عمومی

سرانجام ، چربی بدن بعد از کاهش وزن



چاقی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های سلامتی در سراسر جهان شناخته شده است ، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال از دست دادن چربی و کاهش وزن هستند.

به گزارش مجله خانواده ، دوران ایران وی نوشت: “البته ، سردرگمی زیادی در مورد روند سوزاندن چربی بدن وجود دارد.” در زیر ، درباره آنچه اتفاق می افتد در هنگام کاهش وزن می آموزیم.

چگونه چربی را کاهش دهیم؟

مصرف انرژی اضافی – معمولاً کالری حاصل از چربی یا قند – به شکل تری گلیسیرید در سلولهای چربی ذخیره می شود. به این ترتیب بدن انرژی مورد نیاز خود را برای نیازهای آینده خود ذخیره می کند. با گذشت زمان ، انرژی اضافی منجر به تشکیل چربی اضافی می شود که می تواند در اندازه و سلامتی بدن انسان تأثیر بگذارد. برای افزایش وزن ، مقدار کالری شناخته شده به عنوان کسری کالری باید کمتر از آنچه که شما به عنوان کسری کالری شناخته می شوید باشد باشد اگرچه در بین افراد مختلف متفاوت است ، اما کسری 500 کالری در روز نقطه شروع خوبی برای تماشای کاهش چربی است. با حفظ کسری کالری مداوم ، چربی از سلولهای چربی آزاد می شود و بخشی از انرژی بدن سلول های بدن را به میتوکندری منتقل می کند. در اینجا ، تقسیم چربی برای تولید انرژی در طی چندین فرآیند اتفاق می افتد. در صورت کمبود کالری ، از چربی ذخیره شده بدن همچنان برای تولید انرژی استفاده می شود و در نتیجه باعث کاهش چربی بدن می شود.

علل اصلی رژیم و ورزش

ورزش و رژیم غذایی دو عامل اصلی برای کاهش چربی بدن هستند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، کمبود کالری منجر به استخراج چربی از سلولهای چربی شده و از آن برای تولید انرژی استفاده می شود. ورزش با افزایش جریان خون به ماهیچه ها و سلول های چربی ، این روند را تقویت می کند ، زیرا چربی های آزاد شده با سرعت بیشتری برای تولید انرژی و افزایش مصرف انرژی در سلول های عضلانی استفاده می شوند. برای افزایش کاهش وزن ، کالج پزشکی ورزشی آمریکا حداقل 150 تا 250 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته توصیه می کند ، که معادل 30 تا 50 دقیقه ورزش پنج روز در هفته است. برای بهره مندی حداکثری ، ورزش باید ترکیبی از تمرینات قدرتی باشد برای حفظ و افزایش توده عضلانی و ورزش هوازی برای افزایش کالری سوزی. تمرینات قدرتی عمومی شامل وزنه برداری و کشش وزنه برداری و ورزش های هوازی و دوچرخه سواری است. هنگامی که محدودیت کالری و رژیمهای غذایی بالا با یک رژیم ورزشی مناسب ترکیب می شوند ، بیشتر از رژیم یا ورزش می توانید چربی را از دست دهید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، ممکن است شما بخواهید یک برنامه تمرینی را با یک متخصص تغذیه و یک مربی تمرین حرفه ای تهیه کنید تا یک برنامه رژیم غذایی بگیرید.

چربی ذوب کجا می رود؟

با پیشرفت چربی ، اندازه سلولهای چربی به طرز چشمگیری کاهش می یابد و منجر به تغییرات آشکار در ترکیب بدن می شود.

محصولات جانبی باعث کاهش چربی می شوند

وقتی چربی بدن برای تولید انرژی تجزیه می شود ، دو فرآورده اصلی مانند دی اکسید کربن و آب تولید می شوند. دی اکسید کربن از طریق ادرار ، عرق یا هوای مقطر و آب استنشاق دفع می شود. انگیزه این محصولات جانبی در حین ورزش افزایش میزان تنفس یا تعریق زیاد است.

سوزاندن چربی از کجا آغاز می شود؟

به طور کلی ، افراد از دست دادن شکم ، باسن ، ران و باسن را تجربه می کنند. کاهش وزن یا کاهش وزن در هیچ مورد خاص اثربخش نبوده است ، به طور کلی برخی از افراد به طور کلی در بعضی از قسمت های بدن خود کاهش وزن را سریعتر از سایرین تجربه می کنند. ژنتیک و عوامل سبک زندگی شناخته شده است که نقش مهمی در توزیع چربی بدن دارند. علاوه بر این ، اگر سابقه کاهش وزن و بازیابی وزن را داشته باشید ، ممکن است چربی بدن به دلیل تغییر تدریجی سلولهای چربی ، به طور متفاوتی توزیع شود.

چرا حفظ وزن کاهش وزن دشوار است؟

سلول های چربی به اندازه رشد می کنند و تعدادشان بیشتر می شود زیرا بیشتر از نیاز بدن و کالری سوخته شده خود می خورید. وقتی چربی را تجربه می کنید ، ممکن است این سلولهای چربی در اندازه کوچک شوند ، اما تعداد آنها تقریباً یکسان است. بنابراین ، اندازه بدن و کاهش وزن اصلی ترین دلایل از بین رفتن اندازه و کمبود سلول های چربی است بنابراین بنابراین هنگامی که شما دچار کاهش وزن هستید ، سلول های چربی همچنان وجود دارند و در صورت عدم تلاش برای حفظ وزن ، به راحتی می توانید به شکل خود بازگردید. برخی از تحقیقات نشان داده اند که این ممکن است یکی از دلایلی باشد که افراد برای کاهش وزن دشوار هستند.

برنامه کاهش چربی

اینکه چقدر زمان به کاهش وزن نیاز دارید می تواند بسته به میزان وزن شما برای رسیدن به وزن بسیار متفاوت باشد. کاهش سریع وزن ممکن است با برخی از عوارض جانبی منفی مانند کمبود ریز مغذی ، سردرد ، خستگی ، از دست دادن عضلات و بی نظمی های تریزومی استروئ ​​همراه باشد. بر این اساس ، بسیاری از افراد روند کاهش وزن و آهسته تدریجی را دنبال می کنند زیرا می تواند نتایج ماندگار تری کسب کند و از افزایش وزن دوباره جلوگیری کند. کاهش وزن پیش بینی شده بستگی به این دارد که برنامه شما چقدر تهاجمی است. برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی ، یک مداخله جامع در شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی ، فعالیت بدنی و راهکارهای رفتاری ، می تواند در شش ماه کاهش اولیه وزن آنها را 5 تا 10 درصد کاهش دهد.

عوامل دیگری مانند جنسیت ، سن ، کمبود کالری و کیفیت خواب نیز می توانند در کاهش وزن تأثیر بگذارند. همچنین برخی از داروها می توانند بر وزن شخص تأثیر بگذارند. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع رژیم کاهش چربی با پزشک مشورت کنید.

هنگامی که به وزن مورد نظر خود رسیدید ، می توانید کالری دریافت کنید تا بتوانید وزن خود را حفظ کنید. فقط بخاطر داشته باشید که برای جلوگیری از کاهش وزن و بهبود سلامت کلی ، مهم است که مرتباً ورزش کنید و یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بخورید.

انتهای پیام


این نوشته از سایت بر پایه سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سایت مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا