به تلفن همراه یا شبکه اجتماعی خود یک مداد و کاغذ بیاورید.” همه ما هر چند وقت یکبار به گوشه تلفن همراه می رویم. اطلاعیه ها ، پیام ها ، نظرات ، عکس ها ، اخبار فوری و موارد دیگر را مشاهده کنید. در واقع ، با این کار ، تمایل داریم تا مدتی استرس را از خود دور کنیم. با این حال ، تحقیقات علمی اخیر نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خستگی را از بین نمی برد.

در واقع کانالها و صفحات اغلب مملو از افرادی است که بر سر یکدیگر فریاد می زنند. برخی از توییت ها در قلب شما حک شده و باعث ایجاد استرس در شما می شوند. در شبکه های دیگر نیز همین اتفاق می افتد. چند دقیقه ای برای سرگرمی وارد می شوید. اگرچه اغلب شما را ناامیدتر از آرامش می بینید.

به دلیل اثرات ناسالم رسانه های اجتماعی ، برخی از کاربران اشتراک خود را لغو کرده یا “Digital Detox” را انتخاب می کنند. با این حال ، مهمترین مسائل مربوط به استفاده از رسانه های اجتماعی مربوط به جوانان است. این امر به این دلیل است که تحقیقات نشان می دهد جوانان بیش از پیش نسبت به کسالت و احساس کسالت بی تحمل می شوند. در حقیقت ، بسیاری از جوانان وقتی صفحه نمایش جلویی ندارند اضطراب زیادی را تجربه می کنند.

“نسلی که نمی تواند بی تابی را تحمل کند ، نسل مردان کوچک است ، مردانی که بدون دلیل از روند کند طبیعت جدا شده اند ، مردانی که همه انگیزه های مهم آنها به آرامی رو به زوال است.” انگار. “(برتراند راسل)

چرا شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند؟

شبکه های اجتماعی نه تنها کسالت و کسالت ما را از بین می برند ، بلکه سلامت روان ما را نیز به خطر می اندازند. این را مطالعه ای که توسط موسسه علوم اعصاب و روانشناسی کالیفرنیا در سال 2020 انجام شده است ، تأیید می کند.

با این حال ، به نظر نمی رسد این تأثیر در سراسر جهان یکسان باشد. در واقع ، برخی از افراد به خوبی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و از مزایای آن لذت می برند. با این حال ، اعداد مرتبط با ناراحتی و استرس ناشی از استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی مهم هستند.

به عنوان مثال ، برخی از مردم دیوانه این شبکه ها هستند. در حقیقت ، فضای مجازی به عنوان دوپامین آنها عمل می کند.

دیگران زندگی را فقط از طریق دنیای دیجیتال درک می کنند. آنها خود را با دیگران در این دنیای مجازی مقایسه می کنند و نمی توانند یک پیام ، داستان یا تصویر را از دست بدهند. در غیر این صورت به دلیل احساس عقب ماندگی دچار استرس و اضطراب می شوند.

بسیاری از این موارد قبلاً برای ما شناخته شده بود. علم قبلاً به تأثیر کوتاه مدت رسانه های اجتماعی پرداخته است. شبکه های اجتماعی به ما کمک می کنند تا خود را سرگرم کنیم و استرس و کسالت های گاه و بیگاه را در محل کار ، در زمان استراحت یا مکان هایی در مترو یا اتوبوس با مرور رسانه های اجتماعی برطرف کنیم. اما امروزه علم می گوید نه. شبکه های اجتماعی ، حتی در کوتاه مدت ، به رفع خستگی و کسالت ما کمک نمی کند.

مرور کوتاه مدت موبایل باعث بهبود روحیه نمی شود

دانشگاه رادبود هلند تحقیقات جالبی انجام داده است. هدف این بود که دریابیم آیا رسانه های اجتماعی ، همانطور که همه ما معتقدیم ، به افراد کمک می کند تا ذهن خود را در هنگام استرس و اوقات فراغت تمیز کنند. این یافته ها در مجله Royal Society Open Science منتشر شده است.

برخی از نتایج جالب این مطالعه عبارتند از:

1-شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند ، بلکه باعث می شوند افراد بیشتر احساس کسالت ، کسالت و استرس کنند.

2- از تلفن همراه خود فقط در زمان استراحت یا زمانی که وقت آزاد کمی دارید استفاده نکنید. در حقیقت ، استفاده از تلفن همراه نوعی تفریح ​​نیست ، بلکه یک شیوه زندگی است. علاوه بر این ، از موبایل در غیر قابل توضیح ترین شرایط استفاده کنید. بنابراین ، تمایز بین زمان استراحت و لحظه کار دشوار است.

3-ما دائماً از تلفن های همراه خود ناسالم استفاده می کنیم. ما بدون توجه به شرایط به شبکه های اجتماعی نگاه می کنیم. این باعث افزایش استرس در محل کار می شود و حتی زمانی که شما نیاز به استراحت دارید می تواند استرس زا باشد.

احساس فوریت ؛ شما باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید

این احساس که همیشه باید تلفن همراه خود را چک کنید تصادفی نیست. در واقع این واقعیت که شبکه های اجتماعی خستگی و کسالت شما را برطرف نمی کند به هدف خاصی باز می گردد. در واقع ، هر برنامه و برنامه ای به دنبال چیزی بسیار خاص است. یعنی به طور منظم از آنها استفاده کنید.

همه این سیستم عامل ها از فناوری بسیار پیشرفته برای حفظ ارتباط استفاده می کنند. “فوری”. ایده از دست دادن چیزی اگر به تلفن همراه خود نگاه نکنید ، یک موضوع تکراری است.

در واقع دنیای دیجیتال برای کاهش خستگی ، کسالت و سرگرمی طراحی نشده است. شبکه های اجتماعی و برنامه ها به دنبال اعتیاد شما و استفاده مداوم از آن هستند.

راههای دیگری برای مقابله با خستگی بیابید

راه های زیادی برای مقابله با کسالت و کسالت وجود دارد. اما مهمترین چیز این است که بیاموزید که چگونه خستگی و کسالت را تحمل کنید.

در واقع ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرگرم باشید ، از رسانه های اجتماعی برای نیازهای خود استفاده کنید و منابع دیگری را برای انجام امور پیدا کنید. اگر اینها را به خوبی انتخاب کنید ، ثروتمند و با ارزش خواهند بود.

خواندن ، گوش دادن به موسیقی و تمرین فعالیت های هنری همه منابع عالی برای سلامت روانی و روانی هستند. آنها احساسات را تنظیم می کنند ، استرس را تنظیم می کنند و خلاقیت را افزایش می دهند.

“اگر آن را امتحان کنید ، به زودی متوجه دنیای شگفت انگیز فراتر از صفحه نمایش تلفن همراه خود و سر و صدای مداوم شبکه های اجتماعی می شوید که تا به امروز متوجه آن نشده اید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا