عمومی

دراگـان در شـرایط خـاص – مجله خانواده

دراگان اسکوچیچ به چند دلیل این بار در شرایط خاصی قرار گرفته است.

به گزارش مجله خانواده، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: دراگان اسکوتیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران تعطیلات خود را به پایان رساند و به تهران بازگشت. او خود را آماده می کند تا در اواخر ماه مارس اردوی تیم ملی را برای دو بازی باقی مانده از مقدماتی جام جهانی 2022 برپا کند. دو بازی با کره جنوبی و لبنان در روزهای 4 و 9 آوریل. با این حال، این بار دراگان به چند دلیل در موقعیت خاصی قرار گرفته است.

لیست را حذف کنید

لیست بازیکنان تیم ملی برای دو بازی آینده با افت قابل توجهی مواجه است. محمدحسین کنعانی زادگان به دلیل فایل های صوتی جعلی از سوی هیئت بازبینی نهادها از حضور در دو بازی داخلی محروم شد. سعید عزت اللهی و صادق محرمی نیز از بازی مقابل کره جنوبی محروم هستند. شیاوش یزدانی نیز به سربازی رفت و به دلیل تاخیر در معرفی خود نتوانست به لیگ برتر فسیل اسپاسی بپیوندد. در نتیجه فصل را با تیم دسته یک و ملوان ادامه می دهد. اگر دراگان در چنین شرایطی این بازیکن را به اردو دعوت کند باید منتظر بمانید.

چالش کره

کره جنوبی 11 سال است که ایران را شکست نداده است. در نتیجه در بازی چهار روزه فروردین آب و آتش می اندازند و این طلسم را جلوی خانه خود و تماشاگرانشان می شکند. رسانه‌های کره‌ای هم‌اکنون در بحث بازی داغ هستند و مشغول هیجان‌انگیز کردن بازیکنان هستند. این کار را برای اسکوچیچ سخت می کند. به ویژه شکست ناپذیری مقابل کره جنوبی یکی از میراث کارلوس کی روش برای تیم ملی است و در صورت از دست دادن آن فشار زیادی بر مربیان کروات وارد می کند.

عدم قطعیت فدراسیون

بالاخره فدراسیون فوتبال وارد یک دوره انتقالی می شود. بنده شهاب الدین عزیزی برکنار شده و میلشاد ماجدی به طور موقت سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارد. این در حالی است که برکناری عزیزی کادم در مجلس آینده باید رای گیری شود و اصلا ممکن است اعضا با هم مخالف باشند. در مورد مشروعیت خودمختاری مجیدی نیز ابهام وجود دارد. مجموعه ای از این مشکلات باعث می شود که وضعیت کمتر «عادی» و کمتر معمول باشد. این در شرایطی است که تیم ملی باید طی چند ماه آینده رقابت های مناسبی را با چند اردو برنامه ریزی کند.

سرپرست جدید

اما در اتفاقات اخیر مجتبی خورشیدی (که معلوم نیست کجاست!) هدایت تیم ملی را به حمید استیلی سپرد. این یک تغییر بزرگ روی نیمکت است. مدیران به طور جدی و شدید با مربیان تعامل دارند و اغلب از مربیان در سراسر جهان در مورد چنین تغییراتی سوال می شود. با این حال، در این مورد، هیچ کس نمی توانست با دراگان اسکوچیچ مشورت کند. ما باید مراقب باشیم که شرایط همکاری اسکو و استیل چگونه پیش می رود و اینکه آیا آنها به هم می چسبند یا خیر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا