عمومی

سیاست های آمریکا شکست خورده است – اخبار آنلاین

به خصوص از آنجا که نظرسنجی ها نشان می دهد که او از جو بایدن جلوتر است و این یک علامت هشدار دهنده برای جمهوریخواهان است. از طرف دیگر ، موضوع فساد مالی و دخالت روسیه در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دوباره به دلیلی برای دموکراتها مبدل شده است که چندین بار ترامپ را به چالش بکشد. به همین دلیل است که رئیس جمهور ایالات متحده در تلاش است بحران و مشکلات موجود را از ایالات متحده خارج کند. بنابراین ، در بعضی اوقات ، او چین را محكوم كرد و از طرف دیگر ، در مورد ترك سازمان بهداشت جهانی در این شرایط خاص بحث كرد.

وی همچنین موضوعاتی را در مورد ایران مطرح کرد که آخرین مورد آن در پیام توئیتر خود مبنی بر دستور دادن نیروهای نظامی نیروی دریایی ایالات متحده برای حمله به گشت های جمهوری اسلامی ایران بود. این پیام ، البته واکنش جدی مقامات ایرانی از جمله سردار سلامی و سردار حاجی زاده را برانگیخت. در کل ، هدف اصلی ترامپ منحرف کردن افکار عمومی از استاندارد سیاسی آمریکا و ارتقاء عزت نفس در سیاست خارجی است.

در منطقه غرب آسیا ، جایی که ترامپ مشتاق موفقیت است ، مانورهای تبلیغاتی وی شامل افغانستان و طالبان است. اگرچه ایالات متحده به افغانستان حمله کرد ، اما اکنون از طالبان می خواهد مذاکره کنند. اما علیرغم مذاکرات ، ایالات متحده گفت که طالبان همه توافق ها را به حالت تعلیق در می آورند تا زمانی که ایالات متحده وعده های خود را حفظ کند و نیروهای خود را کاهش دهد زیرا این وعده های خود را حفظ نمی کند.

در مورد عراق ، ایالات متحده تلاش کرد ایران را منزوی کند و بسیج مردمی را اخراج کند ، اما فایده ای ندارد .. امروز همه عناصر عراق با سیاست آمریکا مخالف هستند و آمریکا نگران است احتمالاً به نیروهای خود در آن کشور حمله می کند. علاوه بر این ، سیاست های ایالات متحده در سوریه و کره شمالی شکست خورده است.
به دلیل این مسائل ، ایالات متحده به دنبال این است که افکار عمومی را در مورد ناکامی های خود منحرف کند ، و بنابراین تهدیدهای خود علیه ایران را ادامه می دهد و جمهوری اسلامی به شدت به تهدیدات ترامپ علیه دیگران پاسخ می دهد. بار دیگر نیست

* منتشر شده در جام جم | دوشنبه ، 28 مه 1999

دکمه بازگشت به بالا