عمومی

در ستایش استرس – مجله خانواده

مطالعات نشان می دهد که استرس کمتر ناشی از ورزش و کار متوسط ​​باعث بهبود عملکرد شناختی و فیزیکی در سنین بالا می شود.

به گزارش مجله خانواده مربای مربا او نوشت: «اضطراب، استرس و نگرانی همگی حامل احساسات منفی هستند، اما اگر به شما بگویم که استرس می‌تواند مثبت هم باشد، چه؟ و ایجاد انعطاف پذیری مورد نیاز برای گذر از لحظات سخت زندگی نقش دارد.مطالعات نشان می دهد که استرس کمتر ناشی از ورزش و کار متوسط ​​باعث بهبود عملکرد شناختی و بدنی در سنین بالا می شود.

بررسی اثرات مثبت استرس ابتدا از طریق تحقیقات فردوس زبهار، روانپزشک و محقق دانشگاه راکفلر در نیویورک پدیدار شد. او به عنوان بخشی از مبارزه خود، رابطه بین استرس کوتاه مدت و سیستم ایمنی بدن را مطالعه می کرد. -پاسخ پرواز در اواسط دهه 1990، استرس به اتفاق آرا برای مردم مضر بود، اما برای زبهار این غیرمنطقی بود. مقابله با احساس اضطراب و نگرانی برای بقا ضروری است. غزال برای فرار از چنگ شیر به این پاسخ نیاز دارد. “مادر طبیعت این احساس را به ما داد تا به ما کمک کند زنده بمانیم و رشد کنیم.”

تحقیقات زبهار و دیگران در دو دهه گذشته نشان می دهد که استرس کوتاه مدت می تواند به ما در جامعه مدرن کمک کند.

اثرات مثبت استرس بر پیری: دانشمندانی که پیری سالم را مطالعه می کنند استرس را به عنوان شاخصی از آنچه که می توان برای تسریع پیری بر روی ماهیچه ها، رگ های خونی و قلب کنترل کرد در نظر می گیرد. استرس فیزیکی و ذهنی تولید مواد شیمیایی در خون به نام اینترلوکین را تحریک می کند که سیستم ایمنی را فعال می کند. و به آن اجازه می دهد تا با عفونت ها مبارزه کند نوزادانی که از مادرانی که استرس روزانه خفیفی را در دوران بارداری تجربه می کردند، در 2 سالگی در مقایسه با کودکانی که از مادرانی که از بارداری نسبتاً آرام و بدون استرس به دنیا می آمدند، مهارت های رشدی پیشرفته تری داشتند.

روش های مختلفی برای تفکر در مورد استرس وجود دارد. علاوه بر فشار و تنش ناشی از وقایع زندگی، تمرینات مختلف نیز به عنوان استرس بر عضلات تلقی می شود. انواع مختلف چالش های شناختی استرس روانی در نظر گرفته می شوند. مثل حل سودوکو. اندازه مغز در دهه بعد از 40 سالگی 5 درصد کاهش می یابد و سرعت کاهش اندازه بعد از 70 سالگی تسریع می شود. با این حال، این انقباض در افراد مسن که به طور منظم ورزش های هوازی انجام می دهند کندتر است. فعالیت‌هایی که خون را در بدن پمپاژ می‌کنند، مانند پیاده‌روی سریع، دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری می‌توانند پیری مغز را تا چهار سال به تاخیر بیندازند.

تحقیقات دیگر اهمیت گنجاندن مقادیر قابل توجهی از تحریک ذهنی در زندگی روزمره را در صورت امکان نشان داده است. اعتقاد بر این است که این تحریک در برابر زوال عملکرد بسیار انعطاف پذیر است. “در نظر گرفتن دهه های 80 و 90، مغز افراد مسن را جوان نگه می دارد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا