عمومیکسب و کار برتر

خرید بهترین بادام آنلاین

خرید بادام درختی تازه و مرغوب

خرید بادام درختی : یکی از انواع آجیل هایی است که اکثرا در پذیرایی مهمانی ها استفاده میشود. فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز یکی از بزرگ ترین مراکز فروش انواع بادام در کشور است؛ شما می توانید برای خرید بادام درختی به سایت هفت مغز مراجعه کنید و از قیمت انواع بادام درختی مطلع شوید. بهتر است بدانید که فواید این محصول زیاد است و علاوه بر آن شما می توانید به روش های متعددی از این محصول استفاده کنید. قیمت مغز بادام درختی خام، از موارد بسیار مهمی است که مشتریان در هنگام خرید انواع بادام درختی در نظر می گیرند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول بدست آورید و یا را داشته باشید با همراه باشید.

خرید بادام درختی در ، یکی از مقوی ترین و خوش طعم ترین آجیل ها در دنیا می باشد؛ خواص بادام درختی و فواید آن برای سلامتی بدن موجب شده است تا مصرف آن در آشپزی و شیرینی پزی به چشم بیاید. فروش بادام درختی، از میان  بادام درختی همچون: بادام درختی خام ایرانی و آمریکایی، بادام درختی شور ایرانی و آمریکایی، خلال بادام، بادام منقای خام و شور با قیمت مناسب می باشد.

خرید انواع بادام درختی اعلا

بادام، نوعی خشکبار است که از گذشته تاکنون در ظروف آجیل شب یلدا، ایام نوروز قراردارد. این نوع مغزدانه، بیشتر در خراسان رضوی کشت میشود. کشورهایی مانند اسپانیا و آمریکا بیشترین میزان تولید انواع بادام را در دنیا دارد. در لیست تولیدکنندگان بادام، کشور ایران در رتبه پنجم قرار دارد. میوه بادام انواع مختلفی دارد که یک نمونه آن بادام درختی می باشد. بادام درختی انواع مختلفی دارد؛ که به سه دسته کلی بادام سنگی، بادام مامایی و بادام پوست کاغذی تقسیم میشود. شما می توانید برای سفارش عمده بادام، به اجیل آنلاین هفت مغز مراجعه کنید. همچنین قیمت انواع بادام درختی به روز را می توانید در فروشگاه آجیل و خشکبار 7 مغز مشاهده کنید.

به نقل از سایت :

انواع بادام آمریکایی انواع بادام ایرانی
نان پریل مامائی
کارمل ربیع
میژن آذر
پیرلس سهند
سونورا شکوفه

خواص بادام درختی برای سلامتی

  • کاهش کلسترول: بادام، غنی ترین منبع چربی های غیر اشباع تک حلقه ای در میان آجیل های شناخته شده است. بیش از 60 درصد چربی موجود در بادام چربی غیر اشباع می باشد. مطالعات متعددی اثر کاهنده کلسترول در غذاهای غنی از چربی های غیر اشباع تک حلقه ای را تایید می کند. پژوهشی در سال 2005 در American Journal of Clinical Nutrition، منتشر شد، نشان داده که مصرف بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند در کاهش کلسترول بد (LDL)، به میزان داروهای استاتین نسل اول مفید می باشد.
  • کاهش قند خون: خرید پسته درختی می تواند انتخاب خوبی برای بیماران مبتلا به قند خون باشد؛ که به دنبال راهی برای کاهش سطح قند خون خود هستند؛ یافته های پژوهشی منتشر شده در مجله Metabolism در سال 2007 حاکی از این است که مصرف بادام در کنار نان سفید جهش قند خون را تنظیم کرده و به طور موثری شاخص گلیسیمی غذا را کم می کند.
  • توانایی آنتی اکسیدانی برای سلامت قلبانواع بادام درختی، یکی از غنی ترین منابع غذایی آلفا توکوفرول است. آلفا توکوفرول نوعی ویتامین E است که به راحتی جذب بدن میشود. ویتامین ایی آنتی اکسیدانی نیرومند است که از سلولها در برابر اثرات آسیب زای رادیکال های آزاد محافظت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از سلامت قلب و عروق حمایت می کند و به بدن برای ساخت گلبول های قرمز جدید کمک می کند.
  • کنترل وزن: مطلبق با یک مطالعه منتشر شده در International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders، بادام که شامل چربی های غیر اشباع تک حلقه ای است نسبت به یک رژیم حاوی کربوهیدرات پیچیده تری می باشد؛ و به کاهش وزن کمک می کند. برخلاف نگرانی هایی که وجود دارد مصرف بادام ریسک اضافه وزن را کاهش می دهد. یک مطالعه طولانی مدت ثابت کرده است، افرادی که حداقل دو بار در هفته از بادام استفاده می کنند؛ 31 درصد از کسانی که از آجیل استفاده نمی کنند کمتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فواید بادام درختی، مقاله ” ” را مطالعه کنید.

9 روش ساده برای تهیه یک خوراکی مقوی و خوشمزه با استفاده از بادام

  1. ابادام خام یا بو داده را به تنهایی یا به همراه دیگر آجیل ها مصرف کنید.
  2. آرد گندم را با آرد آن برای پخت و پز جایگزین کنید. آرد بادام، دارای کربوهیدرات کمی است. بدون گلوتن و برای رژیم پالئو مناسب می باشد.
  3. دانه های خرد شده آن را در پخت و پز استفاده کنید یا با ماست، جو دوسر و اسموتی ها مخلوط می نمایید.
  4. از بادام های شکلاتی، Jordan Almond برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید.
  5. کره را روی نان بمالید و میل کنید.
  6. دانه مغزی را با شکلات تلخ آب شده مخلوط کنید و پس از سرد شدن به عنوان اسنکی خوشمزه استفاده کنید.
  7. با ریختن بادام در یک مخلوط کن کره یا شیر آن را تهیه کنید.
  8. با خرید بادام از آن به عنوان یک افزودنی خوشمزه برای افزودن سالادها و دسرها استفاده کنید.
  9. از روغن بادام به عنوان یک جایگزین برای کره و روغن کانولا استفاده کنید.

با خواندن دانشنامه ” ” می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با بادام بدست آورید.

انواع بادام درختی در ایران:

در ایران به راختی می توانید انواع را مشاهده کنیدو از طریق مراکز گوناگون اقدام به خرید بادام  درختی کنید. برخی بومی ایران هستند و برخی دیگر نیز منشا خارجی دارند. انواع بادام شامل: بادام مامائی، ربیع، آذر، سهند، شکوفه، فرانیس، شاهرود، تونو، فالسابارس، سوپرنووا و … می باشد که در ادامه به طور کامل تر درباره هر کدام از آنها توضیحاتی در اختیارتان قرار داده ایم.

بادام مامائی

زمان بار دهی بادام مامائی متوسط تا دیر است و زمان رسیدن میوه آن زود می‌باشد. نوع پوست آن چوبی و خیلی سخت است. طعم مغز آن نیز شیرین است.

بادام ربیع

زمان گل دهی بادام ربیع متوسط تا طولانی مدت است و زمان رسیدن میوه آن زود می‌باشد. نوع پوست آن چوبی و خیلی سخت است. طعم مغز آن شیرین بوده و رنگ آن روشن است.

بادام آذر

زمان گل دهی انواع بادام درختی آذر دیر است و زمان رسیدن میوه آن متوسط می‌باشد. نوع پوست آن چوبی و نیمه سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن است.

سهند

زمان گل دهی بادام سهند دیر و زمان رسیدن میوه آن متوسط است. نوع پوست آن چوبی و نیمه سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد.

شکوفه

زمان گل دهی بادام شکوفه دیر و زمان رسیدن میوه آن متوسط است. نوع پوست آن کاغذی است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد.

فرانیس

همانطور که از نام آن پیداست بومی فرانسه است. زمان گل دهی بادام فرانیس دیر و زمان رسیدن میوه آن نیز طولانی است. نوع پوست آن چوبی و نیمه سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد.

شاهرود

گل دهی بادام شاهرود دیر و زمان رسیدن میوه آن نیز طولانی است. نوع پوست آن چوبی و نیمه سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد. برای خرید بادام درختی در این نوع به سایت هفت مغز مراجعه کنید.

تونو

این بادام بومی ایتالیا است. زمان گل دهی آن دیر بوده ولی زمان رسیدن میوه آن زود تا متوسط است. نوع پوست آن چوبی و سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد.

فالسابارس

این بادام بومی ایتالیا است. زمان گل دهی آن دیر بوده ولی زمان رسیدن میوه آن متوسط است. نوع پوست آن چوبی و سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد.

سوپرنووا

این بادام بومی ایتالیا است. زمان گل دهی آن دیر بوده ولی زمان رسیدن میوه آن متوسط است. نوع پوست آن چوبی و سخت است. طعم آن خوب بوده و رنگ آن قهوه‌ا‌ی روشن می‌باشد.

برای دانستن طبیعت بادام، می توانید مقاله ” ” را مطالعه کنید

خرید انواع بادام درختی آمریکایی:

آمریکا، بزرگ ترین تولید کننده بادام در جهان است و نزدیک به 80 درصد بادام جهان را تولید می کند. مرکز تولید این دانه آجیلی در کشور ایالت کالیفرنیا است. بادام آمریکایی نسبت به نوع ایرانی از طعم ضعیف تری برخوردار می باشد. با این وجود مزیت آن نسبت به خرید بادام  ایرانی عدم وجود بادام تلخ در آن می باشد. بادام آمریکایی دارای انواع مختلفی است که برخی از آن‌ها به شرح زیر است؛

بادام نان‌پریل

بادام کارمل

بادام میژن

بادام میژن (Mission) دارای پوستی نسبتاً سخت با سطح صاف و رنگی روشن است. مغز این بادام کوچک، کوتاه، برجسته و چروکیده می‌باشد.

بادام پیرلس

بادام پیرلس (Peerless) نوعی بادام کالیفرنیایی با پوستی سخت و روشن و سطحی صاف می‌باشد. مغز آن دارای اندازه متوسط و پهن با سطحی چروکیده است.

بادام سونورا

فواید خرید بادام درختی تازه:

  • ملین و ضد یبوست
  • تقویت لثه و ریشه دندان
  • درمان نقرس و رفع خميدگی در افراد میانسال
  • درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال

فروش آنلاین بادام درختی در آجیل هفت مغز

پیش از دانستن قیمت و خرید بادام درختی به روز،باید به این نکته توجه داشته باشید که؛ این نوع انواع مختلفی دارد. که بخشی از آنها به شرح ذیل است:

  • بادام خام
  • بادم پوست کنده
  • بادام خلال شده
  • بادام درختی با پوست یا بدون پوست

به طبع تنوع این محصول؛ قیمت های متفاوتی نیز دارد. همچنین، یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید انلاین بادام تازه در نظر بگیرید؛ قیمت بادام درختی در بازار است.

خوشبختانه،  این امکان را برای شما فراهم کرده است؛ تا لیستی از انواع قیمت بادام درختی را بر اساس جدیدترین قیمت بادام درختی 1401 مشاهده کنید.

در سایت هفت مغز، به راحتی می توانید انواع بادام درختی خام ایرانی، شور ایرانی و خرید بادام درختی خام وارداتی، اعلاء را انجام دهید. همچنین در هرجا که تمایل دارید، سفارش خود را تحویل بگیرید. برای خرید آجیل، در همراه ما باشید.

سوالات متداول:

بادام درختی چیست؟

بادام از میوه‌ی درخت بادام به‌دست می‌آید و در بسیاری از آجیل ها از آن استفاده میشود.

مضرات بادام درختی چیست؟

بادوم درختی هم مانند هر محصول دیگری دارای فواید و مضرراتی است که با مصرف بی رویه برخی از علائم خود را نشان می دهد.

قیمت بادام درختی چقدر است؟

بادام انواع مختلفی دارد و شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع بادام تازه به فروشگاه هفت مغز مراجعه کنید.

بهترین مرکز برای خرید بادام درختی کجاست؟

فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار هفت مغز مرکز فروش انواع بادام درختی تازه در ایران است.

 

  • خورش خلال در ایران یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه می باشد و اصالت آن به شهر کرمانشاه بر میگردد و افراد زیادی به دنبال طرز تهیه آن هستند تا بتوانند این غذا را همراه با فوت و فن های خوشمزه شدن آن یاد بگیرند. از این رو، ما در این مقاله از  فروشگاه آنلاین
  • طبع بادام درختی (بادام سرد است یا گرم) طبع بادام گرم است یا سرد؟ شاید این سوالی باشد که برای بسیاری از مصرف کنندگان این دانه مقوی و مغذی پیش می آید. خلال بادام از جمله خوراکی‌های بسیار پرخاصیت است که به همین خاطر طرفداران بسیاری زیادی در سراسر جهان دارد. مواد معدنی و ویتامین‌های موجود
  • بادام یکی از دانه های مغذی می باشد که مصرف آن به تمامی افراد اعم از کودک و بزرگسال توصیه می شود. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که خواص بادام خیس خورده بیشتر است یا بادام خام؟ در پاسخ به این سوال شما باید بگویم خواص بادام خیس کرده بیشتر است اما
  • خواص بادام درختی چیست؟ (خواص مغز بادام) بادام، خواص بسیار متنوعی دارد! از گذشته به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ های موجود در دنیا بوده و مردمان زیادی به آن علاقه‌مند هستند. این آجیل در رژیم غذایی مردمان مصر و هند باستان بسیار محبوب بوده است. در هند باستان، طبیبان آیورودیک اعتقاد داشتند که مغز بادام، قادر
  • بادام که یکی از خوشمزه ترین و مغزی ترین آجیل ها به شمار می آید از خواص بسیار زیادی برای تمام افراد برخوردار است؛ ما در این مقاله از سایت خرید آجیل و خشکبار هفت مغز برای شما درباره خواص بادام برای مردان، خواص بادام برای زنان، خواص بادام برای اسپرم، لاغری و معده مطالبی
  • بهترین زمان مصرف بادام درختی: بادام درختی یکی از پرطرفدارترین آجیل‌ها در جهان می‌باشد. این آجیل خوشمزه خواص بسیار زیادی نیز برای سلامتی دارد. پیش از این در آجیل فروشی هفت مغز در مقالات جداگانه‌ای به خواص بی‌نظیر بادام درختی پرداخته‌ایم؛ در این مقاله برای شما درباره بهترین زمان خوردن بادام درختی، بهترین روش مصرف بادام
  • چغاله بادام، ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و به عنوان یک خوراکی سالم و مغذی برای شما، پیشنهاد می شود؛ اما به شرطی که آن را به مقدار لازم مصرف کنید و در خوردن آن افراط نکنید. این میوه فواید و خواص بسیار زیادی دارد و شما میتوانید با مصرف کردن این آن کار های
  • بادام که جز یکی از پرطرفدار ترین آجیل و خشکبار در ایران می باشد، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این دانه بسیار خوشمزه، منبع بسیاری از مواد معدنی و مغذی می باشد که بهتر است آن را در مصرف روزانه خود قرار دهید. ما در این مقاله از سایت فروشگاه اینترنتی
  • خلال بادام و خلال پسته هر دو جز آجیل های معروف می باشند که از آن ها برای تهیه انواع غذاها، دسرها و تزئین دسر استفاده می شود.ما در این مقاله از سایت خرید آجیل آنلاین هفت مغز قصد داریم برای شما مطالبی درباره اینکه چگونه خلال بادام را نرم کنیم و طرز تهیه خلال
  • بادام: پرخاصیت‌ترین آجیل دنیا
  • انواع بادام
  • وقتی که صحبت از بادام می‌شود شاید بپرسید کدام بادام؟! انواع مختلف بادام شامل بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی و غیره می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب در مورد انواع بادام و خواص شگفت‌انگیز آنها صحبت خواهیم کرد. برای خرید بادام نیز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی رجوع کنید. در این فروشگاه انواع آجیل و خشکبار و غیره با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می‌شود و برای خرید آجیلو بررسی قیمت بادام می‌توانید از این سایت دیدن کنید و به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.
  • خرید بادام درختی – آجیل مغذی
  • به عنوان یک میان‌وعده یا برای مراسم‌های خاصی مثل عید و شب یلدا و غیره از قدیم مرسوم بوده است و در این میان جایگاه خاص خود را دارد. وقتی اسم بادام درختی به میان می‌آید، ناخود‌آگاه ذهن ما به سوی ظاهر بیضی شکل و کشیده‌ی بادام درختی می‌رود که عضو اصلی و جدانشدنی هنگام و چهارشنبه‌سوری و یلدای ایرانی‌ها است.
  • یعنی شما آجیل ایرانی را بدون این خوراکی خوش‌رنگ و خوش‌خوراک نمی‌توانید تصور کنید. بادام منقا نیز نوعی بادام درختی است که در پوسته‌ی خارجی و البته نسبتا نازک خود نگهداری می‌شود و به همان صورت نیز تفت و بوداده می‌شود. پوسته‌ی خارجی بادام منقا را می‌توان به راحتی از آن جدا کرد و به مغز ترد و شور آن رسید که خوردن آن بسیار لذت‌بخش است. در مورد هم هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. بنابراین حتما این آجیل را در لیست خریدهای خود قرار دهید و برای خرید بادام درختیو بررسی قیمت بادام درختی به حاجی بادومی سر بزنید.
  • خرید بادام زمینی – آجیل زمینی مفید
  • بادام زمینی از انواع بسیار خوش‌طعم و باب دندان بادام‌ها است که حضور آن نه تنها در ظرف آجیل بلکه آنقدر خوراکی پر‌طرفدار و پر‌فروشی است که مهمان قفسه‌های تمام فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها است و اقتصادی‌ترین نوع آن هم محسوب می شود. قطعا حس چشم دوختن به بادام زمینی‌های در حال بو داده شدن و چرخیدن در آن ظرف‌های مخصوص و بعد لمس داغ داغ آن و قلفتی کندن پوست نرم و قرمزش از تجربیات به یاد ماندنی و نوستالژیک ما از این بادام مشهور و دوست‌داشتنی است.
  • بادام زمینی البته از آن آجیل‌هایی است که افتخار طعم‌دار کردن شکلات‌های زیادی را دارد و بعلاوه کره بادام زمینی نیز از محصولات پرطرفدار این آجیل است. بیشتر  به خاطر چربی‌های غیراشباع آن است و البته این آجیل جذاب منبعی غنی از پروتئین‌های گیاهی، ویتامین و مواد معدنی نیز هست. اقتصادی بودن این آجیل نسبت به سایر بادام‌ها، را بیشتر کرده است که از آن می‌توان برای تهیه‌ی کره هم استفاده کرد. با این حال ایده‌ی بهتری است که به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • (از مطلبی که در مورد نوشته‌ایم، بازدید کنید.)
  • خرید بادام هندی – مهمان خارجی ظرف آجیل
  • تقریبا نسبت به انواع دیگرش مهمان جدید‌تری در خانه‌های ما به حساب می‌آید؛ بادام وارداتی که آنقدر با آن ظاهر نیم دایره‌ای و جذابش برای ما دلبری کرد که عضو ثابت آجیل چهار مغز معروف شد. اما این مهمان جدید اهل آمریکای جنوبی در حال حاضر بومی‌سازی شده و در باغ‌های بندر عباس و چابهار هم رشد می‌کند. اگر بخواهیم از تجربه‌ی خوردن آن بگوییم نصف شدن آن در دهان و طعم نمک وسط آن احساس بسیار دل‌نشینی است.
  • خلاصه که این خشکبار بی بدیل بچه پولدار بادام‌ها است و البته گران‌ترینشان! اما آنقدر محبوب و مهم هست که حضورش در ظرف آجیل تضمین شده است. برای آجیل عید و آجیل شب یلدا خیلی وقت است که مرسوم شده و همچنان این آجیل یکی از محبوب‌ترین‌های ظرف آجیل است. در مورد هم می‌توانید در مطلبی که در این خصوص نوشته‌ایم، بیشتر بخوانید.
  • (در مورد بیشتر بدانید.)
  • خواص بادام برای سلامتی بدن
  • بادام از آن دسته آجیل‌هایی است که چربی بالایی دارد اما از نوع اشباع نشده! این نوع چربی از این جهت مهم است که باعث افزایش کلسترول بد خون نمی‌شود. به‌ علاوه مواد مغذی موجود در آن به تقویت یا حفظ کلسترول خوب خون کمک می‌کند. اما فواید بادام محدود به همین چند مورد نیست! در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید با خواص انواع بادام برای سلامتی بدن آشنا شوید. ار به فکر داشتن یک تغذیه‌ی سالم هستید، بی‌شک خرید بادام اولین قدم به سوی آن است. قیمت بادام در حاجی بادومی هم به صرفه است و می‌توانید با خرید بادامبدن سالم داشته باشید.
  • خواص بادام، آجیل مملو از آنتی اکسیدان
  • بادام منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. اما این آنتی‌اکسیدان‌ها چکار می‌کنند و چه نقشی در سلامتی بدن دارند؟ آنتی‌اکسیدان‌ها در برابر استرس اکسیداتیو از بدن انسان محافظت می‌کنند. (استرس اکسیداتیو می‌تواند به سلول‌های بدن آسیب برساند و در التهاب، پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان نقش دارد). آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادام درختی در قسمت قهوه‌ای رنگ پوست آن وجود دارد و به همین خاطر بادام‌های پوست‌کنده و تماما سفید شاید گزینه‌ی مناسبی برای مصرف و بهره بردن از تمام خواص آن، نباشند.
  • آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادام زمینی و بادام هندی نیز برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و کاهش ریسک ابتلا به سرطان بسیار مفید است. خرید بادام از جمله بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی آن یک گزینه‌ی عالی برای تغذیه‌ی سالم است.
  • مزایای مصرف بادام برای مبارزه با کم‌خونی
  • کم‌خونی یکی از مشکلات رایج بین خانم‌ها است که معمولا با علائمی مانند خستگی مفرط، رنگ‌پریدگی پوست و غیره همراه می‌شود. در خیلی از موارد افراد دچار کم‌خونی ناچار به مصرف مکمل‌های آهن هستند اما مثل همیشه، مصرف مواد غذایی مغذی نیز می‌تواند در درمان کم‌خونی بسیار موثر باشد. از میان ، بادام یکی از مواردی است که به خاطر داشتن مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • خیس کردن چند عدد بادام درختی و مصرف روزانه‌ی آنها و یا گنجاندن شیر بادام در رژیم غذایی، راهی موثر برای تامین آهن مورد نیاز بدن است. ویتامین C موجود در بادام هندی نیز می‌تواند جذب آهن توسط غذاها را افزایش دهد و یک مکمل خوب برای تغذیه‌ی دوران کم خونی باشد. خرید بادام برای سلامت بدن به ویژه سلامتی دختران را دست کم نگیرید.
  • مصرف بادام و کاهش بیماری‌های قلبی
  • بادام هم مثل بقیه‌ی آجیل‌ها به بهبود سطح چربی خون کمک می‌کند. این مساله به نوبه‌ی خود باعث سلامتی قلب می‌شود. در واقع مصرف بادام‌ها باعث افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ها و کاهش فشار خون و در نتیجه بهبود جریان خون می‌شود. این تاثیر بادام برای سلامتی به خاطر وجود ویتامین E، چربی‌های سالم و فیبر موجود در آن است که باعث ایجاد حس سیری می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید بدن و قلب سالم‌تری داشته باشید از خرید بادام ومصرف روزانه‌ی انواع بادام غافل نشوید.
  • مصرف بادام با خواصی همچون کاهش کلسترول بد خون، کنترل و تنظیم فشار خون در سلامتی قلب بسیار موثر است. البته پیشنهاد ما این است که خرید بادام خام را در نظر داشته باشید و تا حد ممکن از آجیل‌های شور و فرآوری شده اجتناب کنید. به این ترتیبانواع بادام در لیست برشمرده می‌شوند و مصرف آنها به همه‌ی افراد در هر سنی پیشنهاد می‌شود.
  • (در حاجی بادومی بخوانید: چیست؟)
  • تقویت عملکرد مغز با مصرف بادام
  • کسانی که مدام پشت میز کارشان نشسته‌اند یا زمان زیادی را صرف درس و مشق می‌کنند تمایل زیادی به خوردن اسنک و تنقلات دیگر دارند. شاید بهتر باشد به جای مصرف مواد غذایی پرکالری (و خب در بیشتر موارد بی‌خاصیت!) خرید بادام را جایگزین کنیم.
  • بادام برای تقویت مغز و تامین انرژی مغزبسیار مفید است و از بیماری‌هایی مانند آلزایمر هم پیشگیری می‌کند. این آجیل سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی بدن نیاز است. البته از روغن بادام درختی هم نباید غافل شد که به رشد سلول‌های عصبی جدید در مغز انسان کمک می‌کند. انواع بادام در لیست بهترین آجیل برای آلزایمر برشمرده می‌شوند و و تقویت عملکردهای ذهنی بسیار توصیه می‌شود.
  • (مطالعه مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)
  • مزایای مصرف بادام برای افراد مبتلا به دیابت
  • کنترل سطح قند خون در افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است و دغدغه‌ی مصرف غذاهایی که باعث افزایش قند خون نشوند نیز مشکلی است که اغلب افراد دیابتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما بادام یکی از آن غذاهای مفید برای دیابتی‌ها است که نباید از آن غافل شد. در میان ، می‌توان بادام زمینی را غذای فوق‌العاده برای دیابت نامید. این آجیل حاوی فیبر بالااست که برای کاهش قند خون موثر است.
  • بادام هندی و بادام درختی نیز حاوی پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر هستند که برای یک رژیم غذایی دیابتی توصیه می‌شود. منیزیم موجود در این مغزها نیز نقش اساسی در تنظیم قند خون دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود خرید بادام گزینه‌ای ایمن برای افراد مبتلا به دیابت باشد.
  • (با روش‌های آشنا شوید.)
  • سلامت استخوان‌ها با مصرف بادام
  • اگر نگران سلامتی استخوان‌های خود هستید و فکر می‌کنید کلسیم کافی در روز دریافت نمی‌کنید به شما بادام را پیشنهاد می‌کنم که سرشار از کلسیم و فسفر است و می‌تواند باعث تقویت استخوان‌ها و همینطور دندان‌ها شود. بعلاوه مصرف این ماده‌ی غذایی از بیماری‌های مرتبط با استخوان و دندان هم پیشگیری می‌کند. مواد معدنی موجود در آن همچنین باعث تسکین درد مفاصل می‌شود.
  • فواید مصرف در تحقیقات مختلف اثبات شده است و انواع بادام در دسته آجیل‌های مفید برای استخوان قرار می‌گیرند. برای مثال بادام هندی غنی از مس، کلسیم و منیزیم است که می‌تواند برای سلامت استخوان‌ها و دندان و سوخت و ساز استخوان‌ها بسیار مفید باشد. خرید بادام برای افراد مسن بسیار مفید است اگرچه بهتر است این آجیل را از سنین پایین در رژیم غذایی قرار دهید.
  • خواص شیر بادام برای سلامت استخوان
  • به دنبال وزن ایده‌آل هستید؟ بادام بخورید!
  • اگر به دنبال تغذیه‌ی سالم و کاهش وزن خود هستید از خرید بادام غافل نشوید که با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا، همچنین چربی‌های سالم و فیبر، گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود. مصرف بادام باعث ایجاد حس سیری می‌شود و این حس سیری، با کاهش میل به اسنک‌ها و غذاهای پرکالری به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر شما هم به فکر هستید، خرید بادام برای رژیم لاغری را حتما در نظر بگیرید.
  • البته انواع بادام در دسته هم برشمرده می‌شوند ولی نگران نباشید. زیرا همه چیز به میزان مصرف آجیل در کنار فعالیت‌های بدنی بستگی دارد.
  • سلامت پوست و مو با بادام
  • داشتن پوستی شفاف و سالم دغدغه‌ی خیلی از افراد است. مصرف انواع کرم‌ها و شوینده‌ها شاید انقدری رضایت‌بخش نباشد. مصرف بادام می‌تواند به داشتن پوستی زیبا و شفاف به ما کمک کند. این خشکبار پرفایده سرشار از ویتامین E است که به مرطوب شدن و تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند. بعلاوه ویتامین E از بیماری‌های پوستی مثل آکنه، جوش و غیره جلوگیری می‌کند.
  • مصرف روزانه‌ی بادام برای داشتن پوستی شفاف و درخشان و موهای سالم بسیار مفید است. برای تقویت موهای خود می‌توانید از روغن بادام استفاده کنید که به داشتن موهایی محکم و سالم کمک می‌کند. چرب کردن مو با این روغن بعلاوه مانع شکنندگی موها و همچنین شوره‌ی سر می‌شود.
  • در مطلبی جداگانه در خصوص  صحبت کرده‌ایم که خرید بادام یکی از گزینه‌های بسیار موثر در آنها است. قیمت بادام را در حاجی بادومی بررسی کنید و برای خرید محصولی باکیفیت و سالم اقدام کنید.
  • خواص بادام برای بارداری و جنین
  • تغذیه‌ی سالم در دوران بارداری یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است. اما چیزی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، مصرف آجیل از جمله انواع بادام در دوران بارداری است. خانم‌های باردار می‌توانند خرید بادام از جمله بادام زمینی، بادام درختی و بادام هندی را در لیست غذاهای مفید برای سلامتی خود و جنینشان قرار دهند. بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و چربی‌های سالم است که می‌تواند برای سلامت مادر و جنین و وزن‌گیری جنین بسیار مفید باشد.
  • آهن و پروتئین موجود در بادام در دوران بارداری باعث جلوگیری از نقایص مادرزادی و رشد بهتر مغز و ستون فقرات جنین می‌شود و به همین خاطر است که بادام یکی از و سلامت خانم‌های باردار شناخته می‌شود.
  • در مصرف بادام احتیاط هم لازم است!
  • در برخی موارد مصرف آجیل‌ها و از جمله انواع بادام ممکن است با حساسیت همراه باشد. حساسیت به بادام معمولا از نوع حساسیت‌های شدید است. از علائم آلرژی به بادام می‌توان به شکم درد، اسهال، مشکل در بلع، بسته شدن بینی یا آبریزش بینی، تنگی نفس و خارش اشاره کرد. این آلرژی در مصرف خود بادام یا محصولات آن مانند روغن و کره نیز ممکن است ایجاد شود.
  • اگر بعد از خوردن بادام دچار هر یک از این علائم شدید بهتر است هر چه زودتر به اورژانس مراجعه کنید. بعلاوه مصرف بادام برای کودکان، افراد مسن و به طور کلی افرادی که مشکل بلع دارند می‌تواند باعث خفگی شود و از این نظر خطرناک باشد.
  • در نهایت اینکه خرید بادام را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر انجام دهید زیرا خرید محصولی کهنه یا کپک زده برای سلامتی بسیار مضر است و مسمومیت غذایی به همراه خواهد داشت.
  • (در مورد بیشتر بخوانید.)
  • تلخ و شیرین بادام‌ها – خرید بادام تلخ یا شیرین!
  • حتما می‌دانید که بادام درختی در دو نوع شیرین و تلخ وجود دارد. نوع اول یعنی بادام شیرین، اغلب به عنوان آجیل و یا در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما از بادام تلخ برای تولید روغن استفاده می‌شود. بادام تلخ علاوه بر طعم، تفاوت‌های زیادی با بادام شیرین دارد.
  • بادام تلخ حاوی هیدروژن سیانید است که مصرف آن برای انسان و حیوان می‌تواند بسیار کشنده باشد. این سم (هیدروژن سیانید) توسط گرما یا فرآوری از بین می‌رود. جالب است بدانید در برخی کشورها مانند آمریکا فروش بادام تلخ ممنوع است زیرا مصرف 7 تا 10 عدد از آن می‌تواند برای انسان کشنده باشد. با این حال خرید بادام شیرینبرای مصرف روزانه یا تهیه کیک و شیرینی همیشه پرطرفدار است.
  • ذخیره و نگهداری از بادام‌ها
  • یکی از دغدغه‌ها در هر خانه‌ای نگهداری و ذخیره‌ی آجیل‌ها است. شما بادام‌های خود را کجا نگهداری می‌کنید؟ اگر می‌خواهید بادام‌ها همیشه تازه و باکیفیت باشند بهتر است آن‌ها را در ظرفی دربسته و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. به این ترتیب بادام خام به مدت 2 سال یا بیشتر و بادام تفت داده شده را به مدت یک سال می‌توانید در فریزر نگهداری کنید.
  • فراموش نکنید قرار دادن بادام‌ها در دمای اتاق برای مدت طولانی خیلی ایده‌آل نیست. این خوراکی مملو از خاصیت و مواد مغذی است اما برای اینکه از تمام خواص آن بهره‌مند شوید باید در ذخیره‌ و نگهداری آنها دقت کافی داشته باشید. اگر بادام‌ها رنگ و طعم خود را از دست داده یا رنگ و طعم بدی دارند، بهتر است از مصرفشان خودداری کنید.
  • خرید بادام به اندازه ایده‌ی خوبی است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید به راحتی به آجیل فروشی حاجی بادومی سر بزنید و نسبت به خرید بادام با بهترین قیمت بادام اقدام کنید؛ بادام‌هایی خوشمزه و تازه در بسته‌بندی‌های کاملا بهداشتی.
  • (با آشنا شوید.)
  • خرید بادام از فروشگاه آجیل و خشکبار حاجی بادومی
  • استفاده از آجیل و خشکبار باکیفیت بخش مهمی از زندگی ایرانی است. اگر عاشق این خشکبار هستید و قصد خرید بادام باکیفیت دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه آجیل و خشکبار حاجی بادومی بزنید و با خرید آنلاین بادام این خوشمزه‌ی پرخاصیت را برای مراسم یا مصارف روزانه‌ی خود تهیه کنید. بادام تازه و باکیفیت را می‌توانید با خیال راحت تهیه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره ببرید.

اینترنتی حاجی بادومی عرضه کننده‌ی انواع آجیل ، خشکبار ، میوه خشک و انواع شکلات‌های ایرانی و خارجی است. شما می‌توانید برای ، و سایر محصولات می‌توانید به این فروشگاه رجوع کنید تا در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال شودمنشاء بادام درختی از مناطق کوهستانی آسیای مرکزی بوده که در حال حاضر هم برخی از انواع وحشی درخت بادام در آنجا وجود دارند. شواهد تاریخی مرتبط با وجود بادام در بابل، یافت شده است. در نوشته های گیاه شناسان مشهور مانند دیوسکورید و تئوفراست، چندین بار نام بادام برده شده است.

مقداری از پوسته های سبز رنگ و 3 عدد میوه بادام مربوط به 4000 سال قبل از میلاد در سواحل مایورکا کشور اسپانیا در بقایای یک کشتی غرق شده پیدا شده است. بادام های یافت شده مشابه نوع بادام Pou  بوده که امروزه در همان مناطق کاشته می شود.

بادام درختی انواع مختلفی دارد. بادام درختی ایرانی به طور کلی به سه دسته تقسیم میشود. این سه دسته شامل: بادام سنگی، بادام مامایی و بادام پوست کاغذی است. شما میتوانید بر حسب نیاز خود هر کدام از این بادام ها را خریداری کنید.

خواص مغز بادام درختی

مغز بادام درختی یک ماده غذایی فوق العاده مقوی و پر خاصیت است. این مغز کم کربوهیدرات  را می توان در تهیه انواع شیرینی، سالاد و غذاهای خوشمزه استفاده کرد.

مواد معدنی موجود در بادام درختی

ویتامین های موجود در مغز بادام درختی شامل ویتامین E، ویتامین های گروه   Bمانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کولین، پانتوتنیک اسید، فولاتو پیریدوکسین می باشد. همچنین مواد معدنی تشکیل دهنده این  مغز مغذی اعم از کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم، روی، سدیم، منگنز، مس و سلنیوم  موجب حفظ سلامتی بدن می شوند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان

بادام درختی سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند می باشد. آنتی اکسیدان ها می توانند از سلول های بدن در برابر استرس اکسیداتیو به دلیل فعالیت های رادیکال های آزاد محافظت کنند. ویتامین E موجود در بادام یکی از آنتی اکسیدان های قوی است که خطر ابتلا به بیماری های آلزایمر، انواع سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

رادیکال های آزاد در بدن به دلیل افزایش سن، ابتلا به بیماری های مختلف، قرار گرفتن در معرض تابش اشعه های مضر نور خورشید، آلودگی هوا، سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض سموم شیمیایی، داشتن رژیم غذایی نامناسب و … ایجاد می شوند که باعث افزایش سرعت فرایند پیری و ابتلا به بیماری های مختلف می گردند.

تنظیم کننده قند خون

بادام درختی دارای مقدار کمی کربوهیدرات می باشد. این مغز دارای فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده و مقدار زیادی پروتئین است. مصرف این بادام برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، می تواند موجب تنظیم سطح قند خون شود. ماده معدنی بسیار مهم منیزیم موجود در بادام، نقش مهمی در انجام بسیاری از فرایندهای شیمیایی بدن ایفا می کند که موجب کاهش سطح قند خون می شوند. حدود 25 تا 38 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با کمبود منیزیم مواجه هستند. مصرف بادام درختی موجب تامین منیزیم مورد نیاز بدن شده، در نتیجه عملکرد هورمون انسولین در بدن بهبود می باشد.

کاهش خطر بروز بیماری های قلبی

منیزیم موجود در بادام علاوه بر تاثیر بر کاهش قند خون می تواند فشار خون  را نیز تنظیم کند. فشار خون بالا موجب بروز بسیاری از بیماری های قلبی، حمله های قلبی، سکته و نارسایی کلیه می شود.  همچنین بادام می تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و سطح کلسترول خوب خون را افزایش دهد. کاهش سطح کلسترول بد خون به حفظ سلامتی قلب کمک شایانی می کند.

افزایش سطح کلسترول بد خون موجب مسدود شدن عروق خونی شده، به همین دلیل موجب ابتلا به بیماری های قلبی و سکته های قلبی می گردد. آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول در پوسته قهوه ای مغز بادام وجود دارند که تاثیرات منفی کلسترول بد خون را از بین می برند.

سایر خواص بادام درختی

تا به اینجا با برخی از خواص بادام درختی به خوبی آشنا شدید ولی بهتر است بدانید بادام درختی خواص و ویژگی های بی شماری دارد که در ادامه به معرفی برخی دیگر از آن ها برای شما می پردازیم.

بهبود عملکرد مغز

افزایش حافظه و بهبود سطح یادگیری

موثر در کاهش وزن

حفظ سلامتی پوست و مو

رفع کم خونی

بهبود عملکرد سیستم گوارشی

حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها

کاهش التهابات بدن

قیمت بادام درختی ۱۴۰۰ | قیمت بادام درختی ۱۴۰۱ | قیمت بادام درختی کیلویی

قیمت بادام درختی

قیمت بادام درختی با توجه به اینکه دارای پوسته یا بدون پوسته باشد، با هم متفاوت است. عوامل مختلفی مانند اندازه بادام، کیفیت بادام، تازه بودن، نوسانات ارز، فصل برداشت، طعم بادام، کیفیت مغز بادام و … بر قیمت بادام تاثیر می گذارند. برای خرید بادام بهتر است در فصل برداشت اقدام کنید تا محصول تازه تر و سالم تری را با قیمت مناسب خریداری کنید.

خرید بادام درختی

بادام، نوعی خشکبار است که از دیرباز در ظروف آجیل شب یلدا و ایام نوروز ایرانیان قرار داشته است. این آجیل محبوب، بیشتر در خراسان رضوی کشت میشود. کشورهای اسپانیا و آمریکا نیز بیشترین میزان تولید بادام در دنیا را دارند. در لیست تولیدکنندگان بادام، کشور عزیزمان ایران در رتبه پنجم قرار دارد. میوة بادام انواع مختلفی دارد که یک نمونه از آن بادام درختی میباشد. بادام درختی دِیم بیشتر در شهرستان کوهسرخ و سرولایت واقع در استان خراسان رضوی کشت میشود. بادام درختی در بسیاری از مناطق به صورت نارس و با نام چاقاله بادام به فروش می‌رسد. البته پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان بادام نارس را از افراد دورهگرد نخرید؛ چرا که ممکن است حامل آلودگی های بسیاری باشند.

دکمه بازگشت به بالا