عمومی

داستان دروازه‌های داربی – مجله خانواده

در دربی، شاید مهم‌تر از اینکه چه کسی گل بزند، این است که کدام دروازه‌بان گل نمی‌زند.

به گزارش مجله خانواده فوتبال 360 او نوشت: دروازه همیشه توسط مهم ترین افراد اداره می شود. می خواهد دروازه شهر باشد که باید به عهده مسئولان نظامی و شهری باشد و می خواهد دروازه تیم باشد و حفاظت از آن به تیم شماره یک سپرده شود. دروازه باید از بتن و فولاد ساخته شود، زیرا ورودی و راه فتح است. البته از این مواد خبری نیست و در فوتبالی که دروازه و چند تیر است، فولاد باید جلوی آن بایستد. مردی که شاید دیدنش سخت باشد. نام و جایگاه او در سیستم ها، تاکتیک ها و تکنیک های تیم نیست، بلکه تمام سیستم ها و تاکتیک ها فقط به دروازه ختم می شود. بنابراین او باید مانند سوپرمن در زمین باشد. سوپرمن تیمش در دربی پنجشنبه چه کسی خواهد بود؟ اگر در 22 هفته گذشته به دنبال پاسخ این سوال باشید، ممکن است پاسخ آبی باشد، اما هیچکس نمی داند که دربی با تمام اتفاقاتی که افتاده یا خواهد بود متفاوت است.

حسین حسینی دست های چسبیده

در ابتدای فصل، مطمئن نبودم که او شماره یک است یا خیر. رشید مظاهلی باتجربه و علیرضا رضایی جوان نیز از همین شانس برای رسیدن به گل استفاده کردند. با این حال حسین حسینی به دورانی بازگشته است که انگیزه کسب اعتماد کادر فنی خود و پاسخگویی موفق به این اعتماد در دروازه را داشت. او اخیرا تعداد کلینیک ها را در مقابل رقیب قدرتمند خود یعنی مهدی رحمتی افزایش داده است، درست مثل روزهایی که رحمتی محکم تر روی نیمکت نشسته بود. در حال حاضر حسینی با 14 کلین شیت در راس دروازه بانی قرار دارد اما هدف مهم تری را دنبال می کند. او این بار با این اعداد و ارقام تلاشی برای شکستن رکورد این دروازه بان و آن دروازه بان نمی کند، بلکه یک جام می خواهد. جایی که قرار است به عنوان کاپیتان آبی ها بایستد. حسینی باید چسب دستش را تا پایان فصل زیاد کند. توپی که او از دست می دهد در نهایت می تواند منجر به افتادن جام از دستش شود و آن را تبدیل به یک کابوس بزرگتر برای او و هوادارانش کند. حسین حسینی در این فصل شش گل زد و در لیگ برتر سه رقمی شد. اما این برد او را به بهترین دروازه بان ایرانی تاریخ لیگ برتر تبدیل کرده است! دروازه بان شماره یک بروس به همراه دس بیشترین تعداد گل زده در این بازی را دارند. حسینی 122 بازی با هواداران انجام داد و صدمین گل را به ثمر رساند تا به رکورد دروازه بان سابق استقلال خوزستان برسد. حالا با این همه آمار و رکوردهای خوب، او باید دروازه دربی را بسته نگه دارد تا کار فرهاد مجیدی برای کسب عنوان قهرمانی هموارتر شود.

حامد راک: من بازیکن دربی هستم

حامد راک برخلاف حریف آبی پوش خود فصل را با شانس 100 درصدی برای شماره یک شدن آغاز کرد. بوزیدال رادسویچ یا دیگر دروازه بانان پرسپولیس نتوانستند موقعیت او را متزلزل کنند. اتفاقی که الان افتاده و اگر او همچنان شانس اولش در دربی را دارد چون جانشینش مشخص نیست، دربی فرصت ویژه ای برای حامد راک است. فرصتی برای بازیابی همان اقتدار ابدی برای خود و دروازه هایش. حامد راک نمی تواند در مورد رکورد این فصل صحبت کند و شاید نتواند بر روی اعدادی که به ثبت رساند است، بسازد، اما او یک بازیکن دربی است. او 330 دقیقه است که در دربی گل نزده است. اگر در بازی پنجشنبه گل نزند، رکورد نلسون را می شکند. نلسون برزیلی که مقابل استقلال 405 دقیقه کلین شیت کرده، این رکورد را در تاریخ دربی دارد. شاید او وجه مشترک هواداران و پیشکسوتان اخیر قرمز و آبی باشد. بحث کمتر دوستانه و مطمئنی است، اما همین انتقادات و انتقادات می تواند موتور محرک دروازه بان باشد. دروازه بان ها قبلا نشان داده اند که می توانند سدی آهنین در برابر مهاجمان حریف باشند. حامد لک دومین دروازه بان از نظر تعداد کلین شیت در تاریخ لیگ برتر خواهد بود. آماری که توانایی او را به عنوان مدافع شماره یک قرمزها تایید می کند. شانس با میانگین 2.1 محدودیت در هر بازی، نسبت به حسینی که 1.8 محدودیت داشت، محدودیت بیشتری داشت. این آمار نشان می دهد که دروازه بان این تیم نمی تواند همه گل های پرسپولیس را مقصر بداند و اکثر کلینیک های حسینی مدیون مراحل دفاعی قوی این تیم هستند. اما هر گلی که از خط دروازه رد شود مقصر شماره یک است و چه کسی می تواند از این نقش شایان ستایش در این بازی دور شود؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا