عمومی

خروج از برجام نشانه ناتوانی آمریکا در مذاکره است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله خانواده
به گزارش اسپوتنیک ، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه های چینی اظهار داشت که خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران نقض قوانین بین المللی است ، زیرا واشنگتن نمی تواند به توافق کامل برسد ، به گزارش اسپوتنیک.

“هنگامی که ایالات متحده از توافق هسته ای ایران خارج شد ، توافقی که آنها در حال حاضر سعی در احیای آن دارند نه تنها این قول را به حالت تعلیق درآورد ، بلکه مانع اجرای قطعنامه های شورای امنیت توسط سایر کشورها شد.” گفته می شود لاوروف توسط وزارت خارجه روسیه گفته شده است. “سازمان ملل متحد این ادعاها را در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد ، انكار كرد.” ادعاهای بی اساس مشابهی در مورد واشنگتن بارها مطرح شده است.

ایران در سال 2015 توافق هسته ای با گروه Five Plus One و اتحادیه اروپا امضا کرد. توافق نامه ای که ایران را ملزم به محدود کردن برنامه هسته ای خود و کاهش تحریم ها در ازای کاهش قابل توجه ذخایر اورانیوم و لغو تحریم تسلیحاتی ایران پنج سال پس از امضای توافق نامه می کند.

ایالات متحده در سال 2018 از توافق هسته ای خود با ایران خارج شد و سیاست های سختگیرانه درباره تهران را از سر گرفت. این اقدام از ایران خواست تا از تعهدات توافقی خود بكاهد.

دولت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ابراز علاقه كرده است كه این توافقنامه را احیا كند ، اما در این راستا هیچ اقدام مشخصی انجام نداده است.

دکمه بازگشت به بالا