عمومی

سرقت جنازه چاپلین – مجله خانواده

چارلی چاپلین در سالهای آخر زندگی خود در سوئیس زندگی کرد و در آنجا درگذشت و به خاک سپرده شد. کمتر از دو ماه از مرگش گذشته بود که مقبره او را باز کردند و جسد او را در یک تابوت دزدیدند.

به گزارش مجله خانواده ، این روزنامه اعتماد کنید او می نویسد: “تابوت چاپلین در شب اول مارس 1978 به سرقت رفت و صبح روز بعد این خبر به خانواده وی رسید. اولین سوالی که از خانواده وی و دیگر افرادی که این سرقت را شنیدند به وجود آمد: این بود که چرا او را سرقت کردند. شاید این یک شوخی بود ، اما البته این یک شوخی بسیار بی مزه و زشت بود ، اما چند روز بعد ، یک تماس تلفنی با همسر چاپلین انگیزه این سرقت را فاش کرد. دزد خواستار 600000 دلار برای بازگرداندن جسد و تابوت شد ، و گفت که چندین مورد طول می کشد روز بعد برای تهیه پول و آوردن آن به محلی که تعیین کردیم ، سارق گفت روز بعد بیشتر او چندین بار تماس گرفت و درخواست آنها را تکرار کرد ، گاهی تهدید به ریختن تابوت در آب یا دفن جنازه او شد. همسر چاپلین ، اونا اونیل (همسر چهارم و دختر نمایشنامه نویس مشهور اوژن اونیل). آیا) تصمیم گرفت که پول نپردازد و نمی خواست سارق آن را بپردازد. او حتی خود چارلز فقید نیز چنین چیزی را “مسخره” می کرد در ما فکر می کردم با این حال ، طبق گفته پلیس ، وی با سارق مذاکره کرده و فرصت ردیابی ، شناسایی و دستگیری سارق را فراهم کرده است. پلیس این فرصت را ارائه داد زیرا آنها نقش بسیاری از سارقان را بازی می کردند. یکی از سارقان ، پناهنده لهستانی ، در غرفه تلفن در نزدیکی خانه چاپلین دستگیر شد. ساعاتی بعد همدست وی که از پناهندگان بلغارستان نیز بود ، دستگیر شد.

هر دو جوان فقیری بودند و در ابتدا قصد جابجایی تابوت را نداشتند. آنها می خواستند در تابوت عمیق تر کنند تا به نظر برسد که آن را دزدیده اند. اما آن شب ، نقشه هایی که ترسیم کردند نتیجه ای نداشت و آنها مجبور شدند تابوت بیاورند.

آنها گفتند که ایده اصلی این طرح را از حادثه مشابه سال گذشته در ایتالیا آموختند ، اما انتظار داشتند که اوضاع به قدری پیچیده باشد که اجرای این طرح بسیار دشوار و نگران کننده باشد. آنها تصور می کردند که اخاذی از یک خانواده سرشناس و ثروتمند باعث می شود پول در جیب آنها راحت شود و زندگی آنها ناراحت شود. آنها به دادگاه آورده شدند و هر دو به جرم اخلال در آرامش متوفی و ​​خانواده وی و اقدام به اخاذی مالی محکوم شدند.

سارق اصلی یک پناهنده لهستانی به نام ورداس بود که به چهار سال و نیم سخت کوشی محکوم شد. دادگاه حکم تعلیقی بلغاری بدبخت به نام گانف را به حالت تعلیق در آورد ، زیرا شرایط وی و همچنین شواهد و اعترافات نشان داد که وی نقش جزئی در سرقت داشت و بیشتر از مجازات دلسوز بود و به 18 ماه زندان محکوم شد. “جسد چاپلین نیز به مکانی که برای اولین بار در آن دفن شده بود منتقل شد و این بار مقبره با بتن تقویت شد تا از تکرار حادثه مشابه جلوگیری کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا