راه اندازی آزمایشگاه مرجع عسل کشور در اردبیل را پیگیری می کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آزمایشگاه | اردبیل | عسل

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن ویشته ظهر یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اعتراضات به جای مدیرکل سابق دامپزشکی اردبیل اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع عسل کشور در اردبیل هستیم که با این آزمایشگاه اردبیل قطب تولید عسل به مرجع تشخیص و اصالت عسل تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل با فاصله بسیار زیاد در حوزه تأمین امنیت غذایی و بهداشت دام و طیور از سایر استان‌های همجوار قوی است، گفت: تمامی مراکز دامپزشکی با تلاش برای کاهش و کنترل بیماری‌های دامی هستند و در این راستا می‌توان به جرأت می‌توانیم بگوییم عملکرد اردبیل در حوزه کنترل بیماری «آنگارا، تب مالت و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» بی نظیر بوده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اردبیل چهره شاخصی در بحث طیور در سطح کشور است، افزود: فشارهای بسیاری از طرف عده‌ای واسطه‌گر و رانت‌خوار برای واردات خوراک دام و طیور وجود دارد که متأسفانه به این راحتی‌ها اجازه واردات و صادرات داده نمی‌شود.

ویشته خاطرنشان کرد: در بحث واردات بین المللی سایر کشورها هیچ‌گونه تعارفی ندارند و ما باید با تلاش مشکلات مربوطه را حل و فصل کنیم و لازم است در این زمینه نظارت بگلوگاه‌های وارداتی کالاهای خوراکی و دام و طیور تشدید شده و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار آنلاین، در پایان مراسم طی حکمی «مهدی فیضی» به عنوان سرپرست جدید دامپزشکی استان اردبیل منصوب شد و از زحمات ۳۴ ماهه «بهلول تکلوی» مدیرکل سابق اداره دامپزشکی استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

دکمه بازگشت به بالا