عمومی

دولت چگونه می‌تواند رضایت مردم بلوچ را بدست بیاورد؟

در جریان بازدید رییس جمهور از مناطق سیل زده بلوچستان یکی از فیلم‌های که خیلی وایرال شد، گفته‌های یک مرد منتقد بلوچ در مناطق سیل زده دشتیاری بود که خطاب به رئیسی گفت؛ من از مخالفین شما بودم ولی الان از موافقین شما شدم.

 به گزارش مجله خانواده مهدی جهان تیغی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت، در جریان بازدید رییس جمهور از مناطق سیل زده بلوچستان یکی از فیلم‌های که خیلی وایرال شد، گفته‌های یک مرد منتقد بلوچ در مناطق سیل زده دشتیاری بود که خطاب به رئیسی گفت؛ من از مخالفین شما بودم ولی الان از موافقین شما شدم. آنهایی که از نزدیک مردم بلوچ را می‌شناسند، تایید می‌کنند که مردم بلوچستان همینقدر کم توقع، سریع رضا و قدرشناس هستند.

حال یک سوال مهم این است که چگونه می‌توان رضایت بیشتر مردم بلوچستان را کسب کرد؟ راه کسب رضایت مردم بلوچ همینقدر راحت است، تکرار همین نوع اقدامات اقای رئیسی توسط بدنه مدیریتی دولت؛ یعنی حضور در میان حوادث، مردم داری، خدمتگذاری و پرتلاش بودن است.

 اما کسب رضایت بیشتر مردم بلوچستان یک مانع بزرگ دارد و تا آن مانع برطرف نشود، حضور میدانی و خدمت دولت نیز به گوش و چشم عموم مردم بلوچ کمتر خواهد رسید. بلوچستان یکسال کامل است که بدترین تخریب‌ها را در افکار عمومی تجربه می‌کند، جریان مولوی عبدالحمید، هر جمعه جمهوری اسلامی را قاتل، خونریز، ظالم، اهل تبعیض و … معرفی می‌کند. 

 این جریان سیاسی سالها است مهمترین مانع میان مردم بلوچ و مسوولین خدمتگذار و خدمات جمهوری اسلامی شده است.ادامه اینهمه رها بودن این جریان مخرب و تهمت زننده، نه تنها ظلم به جمهوری اسلامی هست بلکه به مردم بلوچ نیز ظلمی آشکار هست‌. جریانی که نزدیک به سی سال مهمترین مانع رسیدن بخش مهمی از مردم بلوچ به حقایق جاری کشور است.

 البته حضور هزاران بلوچ پای صندوق رای در انتخابات اخیر، عملا به این جریان مخرب که به دنبال تحریم و تخریب انتخابات نیز بود، ضربه سنگین سیاسی وارد کرد. واقعیت آن است که اولین گام برای محدودسازی سیاسی جریان مولوی عبدالحمید، را خود مردم بلوچ برداشتند و حال باید دولت گام بزرگ بلوچستان را تکمیل کند.

 تا دولت عزمی بزرگتر برای صیانت افکار عمومی بلوچستان در برابر این جربان نداشته باشد، رسیدن به رضایت مردم بلوچ با موانع متعدد رو به رو باقی خواهد ماند و همچنان شبهه افکنی و تخریب ناجوانمردانه در افکار عمومی ادامه پیدا خواهد کرد.

 پایان ظلم به جمهوری اسلامی و مردم بلوچ یک راه مشترک بیشتر ندارد و راهی جز صیانت بیشتر و دفاع از مردم بلوچ در برابر این مانع سیاست‌زده و مخرب باقی نمانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا