عمومی

زمزمه های لغو بازی های المپیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله خانواده

به گزارش کیودو نیوز ، توشی هیرو نیکای دبیر کل در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: “اگر افزایش عفونت ویروس کرونا برای المپیک غیرممکن باشد. ما نباید آن را برگزار کنیم.”
وی افزود: “من نمی دانم اگر به دلیل المپیک شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب افزایش یابد ، چه اتفاقی می افتد.” “هنوز بسیاری از مسائل وجود دارد که باید حل شود. من می خواهم المپیک را به موفقیت برسانم.”
اظهارات وی 99 روز قبل از مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو (23 ژوئیه تا 8 آگوست) بود که سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا تا یک سال به تأخیر افتاد.
برگزارکنندگان المپیک به تماس های رویترز در مورد این موضوع پاسخ ندادند.
ژاپن در حال حاضر در حال کار بر روی افزایش عفونت های ویروس کرونا است. پس از لغو وضعیت اضطراری توسط دولت ، شمار کشته شدگان در توکیو ، پایتخت ، در اوزاکا به بالاترین سطح رسید.
در حال حاضر ، واکسیناسیون در ژاپن به تأخیر می افتد ، اما ژاپن موج چهارم آلودگی را تجربه می کند و مقامات را وادار می کند مقررات را در بسیاری از ایالت ها از جمله توکیو دوباره وارد کنند.
این کشور بیش از 4000 مورد جدید Covid-19 در روز چهارشنبه گزارش کرد. این سطحی است که از اواخر ژانویه دیده نشده است.
افزایش موارد باعث اختلال در زمان باقی مانده مسابقات مقدماتی المپیک ، مانند مسابقه مشعل المپیک 25 مارس شد.
مقامات در شهر ماتسویاما ، غرب ژاپن ، روز چهارشنبه اعلام کردند که مشعل المپیک در این شهر لغو شده است. هفته گذشته ، مقامات استان اوزاکا در غرب ژاپن ترجیح دادند مشعل المپیک را به پارکی باز کنند که بازدید از آن برای عموم آزاد نیست.
دولت ژاپن با دستورالعمل هایی برای حفظ فاصله اجتماعی و محدودیت تعداد تماشاگران ، خود را برای بازی های المپیک که از 23 ژوئیه آغاز می شود ، آماده می کند.
ماه گذشته مقامات ژاپنی و برگزارکنندگان بازی های المپیک با موافقت کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفتند این مراسم را بدون تماشاگران خارجی برگزار کنند. این اولین بار است که چنین تصمیمی در تاریخ بازی های المپیک گرفته می شود.
نظرسنجی ها نشان می دهد ژاپنی ها در مواجهه با بیماری همه گیر طرفدار برگزاری المپیک نیستند.

دکمه بازگشت به بالا