عمومیکسب و کار برتر

سنگ اسلب طبیعی و دکوراسیون منزل

زمانهای بسیار دور بهره گیری از سنگ را برای استحکام و تزئین محیط زندگی خود آزموده اند و این روش هیچ وقت از شما را خسته یا دلزده نخواهد نمود. راه‌های بسیاری برای استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها تزئین دیوارها است. بهره گیری از طرح ها و نقوش طبیعی سنگهای طبیعی و ترکیب آن با ذوق و سلیقه، خلاقیت و قوه‌ی تخیل خود می‌توانید طرحی بی نظیر، منحصر بفرد و طبیعی را روی دیوارهای منزل یا محل کار خود داشته باشید که به نقطه مرکزی محیط مد نظر شما تبدیل خواهد شد.

برخی از مزایای استفاده از سنگ طبیعی در طراحی دیوارهای محیط کار یا زندگی می تواند را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • بافت مستحکم، زیبا و منحصربه فرد
  • داشتن حس طبیعی
  • جذب فوق العاده صدا
  • تنوع رنگ، بافت و قیمت
  • سهولت در نگهداری، دوام بالا

انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد. سنگ مرمریت، سنگ مشکی، سنگ چینی-کریستال، سنگ گرانیت و سنگ مرمر و لایمستون برخی از انواع سنگهای مشهور و محبوب مورد استفاده در دکوراسیون و نیز بخش های مختلف ساختمان می باشند. برای پوشش دیوار ها توصیه می شود بجای تایل از اسلب سنگ های طبیعی برای طراحی و پوشش دیوارهای استفاده نمود. چینش جناغی سنگها (بوکمچ یا فورمچ اسلب) می تواند طرح هایی بی نظیر و خیال انگیز ایجاد نماید که نظر هر بیننده ای را بخود جاب خواهد نمود.

نورپردازی مناسب باعث زیباتر جلوه کردن بافت و ظاهر فوق العاده‌ی سنگ‌های طبیعی خواهد شد. سنگ‌های طبیعی را در ترکیب با اقلام دارای طبیعت گرم مانند خز، ترمه، قالیچه‌ و بالش‌های پشمی به کار ببرید زیرا سطوح سنگی حس سردی به دکوراسیون داخلی اتاق‌ می‌بخشد. رگه‌هایی از رنگ روشن را در میان سایه‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار دهید تا فضای شاد و نشاط آوری داشته باشید. استفاده از رگه‌های روشن در بافت رنگی مخالف می‌تواند الگوی طبیعی سنگ را بیشتر در معرض دید قرار دهد. اگر سنگ‌های طبیعی مورد استفاده در اندازه و شکل متفاوت باشند، شکل ظاهری دکوراسیون داخلی شما بسیار بهتر و زیباتر خواهد بود.

اگر فضای اتاق شما به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست، بهتر است تنها قسمتی از دیوار آن را با سنگ طبیعی تزئین کنید تا فضای داخل اتاق از آن چه که هست کوچک‌تر به نظر نرسد. باور کنید که حتی تزئین قسمت کوچکی از دیوار اتاق با سنگ‌های طبیعی زیبایی فوق العاده و غیر قابل باوری را به دکوراسیون داخلی خواهد داد. استفاده از رنگ در کنار سنگ در دکوراسیون داخلی می‌تواند از خشونت و زمختی بافت طبیعی سنگ‌ها کاسته و تصویر ظاهری آن را نرم‌تر نشان دهد.

اسلب بین کابینتی | اسلب سنگ | سنگ اسلب آشپزخانه

واژه‌ی اسلب از Slab گرفته شده که در حالت اسم به معنی «ورقه، قطعه، تکه و تخته سنگ» بوده و در حالت فعل به معنی «تکه تکه کردن، با اره تراشیدن و باریک باریکه شدن» است. سنگ‌های اسلب به ورق‌های نازک سنگ گفته می‌شود. این نوع سنگ‌ها در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارند که نمونه‌ی طبیعی آن قیمت بسیار گران‌تری دارد.

سنگ‌های اسلب را می‌توان در کارخانه‌ها به وسیله‌ی ابزارهای مختلف تولید کرد. ایجاد رنگ، طرح و رگه‌های مختلف روی سنگ‌های اسلب مصنوعی که در کارخانه تولید می‌شوند، راحت‌تر است. سنگ Slab پس از استخراج از معدن به کارخانه‌های سنگبری برده شده و به ابعاد و اندازه‌های مختلفی برش داده می‌شوند. سپس با انجام فرآیندهای مختلفی، به شکل ورقه‌ی سنگی زیبایی در می‌آید که مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به ورقه‌های سنگی عادی دارد.

  • نگهداری آسان: سنگ‌های اسلب مانند گچ، چوب یا سایر مصالح به نگهداری بخصوصی نیاز ندارند. به دلیل مقاومت بالای این نوع سنگ در برابر گرما، سرما و رطوبت، هیچ نیازی به مراقبت از آن‌ها نیست. همچنین فرایند تمیز کردن این نوع سنگ‌ها از سایر مصالح مانند چوب، ساده‌تر است و به همین دلیل انتخاب بهتری خواهد بود.
  • مقاومت بالا در برابر ضربه، خمش و فشار: سنگ‌ها به طور کلی در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. سنگ‌های اسلب به دلیل انجام فرایندهای ویژه در کارخانه مقاومت بیشتری نسبت به سایر سنگ‌های معمولی دارد. بنابراین از طول عمر و مقاومت بالای این نوع سنگ مطمئن باشید.
دکمه بازگشت به بالا