عمومی

رعایت حجاب و عفاف مطالبه جدی مردم لرستان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجید منعمی روز سه شنبه در نخستین شورای راهبردی حجاب و عفاف سال ۱۴۰۲ در استانداری لرستان، اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف موضوعی اجتماعی، سیاسی است و همچنین در حوزه پدافند غیرعامل باید به آن توجه شود.

رعایت حجاب و عفاف مطالبه جدی مردم لرستان است

وی با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف به عنوان موضوعی امنیتی هم ممکن است در جغرافیای جمهوری اسلامی تلقی شود، اظهار داشت: لرستان در موضوع حجاب نسبت به سایر استان‌های کشور اوضاع مناسبی دارد اما باید در این حوزه شرایط مناسب‌تری ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، ادامه داد: توجه به موضوع حجاب و عفاف در لرستان امر مهمی است و علاوه بر مسؤلیت اجرایی در استان، یک مطالبه جدی و دغدغه مندی اساسی است.

منعمی با تاکید بر اینکه دولت مخالف هرگونه ناهنجاری اجتماعی است، گفت: در جلسات متعدد طرح‌های چهارگانه مقابله با بی حجابی تعریف شده است و در حال اجرا است اما در مقطعی امکان ورود بیشتر وجود نداشت.

وی اظهار داشت: در راستای موضوع عفاف و حجاب جلسات متعددی برگزار شده است و مصوبات اساسی در این زمینه مصوب شده و در لرستان بومی سازی شده است که اکنون در دست اقدام و اجرا هستند.

بالاترین مقام هر اداره‌ای نسبت به موضوع حجاب مسئول است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، گفت: در خصوص موضوعات اماکن و اصناف اقدامات مؤثری انجام خواهد شد و همچنین در خصوص ادارات نیز این مهم مورد تاکید است و پذیرفتنی نیست که در ادارات حجاب رعایت نشود.

منعمی، افزود: بالاترین مقام هر اداره‌ای نسبت به موضوع حجاب مسئول است و باید پاسخگو باشد و در صورت گزارش از هر اداره‌ای مسئول مربوطه مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص ارائه خدمات به افراد بی حجاب، بیان کرد: این دستورالعمل نیز ابلاغ شده است و دارای ابعادی است که به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است و باید به دقت اجرا شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، تاکید کرد: در صورتی که ادارات قرار دادهایی با اماکن بی توجه به موضوع حجاب و عفاف دارد قراردادها را لغو کنند و نباید دستگاه‌های اجرایی منجر به تقویت ساختارهای این چنینی شوند.

منعمی با بیان اینکه ساختار دولت دغدغه مند به موضوع حجاب و عفاف است، اظهار داشت: این موضوع نباید به صورت شخصی اجرایی شود و از مسیر صحیح و تعریف شده با تشخیص درست پیگیری شود.

دستگاه‌های فرهنگی راهکار و برنامه ارائه کنند

وی گفت: نوع برخوردها باید خروجی منطقی داشته باشد و تدبیر کردن این موضوع بسیار مهم است و نباید از رهنمودهای رهبری جلوتر برویم و یا از طرفی عقب بمانیم و کیان اسلام در معرض خطر قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه رهنمودهای رهبری در هر مسیری چراغ راه است، افزود: چالش حجاب و عفاف در سال‌های گذشته در قالب شبیخون فرهنگی و جنگ نرم هشدار داده شد و الان فضای حجاب و عفاف از معبر و راه همان شبیخون فرهنگی اتفاق افتاده است.

منعمی، اظهار داشت: با ارائه راهکار درست توسط عناصر فرهنگی استان این موضوع باید مدیریت شود و دستگاه‌های فرهنگی باید در این راستا اقدامات تأثیرگذاری داشته باشند.

وی گفت: استان لرستان استانی مسافر پذیر است و همه ما ملزم به رعایت شئونات اسلامی هستیم و عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین موضوعات است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، اظهار داشت: لرستان استانی با فرهنگ اصیل و معتقد به حجاب و عفاف است، مردم استان این موضوع را رعایت می‌کنند، مطالبه عموم مردم این است که این موضوع به صورت مداوم پیگیری شود و در این راستا در ابعاد عمیقی باید اقدام شود.

دکمه بازگشت به بالا