عمومی

روش‌های آرام‌کردن ذهن و بدن در مواقع اضطراب

گاهی اوقات افکار مزاحم به سراغ شما می آیند و سپس خود را در چاه عمیقی از ترس و وحشت می بینید. در این لحظات پر استرس، ممکن است به این نتیجه برسید که نمی توانید با این احساسات دردناک کنار بیایید، اما اینطور نیست. با انجام یک سری فعالیت های آرامش بخش می توانید خود و قلب خود را آرام کنید.

به گزارش مجله خانواده خبرآنلاقن او می نویسد: به گفته روانشناسان، با انجام وظایف و فعالیت های خودآرامش می توانید:

ذهن و بدن را آرام کرد

کاهش اضطراب و نگرانی

او ایده روشنی داشت

الگوی خواب ثابت

بنابراین، هر زمان که احساس مضطرب یا مضطرب کردید، کارهای زیر را برای آرامش انجام دهید:

1.1.یک نفس عمیق بکش

تنفس عمیق (تنفس شکمی) تضمین می کند که شما ایمن هستید و برای ذهن و بدن خود در خطر نیستید. به گفته محققان، تنفس عمیق می تواند اثرات منفی اضطراب، عصبانیت، سردرگمی و افسردگی را کاهش دهد و به شما احساس امنیت بدهد. برای تنفس عمیق و شکمی مراحل زیر را دنبال کنید:

صاف بنشینید و بدن خود را در وضعیتی راحت قرار دهید! شکم را مانند یک بادکنک در نظر بگیرید و با حرکت دم آن را باد کنید. 4-5 ثانیه بازدم کنید. سپس در حین بازدم به آرامی از دهان خود بازدم کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کمی احساس آرامش کنید.

2.2.تنفس مربعی

تنفس مربعی یک تکنیک عالی برای آرامش بدن است. برای نفس کشیدن این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا ریه ها با یک عمل استنشاق که 4 ثانیه طول می کشد باد می شوند.

سپس هوای سینه را به مدت 4 ثانیه نگه دارید.

سپس بازدم کنید. این نیز باید 4 ثانیه طول بکشد، اما هوا را از ریه ها خارج می کند.

در نهایت اجازه دهید ریه های شما به مدت 4 ثانیه استراحت کند و سپس دم و بازدم کنید.

3.3. روی یک رنگ تمرکز کنید

هر زمان که کنجکاو شدید، به دنبال رنگ آبی یا رنگ مورد علاقه خود در اطراف خود بگردید و در حالی که به مدت 7 ثانیه به آرامی نفس می کشید، روی آن تمرکز کنید. این امر توجه شما را از موضوعات مزاحم منحرف می کند.

4.4.پذیرفتن

از طریق در آغوش گرفتن و تماس محبت آمیز از هر نوع، بدن هورمون اکسی توسین را ترشح می کند. این هورمون شما را ایمن و آرامش بخش می کند. در واقع مغز نمی تواند بین آغوش گرفتن دیگران و خود شما تمایز قائل شود و شروع به ترشح هورمون اکسی توسین می کند.

5.5.آبرنگ

هنر بهترین ابزار برای از بین بردن اضطراب و تنش از ذهن و بدن شماست. به گفته روانشناسان، دست زدن به کاغذ و استفاده از آبرنگ با رنگ های مختلف بسیار آرامش بخش است.

6.6.به احساسات خود توجه کنید

اکثر مردم هر زمان که احساس ناراحتی می کنند به خود می گویند: “من خیلی حساس هستم”، “فکر نمی کنم اینطور باشد” و “آنقدر بد نیست که مرا ناراحت کند.” این نوع خودگویی به احساسات واقعی شما آسیب می رساند و اوضاع را بدتر می کند. در عوض، باید احساسات خود را با دلسوزی بپذیرید. در واقع به مکالمه درونی خود توجه کنید، دست خود را در قلب خود بگذارید و با کلماتی مهربان و ملایم به خود بگویید: “بله، اکنون می ترسم، اما من را می ترساند. باید بدانید که چیزهایی اتفاق نمی افتد.” “من مطمئناً در امان هستم.” با بررسی این احساسات، می توانید آرامشی را که از دست داده اید دوباره به دست آورید.

7.حرکت یوگا

برخی از حرکات یوگا سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن را فعال می کند. این به عنوان یک نقش آرامش بخش و اطمینان بخش عمل می کند. برای انجام یکی از این حرکات، روی زمین دراز بکشید و به دیوار تکیه دهید. 20 دقیقه نگه دارید. اگر برای قرار دادن پاهای خود روی دیوار مشکل دارید، پاهای خود را روی لبه مبل، صندلی یا تخت قرار دهید.

8.8.انجام کارهای تکراری

تکرار کار ریتمی ایجاد می کند که تنش را از بین می برد و از اضطراب و اضطراب فرار می کند. این کارهای تکراری شامل بافندگی، خرد کردن سبزیجات، تا کردن لباس ها، شستن ظروف و کشیدن خطوط مبهم روی کاغذ است.

9.9.یک گردباد ساختگی را ببینید

هنگامی که در زندگی خود مشکل استرس زا دارید، ممکن است فکر کنید در وسط یک گردباد هستید. گردباد شما را به جایی که می خواهید می برد و باعث می شود احساس درماندگی و درماندگی کنید. در عوض، نظر خود را تغییر دهید و یک گردباد خیالی را تصور کنید که در اطراف شماست و هیچ ربطی به شما ندارد. به این ترتیب از قدرت این گردباد کاسته و احساس آرامش خواهید کرد.

10.10.تجربه حسی داشته باشید

روانپزشکان معتقدند که برای کاهش اضطراب و نگرانی می توانند خود را در نوعی تجربه حسی غوطه ور کنند. به عنوان مثال، به موسیقی مورد علاقه خود با هدفون گوش دهید، از اسانس های معطر و رایحه درمانی استفاده کنید یا دستان خود را در یک کاسه آب سرد خیس کنید. به این ترتیب به زودی احساس آرامش خواهید کرد.

11.11.روش تنفس قلبی

به گفته محققان، تنفس قلبی می تواند ذهن و بدن ما را آرام کند. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

یک دست را روی قلب و دست دیگر را روی شکم قرار دهید. توجه خود را روی ذهن خود متمرکز کنید.

هنگام دم و بازدم، ضربان قلب خود را در حین دم و بازدم به آرامی احساس کنید. این نفس را تا زمانی که ریتم طبیعی قلب را به دست آورید، تکرار کنید. در این لحظه احساس بهتری خواهید داشت.

وقتی اینجوری نفس میکشی به خاطرات و لحظات خوب زندگیت فکر کن. سپس کمی صبر کنید و تمام موارد بالا را تکرار کنید.

با استفاده از این تکنیک می توان خیلی سریع به آرامش دست یافت.

12.12.آماده سازی از قبل

البته همه ما ممکن است نگران چیزی باشیم یا نگران باشیم. بنابراین، توصیه می شود از قبل برای این لحظات آماده شوید. به عنوان مثال، اتاق خواب خود را در مکانی آرامش بخش قرار دهید، هر روز وقت خود را صرف مدیتیشن و تمرینات آرامش بخش کنید تا در صورت بروز مشکل اضطراب خود را کاهش دهید، یا اگر استرس دارید اتاق خواب خود را بهتر مدیریت کنید، می توانید این کار را انجام دهید. ..

منبع: Healthline

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا