عمومی

در اتاق‌های فرار چه می‌گذرد؟

چشم ها نگاه نمی کنند و تاریکی مطلق خشمگین است. اگر متوجه شدید که یک فرد خارجی به سمت شما می آید، باید منتظر بمانید تا نقطه نور روشن شود. وحشت با فریادها و صداهای وحشتناک شما به پایان می رسد، اتاق روشن می شود و دیگر خبری غریب نیست!

چندین سال است که در بین مخاطبان بوده و حتی بچه‌ها هم می‌خواهند آن را امتحان کنند. اتاق ترسناک و مرموز به «اتاق فرار» معروف است. وقتی وارد اتاق می شوید، برایتان اتفاقی می افتد که از آن فرار کنید.

گفته می شود طراح «بازی فرار» یک دانشجوی ژاپنی است و در سال 2007 اولین اتاق در شهر سیلیکون طراحی شد. این اتاق های فرار نوعی بازی بودند که به طور موقت در مکان های سرگرمی ظاهر می شدند، جایی که طراحان چیزها و دستورالعمل ها را در گوشه و کنار پنهان می کردند و بازیکنان باید آنها را پیدا می کردند و محیط را ترک می کردند. این بازی همچنین تماشاگران زیادی را به خود جذب کرد و بلیت ها به سرعت فروخته شد.

امروزه تعداد این اتاق های فرار روز به روز در حال افزایش است و هر کدام بازی مخصوص به خود را طراحی می کنند. اتاق های فرار معمولاً علائمی ندارند و این اطلاعات را باید در شبکه های اجتماعی یافت. البته بعضیاشون سایت هم دارن. گرایش مردم به این بازی به خصوص در بین نوجوانان و نوجوانان روز به روز در حال افزایش است. اتاق فرار به طرز ترسناکی جذاب است و به نظر می رسد که هم در محیط و هم به صورت آنلاین عملکرد خاصی دارد. برخی از بازی ها بسیار ترسناک هستند، برخی دیگر دارای پازل های زیادی هستند. انتخاب هر سبک به تیم شرکت کننده در بازی بستگی دارد.

به یکی از این اتاق های فرار می روم. نور قرمز کم رنگ فضای ترسناک اتاق را تقویت می کند. صدایی از پشت رادیو بازیکن را برای یافتن کد راهنمایی می کند و با یافتن اولین کلید، بازی شروع شده و وارد یکی از اتاق ها می شود.

شرکت در حل معماها و یافتن کلیدها از وظایف مهم این بازی است. در این بین، وقتی مشغول یافتن رمز هستید، یک بازیگر گریم می‌تواند وارد شود و تیم را بترساند.

«حسین» مدیر اتاق فرار در تهران است. او در رشته معماری تحصیل کرد و حدود سه سال پیش پس از بازی در یکی از اتاق های فرار تصمیم گرفت یکی از این اتاق ها را خودش راه اندازی کند. “ژانر ترسناک این بازی برای هر کشوری قوانین خاص خود را دارد، مثلا در برخی از کشورها نباید اتاق را به طور کامل خاموش کرد که باعث کاهش ترس می شود، اما در ایران اینطور است. قوانینی وجود ندارد و این بازی در تاریکی کامل 500 بازی در تهران وجود دارد که اکثر آنها 60 تا 90 دقیقه تا حدود 120 دقیقه هستند اما زمان بازی بسته به سبک متفاوت است و از 30 دقیقه شروع می شود. می تواند تا 5 ساعت طول بکشد. بازی های فرار به صورت گروهی طراحی می شوند. و شما نمی توانید به تنهایی یک بازی طراحی کنید. هر تیم ایده ها و ایده های خود را دارد. بازی فرار آن و نوعی ضعف محسوب می شود.»

بلیط آخرین شانس این بازی معمولا گرانتر از شانس های دیگر است. حسین علت را توضیح می دهد: ساعات کار نیز به انتخاب بازیکن و فضای اتاق بستگی دارد. برخی از بازی ها از صبح تا ظهر هستند، در حالی که برخی دیگر دیر. با این حال، اتاق های فرار معمولا از ساعت ۲ بعد از ظهر تا پاسی از شب هستند. برخی از بازی ها ممکن است تا ساعت 5 صبح ادامه داشته باشند.

او ساعت های طولانی در این حرفه کار می کند، اما از کار خود راضی است. اتاق های فرار یک کار خدماتی است و تا زمانی که خدمات ارائه می دهید پول در می آورید. راه اندازی اتاق فرار زمان می برد و هرکسی تصمیم به انجام این کار می گیرد باید زمان زیادی را صرف کند. یکی از سختی های کار، دیرکردن است. کار می کنم و وقت کمتری با خانواده می گذرانم، از طرفی در تعطیلات سرم شلوغ است، کار به معنای جایگزینی من با کارمند نیست، البته باید در راس کار بمانم، البته نه همه چنین شغلی را می پذیرند. “در صورت ابتلا به ویروس کرونا باید خاموش شود و کاملاً با پروتکل های بهداشتی مطابقت دارد. من قبلاً بازی می کردم و هر زمان که فرصت می کردم کل فضا را ضدعفونی و قفل می کردم ، اما اکنون همه چیز درست شده است. بهبود می یابد.”

او همچنین نحوه انتخاب بازیگران «اتاق فرار» را توضیح می دهد. بازیگران تست می‌شوند و بعد کار را با آن‌ها شروع می‌کنیم.» چون سه بازیگر در اتاق فرار ما بودند که دو نفر از آن‌ها تجربه نداشتند و باید تمرین می‌کردند، آنها عادت دارند بدون ملاقات با بازیکن اتاق را ترک کنند.»

یکی از بازیگران 15 ساله این بازی فرار از کودکی به این حرفه علاقه مند بوده، تجربه زیادی در انجام بازی های فرار دارد، به ترس عادت کرده و اکنون ترسیده است. دیگران.

معمولا قبل از شروع بازی توصیه های لازم به بازیکنان داده می شود. وی ادامه داد: با رعایت شئونات اسلامی با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی افراد زیر 15 سال مجاز نمی باشند و افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند نمی توانند در بازی شرکت کنند. بازیکن … “

قبل از شروع بازی به توصیه هایی نیاز دارم، اما هنوز بازیکنانی هستند که مشکل ایجاد می کنند. او می گوید: “حتی در تاریکی بازیگر را تکان نده یا مسخره نکن، بدون اینکه حتی حق لمس آن را داشته باشی. بازیگری که بازی می کند. اما در برخی از اتاق های فرار همکاران من، بازیگر مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. البته در فرار. بازی.با افزایش بازی،بازیکنان بازی های مختلفی را امتحان می کنند و کم کم به قوانین عادت می کنند،پس وضعیت بهتر از قبل شده است.از طرفی بازی قدرتمندتر است.اما برای اولین بار بازی فرار را تجربه کنید.به هر حال بسیاری از افرادی که با قوانین آشنایی ندارند به بازیگران لگد می زنند و ضربه می زنند حتی آنهایی که جلوی بازی دراز کشیده اند مشکلی ندارند و نباید در ابتدای بازی با دوربین تاریک بین بازی را ادامه دهند. توجه کنید، اما فعلا مشکلی نیست. “گاهی اوقات بازیکنان با گریه و ترس ضعیف می شوند و ما بازی را متوقف می کنیم و به آنها آب می دهیم.”

به گفته وی، همزمان با هالووین در آمریکا اتاق فرار ایران نیز وارد بورس شد و برخی اتاق های فرار از ابزارهایی برای ترسناک شدن بازی استفاده می کنند.

معمولا بازی در اتاق فرار با یک عکس یادگاری در همان نور قرمز ترسناک به پایان می رسد. باهوش ترین اعضای تیم با نرخ مشارکت بالاتر از بقیه نیز برای یافتن پاسخ معما شناسایی می شوند و اعضای تیم پس از تخلیه احساسات خود اتاق را ترک می کنند. این اتاق ها در حال حاضر به خوبی فعالیت می کنند، اما هیچ ارگانی بر فعالیت آنها نظارت ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا